کتاب

خسته ها بخوانند!

حتما برای شما هم پیش آمده است که علی رغم چند روز استراحت در خانه و یا کمتر کار کردن، اما همچنان خسته باشید؛ خستگی مزمن یا طولانی مدت در بسیاری از موارد ناشی از استرس، عدم خواب کافی، رژیم غذایی ضعیف و سایر عادات غلط در زندگی است.

7 مهر 1402

ضرورت تبادل فرهنگی ایران و روسیه در زمینه کتاب های کودک

به گزارش خبرنگاران ، سی وششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو از چهارشنبه هشتم شهریور (1402) کار خود را شروع کرد. موضوع موضوعی این دوره از نمایشگاه مسکو، کتاب های کودک و نوجوان است و به همین علت مسئولان این رویداد نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب بچه...

9 شهریور 1402

طرز تهیه سوسیس بندری با سیب زمینی آب پز، سرخ کرده و پخته

سوسیس بندری از آن دسته غذاهای خیابانی است که می توانید در خانه هم تهیه کنید و لذت ببرید. از خوبی های این غذا این است که سریع می توانید آن را بپزید. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه سوسیس بندری آبادانی را توضیح داده بودیم و اینجا می خواهیم طرز تهیه سویس بندری با...

28 مرداد 1402

میز داستان از تلویزیون اینترنتی کتاب پخش می گردد

به گزارش خبرنگاران؛ برنامۀ مصاحبهمحور میز داستان به مصاحبه با اهالی کتاب و نشر در حوزۀ ادبیات داستانی پرداخته است که چالش ها، مسائل و محورهای این حوزه از ادبیات را مطرح می نماید.

25 مرداد 1402

جویندگان کار، آینده شان را در آینه های این مرد می بینند

هنرش حکاکی روی شیشه است و سال هاست این هنر را به علاقه مندان آموزش می دهد. اما آن چیزی که ما را راغب کرد سراغش برویم تنها هنرش نبود. او سال هاست زکات علمش را با آموزش رایگان به نیازمندان می دهد.

18 مرداد 1402

مرگ مغزی خواهر مدیرعامل سابق پرسپولیس ؛ او فرشته نجات بیماران شد ، مرگ در بیمارستانی که آنجا به جهان آمده بود

اعضای بدن خواهر مدیرعامل و رئیس سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از اعلام مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد؛ زنی فرهیخته و تحصیلنموده که وصیت نموده بود این کار انجام گردد.

18 مرداد 1402

همه چیز درباره کاغذ دیجیتال رنگی کالیدو

جوهر الکترونیک، یک نام و عبارت نام آشنا برای کاربران اهل مطالعه با کتاب خوان های الکتریکی است اما کاغذ الکترونیک کالیدو شاید برای بسیاری از کاربران یک نام عجیب و غریب باشد. در این مقاله قصد داریم این فناوری نو را معرفی کنیم.

3 مرداد 1402

برترین قصه های منظوم عطار نیشابوری در مجلدی از غصه نان، اکسیر جان

به گزارش خبرنگاران ، در متن پشت جلد کتاب برگزیده برترین قصه های عطار نیشابوری از آثار منظوم می خوانیم: عطار بی تردید بزرگ ترین سازنده قصه های منظوم عرفانی در ادب فارسی است که توانسته بیش و پیش از همه، روایتگری و روایت نگاری را از حیث کمی و بسامدی توسعه...

29 تیر 1402

چرا تماشا موبایل در خواب تقریبا غیرممکن است؟

تا به حال چند بار خواب هایتان را به یاد آورده و آنالیز نموده اید؟ آیا تا به حال خوابی دیده اید که در آن به صورت واضح با موبایلتان کار نموده باشید؟ با اینکه تلفن های هوشمند نقش مهمی در زندگی ما دارند و هر روز ساعت ها با آن وقت می گذرانیم اما تماشا موبایل...

28 تیر 1402

یاد بشری صاحبی رونمایی می گردد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، بشری صاحبی از شاعران جوان امروز است که پیش از این اشعار آیینی بسیاری از او شنیده شده است.

21 تیر 1402

برگزاری جشن تولد 100 سالگی یک مادربزرگ در ارتفاع 760 متری ، بلند پرواز ترین آدم های جهان را بشناسید

حکایت بلندپروازی های گینسی را باید از زبان زنان و مردانی بشنوید که رکوردشان را روی آسمان کسب نموده اند! کسانی که اگرچه مثل بیشتر مردم جهان عاشق پرواز هستند اما پریدنشان بهانه ای برای مطرح شدن آنها دست و پا نموده است.

11 تیر 1402

فصل دوم مسابقه گویندگی صدای تو با موضوع کتابی درباره امیرالمومنین

به گزارش خبرنگاران ، همزمان با برگزاری جشنواره یخ در بهشت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین فصل از مسابقه گویندگی صدای تو به همت فرهنگسرای اشراق برگزار می گردد.

10 تیر 1402

اجرای فرآیند رف خوانی در کتابخانه های عمومی مازندران

به گزارش خبرنگاران در ساری، سکینه خاتون مهدیان پور، اظهار کرد: عملیات رف خوانی در 91 باب کتابخانه نهادی حائز شرایط با هدف آنالیز و کنترل موجودی منابع آغاز و مدت اتمام آن در کتابخانه ها تا اواخر تیرماه پیش بینی شده است.

24 خرداد 1402

خلاقیت ناشر به پرورش کتاب است، سوادنشر حلقه مفقوده بعضی انتشاراتی ها

سرویس استان های خبرنگاران : 50ناشر در فهرست انتشاراتی های کرمانشاه به چشم می خورد اما اغلب آنان فعالیت جدی ندارند.

19 خرداد 1402

داستان تاریخی پخت پیتزا؛ غذایی که مرز ها را درنوردید

پیتزا یکی از مهم ترین و پر طرفدارترین فست فودهاست که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر دنیا رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و... تهیه می گردد که دارای طیف گسترده ای از طعم و مزه است...

8 خرداد 1402

سکه طلای دوهزارسالۀ یونانی؛ گران ترین سکه جهان

یک مجموعه دار برای اضافه کردن یک سکه طلای دوهزارسالۀ یونانی به مجموعه خصوصی اش، 6 میلیون دلار در یک حراجی واقع در سوئیس هزینه کرد و به این ترتیب این سکه طلا به گران ترین سکه باستانی فروخته شده در یک حراجی تبدیل شد.

3 خرداد 1402

کتاب نشانه ها و معنا در سینما با ویراست تازه به چاپ هفتم رسید

به گزارش خبرنگاران هدف کلی این کتاب، ارائه راه هایی است که از آن ها بتوان به مسائل مهم زیبایی شناسی فیلم در سینما نزدیک شد. معنا در سینما عبارت است از تعبیر و تصویر و مضمونی که فیلم نامه نویس یا کارگردان در فیلم به کار می برد و آن بر چیزی دلالت دارد. نشانه...

1 خرداد 1402

اولین کتابچه بودجه تاریخی مصوب مجلس شورای ملی در نمایشگاه کتاب رونمایی شد

به گزارش خبرنگار کتاب ایران، اولین کتابچه بودجه حقوق و مستمریات مجلس اول مجلس شورای ملی، به تاریخ 1286 خورشیدی در غرفه کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب 1402 رونمایی شد.

28 اردیبهشت 1402

راهنمای خرید محصولات سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید

سامسونگ شرکت باسابقه و بزرگی است که در حال حاضر محصولات خود را در مدل های متنوع و در دسته های مختلف در سراسر دنیا به فروش می رساند؛ از گوشی هوشمند گرفته تا لوازم خانگی که البته در این مطلب قصد داریم به فعالیت های این شرکت در حوزه فناوری بپردازیم، یعنی...

14 بهمن 1401

حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سنندج با هدف توسعه گردشگری و رونق مالی

ایرنا/ براساس آخرین گزارشهای منتشر گشته، حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سنندج با هدف توسعه گردشگری و رونق مالی صورت می گیرد.

10 بهمن 1401
تعداد: (75)