راهنمای خرید محصولات سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید

به گزارش وبلاگ اسلیم، سامسونگ شرکت باسابقه و بزرگی است که در حال حاضر محصولات خود را در مدل های متنوع و در دسته های مختلف در سراسر دنیا به فروش می رساند؛ از گوشی هوشمند گرفته تا لوازم خانگی که البته در این مطلب قصد داریم به فعالیت های این شرکت در حوزه فناوری بپردازیم، یعنی در واقع یک راهنمای خرید برای گجت های هوشمندی که سامسونگ فراوری و روانه بازار می نماید و هم اکنون می توانید در سراسر دنیا آن ها را بخرید.

راهنمای خرید محصولات سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید

در حال حاضر در زمینه فراوری محصولات و گجت های هوشمند، شرکت های بسیار زیادی مشغول به فعالیت هستند که از جمله بزرگ ترین آن ها باید به سامسونگ اشاره کنیم؛ شرکتی که در کشور کره جنوبی واقع شده است و در حال حاضر بزرگ ترین فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا هم به شمار میرود. سامسونگ آنقدر بزرگ هست که وقتی به خرید یک محصول دیجیتال اقدام می کنید، به احتمال بسیار زیاد نام آن را خواهید شنید. امیدواریم وقتی این مطلب را می خوانید بتوانید با سامسونگ و فعالیت های مختلف آن در زمینه های گوناگون آشنا شوید و انتخاب راحت تر و بهتری داشته باشید. راهنمای خرید محصولات سامسونگ به 10 بخش زیر تقسیم می گردد:

لیست محتوا

1. سامسونگ از کجا آمد؟

2. سامسونگ چه محصولاتی را عرضه می نماید؟

3. رقبای اصلی سامسونگ چه شرکت هایی هستند؟

4. چه چیزی باعث می گردد سامسونگ از رقبا بالاتر قرار بگیرد؟

5. پرسش های متداول درباره سامسونگ

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,799,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,820,000

تومان

محبوب ترین محصولات سامسونگ در دسته های مختلف

مشاهده همه

1. سامسونگ از کجا آمد؟

سامسونگ در سال 1930 یعنی حدودا 92 سال پیش به وسیله لی بیانگ چول تاسیس شد. بیانگ چول که فرد باهوشی بود، از همان ابتدا تصمیم گرفت سامسونگ را وارد چندین بخش مختلف کند که از جمله این ها می توان به غذا، نساجی، بیمه و خرده فروشی اشاره نمود. تا قبل از دهه 60 میلادی هم فعالیت های شرکت فقط در همین چند بخش خلاصه می شد تا اینکه از آن تاریخ به بعد به فراوری محصولات الکترونیکی پرداخت و اکنون در یکی از بخش های الکترونیک یعنی فراوری گوشی هوشمند است که سامسونگ توانسته لقب بزرگ ترین شرکت را از آن خود کند.

سامسونگ در ابتدا یک تلویزیون سیاه و سفید را راهی بازار کرد اما به مرور زمان فعالیت خود را توسعه داد. یکی از زیرکی هایی که این شرکت داشت این بود که خیلی سریع وارد حوزه فراوری قطعات شد. بدین ترتیب اکنون این شرکت نه تنها سازنده محصول بلکه فروشنده قطعاتی نظیر سنسور دوربین، پنل نمایشگر، پردازنده، حافظه رم و… هم به سایر شرکت ها نظیر شیائومی، اپل و… است.

فراوری گوشی های هوشمند سامسونگ از سال 1988 رسما شروع شد. نخستین محصول SH-100 با بدنه ای بسیار ضخیم، پر از حاشیه و خطوط آنتن بزرگ بود که به بسیاری از گوشی هایی که در همان دهه 80 فراوری و عرضه می شدند شباهت داشت. در سال 1990 تا اوایل سال 2000، سامسونگ پیشرفت بسیار کندی در زمینه فراوری گوشی های هوشمند داشت و حضور رقبای قدری چون موتورولا و نوکیا هم باعث شد تا توجه کمتری به این شرکت گردد تا اینکه در سال 2007 ورق برگشت. سامسونگ به رده دوم فزونین شرکت فعال در زمینه فراوری گوشی رسید و موتورولا را پشت سر گذاشت اما همچنان با اختلاف زیادی پشت سر نوکیا قرار داشت.

شروع نبرد در فراوری گوشی های هوشمند

در همان سال اپل از نخستین آیفون رونمایی کرد تا تحول عظیمی در دنیای گوشی های هوشمند به وجود بیاید. مردم به تدریج به گوشی های هوشمند تمایل نشان دادند و توجه از سوی نوکیا برداشته شد. همین موضوع به سامسونگ یاری کرد تا در سال 2010 قرم بزرگ خود را در دنیای گوشی های هوشمند بردارد. نخستین گوشی هوشمند این شرکت از سری S با سیستم عامل اندروید راهی بازار شد. فراوری گوشی های هوشمند مجذوب نماینده و هیجان انگیز سامسونگ از یک سو و اشتباهات مدیریتی نوکیا از سویی دیگر باعث شد سامسونگ در سال 2012، رسما به عنوان بزرگ ترین شرکت فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا شناخته گردد؛ رتبه ای که بعد از بیش از یک دهه همچنان در اختیار این شرکت کره ای واقع شده است.

2. سامسونگ چه محصولاتی را عرضه می نماید؟

تبلت؛ سری گلکسی تب S8

در دنیای تبلت های هوشمند که تحت سلطه اپل واقع شده است، سامسونگ هم فعالیت خوبی دارد. اگرچه این شرکت کره ای در این زمینه اصلا با اپل قابل مقایسه نیست اما با این حال تبلت های سری گلکسی تب S8 واقعاً یکی از فزونین تبلت های اندرویدی هستند. سری تب S8 به صورت کلی پرچم داران این شرکت را تشکیل می دهند که نوترین مدل ها شامل تب S8، پلاس و اولترا می شوند. سری گلکسی تب A هم نمونه های مالی این شرکت به حساب می آیند که نوترین شان، تب A8 است.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A8 10.5 SM-X205 ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

8,890,000

تومان

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 Lite ظرفیت 32 گیگابایت

5,300,000

تومان

محبوب ترین تبلت های سامسونگ در وبلاگ اسلیم

مشاهده همه

لپ تاپ

سامسونگ بعلاوه در فراوری لپ تاپ هم فعالیت می نماید که بیشترشان مبتنی بر ویندوز هستند. محصولاتی با حواشی بسیار کم، بدنه باریک و با پشتیبانی از قلم S-Pen. سامسونگ لپ تاپ های ویندوزی متعددی دارد که یکی از فزونین مدل های موجود، گلکسی بوک 2 پرو است. البته این لپ تاپ از لحاظ وزن، میزان و مجذوب نمایندهیت یک مدل بسیار خوب به شمار میرود اما از لحاظ قدرت، نمونه هایی نظیر گلکسی بوک فلکس آلفا و نوت بوک اودیسی Z هم در دسترس قرار دارند که از پردازنده گرافیکی مجزا بهره می برند. در این دسته کروم بوک ها هم در دسترس قرار دارند که به دلیل موجودی کم آن ها در بازار ایران، خیلی به آن ها نمی پردازیم اما باید اشاره کنیم سامسونگ در ساخت لپ تاپ های اندرویدی هم فعالیت می نماید که سیستم عامل آن ها کروم OS گوگل است. گلکسی کروم بوک از جمله محصولات سامسونگ در این زمینه است که زیبایی و قدرت زیادی دارد.

گجت های پوشیدنی

ساعت هوشمند

گجت های پوشیدنی سامسونگ یکی از محبوب ترین ها در بازار ایران محسوب می شوند که به دلیل کارایی بالا و قیمت مناسب توانسته اند نظر مثبت هزاران کاربر را به خود جلب نمایند. در حال حاضر نوترین ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 5 و 5 پرو هستند که از قابلیت هایی نظیر سنسورهای پیشرفته تر، قابلیت پایش خواب بهبود یافته، سنجش دمای بدن و… بهره می برند. بعلاوه این ساعت ها از پوشش محافظ یاقوت کبود بهره می برند که فوق العاده در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.

سامسونگ بعلاوه در دسته ساعت های هوشمند مقرون به صرفه قیمت، سری اکتیو را دارد که مدل اکتیو 2 نوترین آن به شمار میرود. البته به نظر می رسد سامسونگ دیگر قصد ندارد این سری را فراوری کند ولی با این حال هنوز امکان خرید این محصول در بازار فراهم است. در بخش مچ بندهای سلامتی هم گلکسی فیت 2 در بازار موجود است؛ محصولی نه چندان گران که می تواند فعالیت های پایه نظیر قدم، ضربان قلب، فعالیت های ورزشی و… را پایش کند.

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch4 44mm بند سیلیکونی

6,210,000

5,829,000

تومان

ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch5 44mm

7,150,000

تومان

محبوب ترین ساعت های هوشمند سامسونگ

مشاهده همه

هدفون و ایربادز

در حال حاضر گلکسی بادز 2 پرو نوترین هدفون بی سیم سامسونگ به شمار میرود که به عنوان جانشین گلکسی بادز پرو و با قابلیت های بسیار زیادی راهی بازار شده است. اگرچه در این زمینه هم اپل است که پیش افتاده اما با این حال سامسونگ چیزی کمتر از این شرکت آمریکایی ندارد. سامسونگ بعلاوه به وسیله شرکت هارمن که در سال 2017 آن را به خدمت گرفت، لوازم صوتی متعددی را راهی بازار می نماید. هارمن یک شرکت مادر محسوب می گردد که زیرمجموعه های زیادی نظیر هارمن کاردن، JBL، بنگ & اولافسن و… دارد.

البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که در محصولات ساخت این شرکت ها دیگر از برند گلکسی استفاده نمی گردد و هر شرکت مطابق سلیقه خود آن ها را نام گذاری می نماید. سامسونگ فزونین محصولات خود در این زمینه را با برند AKG راهی بازار می نماید که البته یکی دیگر از برندهای زیرمجموعه هارمن محسوب می گردد. هدفون های AKG شامل موارد رو گوشی، توگوشی و ایربادز می شوند که هم به صورت بی سیم و هم سیمی در دسترس قرار دارند. البته اگر در پی هدفون های True-Wireless هستید باید در پی محصولاتی با برند گلکسی باشید که سیستم صوتی آن ها به وسیله AKG تنظیم شده باشد.

هدفون بلوتوثی سامسونگ مدل Galaxy Buds2 Pro

6,500,000

5,899,000

تومان

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2

3,400,000

3,299,000

تومان

محبوب ترین هدفون های سامسونگ

مشاهده همه

مانیتور، تلویزیون و سایر لوازم خانگی

همانطور که در ابتدای متن هم اشاره شده، سامسونگ در زمینه ساخت لوازم خانگی هم فعالیت دارد. به صورت کلی ساخت است یک وسیله الکتریکی بخواهید اما سامسونگ را به عنوان یکی از برندهای فراورینماینده آن نبینید. در بازار لوازم خانگی نام این شرکت کره ای بسیار زیاد به چشم می خورد چرا که سال هاست در زمینه هایی نظیر تلویزیون، یخچال، لوازم برقی آشپزخانه و… فعالیت می نماید.

سامسونگ به لطف فعالیت کم نظیر خود در زمینه فراوری نمایشگر توانسته در فراوری تلویزیون و مانیتور هم عملکرد حیرت انگیزی داشته باشد. البته به خاطر بهره مندی از فناوری های پیشرفته، قیمت یک سری از تلویزیون ها و مانیتورهای خوب سامسونگ واقعاً بالاست ولی می توان در بین مدل های مالی هم می توان گزینه های خوبی را یافت. سامسونگ بعلاوه در فراوری یخچال هم فعالیت دارد اما خیلی به این بخش نمی پردازیم چرا که پرداختن به تمام محصولات سامسونگ در این زمینه از حوصله متن خارج خواهد بود.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LS22A330NH-M سایز 22 اینچ

3,990,000

تومان

مانیتور سامسونگ مدل LS19A330NH-M سایز 19 اینچ

3,000,000

2,755,000

تومان

محبوب ترین مانیتورهای سامسونگ

مشاهده همه

یخچال و فریزر 25 فوت سامسونگ مدل HM34

109,500,000

تومان

یخچال و فریزر دوقلو سامسونگ مدل RZ32M7120WW-RR39M7310WW

89,400,000

تومان

محبوب ترین یخچال های سامسونگ

مشاهده همه

قطعات سخت افزاری؛ بخش پنهان اما پرسود سامسونگ

یکی از بخش های پر سودی که سامسونگ در آن فعالیت می نماید ولی خیلی به چشم نمی آید، سخت افزار است. یکی از دلایل عمده حکومت سامسونگ بر صنعت الکترونیک هم به خاطر فراوری همین قطعات مورد احتیاج شرکت های دیگر است. سامسونگ حتی قطعات مخصوص کامپیوتر را هم فراوری می نماید که از جمله این موارد می توان به هارد و SSD اشاره نمود که درباره SSDهای آن باید بگوییم که کیفیت فوق العاده بالایی دارند و از فزونین ها در این زمینه به حساب می آیند.

سامسونگ بعلاوه در ساخت پنل نمایشگر هم فعالیت خوبی دارد. این شرکت نه تنها هر سال گوشی های میان رده و پرچم دار خود را با فزونین پنل های نمایشگر راهی بازار می نماید بلکه برای سایر شرکت ها نظیر شیائومی، اپل و… هم پنل نمایشگر فراوری می نماید. عمده پنل های فراوری شده به وسیله این شرکت OLED هستند و این یعنی اگر یک محصول خوب و گران قیمت با چنین پنلی بخرید، به احتمال زیاد سامسونگ در ساخت آن نقش داشته است.

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل 980 M.2 ظرفیت 500 گیگابایت

2,120,000

تومان

کارت حافظه microSDXC سامسونگ مدل Evo Plus A1 V10 کلاس 10 استاندارد UHS-I U3 سرعت 130MBps ظرفیت 128 گیگابایت به همراه آداپتور SD

468,000

تومان

محبوب ترین حافظه های رم و SSD سامسونگ

مشاهده همه

گوشی های هوشمند

گوشی های سری گلکسی S (از سال 2009 تا کنون)

سامسونگ در حال حاضر فقط یک سری پرچم دار از سری گوشی های غیر تاشو را راهی بازار می نماید و آن هم سری گلکسی S است. بعد از گلکسی نوت 20 و 20 اولترا، دیگر خبری از پرچم داران سری نوت نیست چرا که سامسونگ گوشی های تاشو را جایگزین آن ها نموده است. در حال حاضر سری گلکسی S22 نوترین پرچم داران سامسونگ به حساب می آیند که در سه مدل استاندارد، پلاس و اولترا راهی بازار شده اند.

این گوشی ها به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 و اگزینوس 2200 مجهز شده اند که هر دو پردازنده به دلیل اینکه سامسونگ در ساخت آن ها از فناوری ضعیفی استفاده نموده، اصلا کیفیت و پایداری لازم را ندارند و به شدت در انجام کارهای سنگین داغ می نمایند و بخش بزرگی از توان خود را از دست می دهند. با این حال این سری به خاطر بهره مندی از دوربین های قدرتمند، طراحی مجذوب نماینده و کیفیت ساخت بالا یکی از فزونین پرچم دارهای سامسونگ در بازار محسوب می شوند؛ به خصوص مدل اولترا که خیلی به وسیله کاربران آمریکایی مورد استقبال قرار گرفته است. سامسونگ این گوشی ها را تا چهار سال از لحاظ نرم افزاری به سیستم عامل نو آپدیت می نماید و از این حیث فزونین شرکت اندرویدی هم محسوب می گردد.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

36,680,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S21 FE 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,799,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سری S سامسونگ

مشاهده همه

گوشی های سری گلکسی زد (از سال 2019 تا به امروز)

گوشی های تاشوی سامسونگ از سری زد شامل دو مدل فولد و فلیپ می شوند. نوترین گوشی های این شرکت کره ای هم گلکسی زد فولد 4 و زد فلیپ 4 هستند که تابستان سال جاری با پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 و با ارتقای خوبی در مقایسه با نسل قبل راهی بازار شده اند.

در حال حاضر کاربران زیادی به خرید گوشی های تاشوی سامسونگ علاقه نشان داده اند اما این فناوری هنوز بعد از گذشت دو سال نتوانسته آنطور که باید توجه مردم را به صورت فراگیر به خود جلب کند. با این حال سامسونگ فکر می نماید آینده متعلق به این گوشی هاست و به همین دلیل سرمایه گذاری زیادی روی این بخش انجام داده است. البته شرکت های دیگر نظیر شیائومی و هواوی هم فعالیت خود را در این زمینه شروع نموده اند.

بعضی از شرکت ها نظیر ایسوس و لنوو حتی لپ تاپ و تبلت تاشو هم در حد یک نمونه اولیه و محصول واقعی فراوری نموده اند اما به خاطر کمبود تقاضا و عدم احتیاج بازار هنوز آن ها را در تعداد بالا راهی بازار ننموده اند. با این حال گفته می گردد سال 2023، سال شکوفایی این فناوری های مجذوب نماینده خواهد بود؛ جایی که به نظر می رسد باید شاهد فراوری گوشی های رول شونده هم باشیم.

در حال حاضر گوشی های تاشوی سامسونگ به دو بخش تقسیم می شوند؛ گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ که تفاوت اصلی آن ها در میزان و نحوه تاشدن است. گوشی های سری زد فولد مانند کتاب هستند و از چپ به راست یا برعکس باز و بسته می شوند. گوشی های سری زد فولد هم دقیق برعکس، مانند صدف از بالا به پایین یا برعکس باز و بسته می شوند. مدل های فلیپ هم به خاطر قیمت بسیار پایین و شباهت زیادی که به گوشی های کنونی دارند بیشتر مورد استقبال قرار گرفته اند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold4 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

65,500,000 تومان

مشاهده و خرید

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Flip4 تک سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

مشاهده کالا

گوشی های سری گلکسی A (از سال 2014 تا به امروز)

می رسیم به سری گوشی های گلکسی A که در بین محصولات سامسونگ هم بیشترین محبوبیت را دارند هم اینکه تعدادشان بسیار زیادتر است چون در واقع بخش میان رده و مالی را شامل می شوند. این گوشی ها که اکنون قابلیت های بسیار پیشرفته تری در مقایسه با قبل دارند به خاطر قیمت پایین تر در مقایسه با پرچم داران سامسونگ توانسته اند نظر مثبت میلیون ها کاربر را از سراسر دنیا به خود جلب نمایند.

سامسونگ این روزها گوشی های سری گلکسی A را به پردازنده های بسیار قدرتمندتر از قبل، دوربین هایی با لرزشگیر اپتیکال، استاندارد مقاومتی IP67، پشتیبانی نرم افزاری 4 ساله (مثل پرچم دارها)، طراحی مجذوب نماینده، نمایشگرهای باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتزی و… مجهز می نماید. در نتیجه به مراتب ارزش خرید آن ها در مقایسه با قبل بیشتر شده است.

نوترین گوشی های سامسونگ از این سری گلکسی A53، گلکسی A33 و A73 هستند که اوایل سال جاری راهی بازار شدند و قابلیت های بسیار خوبی هم با خود به همراه دارند از جمله دوربین قدرتمند با لرزشگیر اپتیکال، نمایشگر با رفرش ریت بالا، پردازنده قدرتمند، بدنه ضد آب و قیمت مناسب.

گوشی های سری گلکسی M (از سال 2019 تا به امروز)

سامسونگ بعلاوه از سال 2019 تا به امروز تصمیم گرفته گوشی های میان رده از سری M را هم فراوری و روانه بازار کند. این گوشی ها که بیشتر برای جلب توجه کاربران جوان فراوری و روانه بازار می شوند قیمت بسیار مناسبی دارند و ترکیب سخت افزاری آن ها هم در نوع خوب جالب است. این گوشی ها معمولا باتری بسیار پرظرفیتی دارند و پردازنده آن ها هم در بعضی از مواقع خیلی بروز نیست مثل گلکسی M62 که با پردازنده قدیمی اما پرچم دار اگزینوس 9825، قدرتمندترین گوشی سال 2021 از سری M سامسونگ لقب گرفت در حالی که نه استاندارد مقاومتی دارد، نه دوربینی با لرزشگیر اپتیکال و نه نمایشگر 120 هرتزی. ولی از آن طرف باتری 7000 میلی آمپر ساعتی دارد!

گوشی های سری گلکسی F

این سری هم عضو نوی از میان رده های سامسونگ برای یک سری بازارهای محدود است و در کشور ما هم خیلی در دسترس قرار ندارند. این گوشی ها از لحاظ ظاهر و قابلیت بسیار به سری M شباهت دارند و در واقع باید گفت نمونه تغییر برندیافته این سری هستند. نوترین گوشی ها از سری گلکسی F به ترتیب گلکسی F13 و F23 هستند که در ماه ژوئن و مارچ سال جاری راهی بازار شدند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A32 SM-A325F/DS دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

8,820,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A13 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه شارژر

5,199,000

تومان

محبوب ترین گوشی های سری A ،M و F سامسونگ

مشاهده همه

3. رقبای اصلی سامسونگ چه شرکت هایی هستند؟

اپل

در حال حاضر بزرگ ترین شرکتی که به عنوان دومین شرکت بزرگ فعال در زمینه فراوری گوشی هوشمند در تعقیب سامسونگ است، اپل نام دارد. این شرکت پرآوازه آمریکایی در حال حاضر بخش گجت های پوشیدنی و تبلت ها را از رقیب کره ای خود برده و حالا در کوشش است تا جایگاهی را که سامسونگ بیش از یک دهه آن را مال خود نموده، از آن خود کند.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

36,600,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

25,300,000

تومان

محبوب ترین گوشی های اپل

مشاهده همه

شیائومی

اگر از اپل فاکتور بگیریم، یکی دیگر از بزرگ ترین شرکت های رقیب سامسونگ شیائومی است! شرکتی که در حال حاضر در رده سوم از لحاظ فراوری گوشی واقع شده است و طی چند سال اخیر هم پیشرفت خارق العاده ای داشته است. شیائومی به لطف دو شرکت زیرمجموعه خود یعنی ردمی و پوکو توانسته در بازارهایی که به گوشی های مالی اهمیت زیادی می دهند خوش بدرخشد و یکی از تهدیدهای بزرگ سامسونگ به حساب بیاید. هرچند این شرکت چینی فعلا اصلا در حد و میزان هایی نیست که بخواهیم آن را در کلیت با سامسونگ مقایسه کنیم.

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 10 Pro دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - گلوبال

8,899,000

تومان

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi A1 plus دو سیم کارت ظرفیت 32 گیگابایت و رم 2 گیگابایت - گلوبال

2,895,000

تومان

محبوب ترین گوشی های شیائومی

مشاهده همه

ال جی

یکی دیگر از بزرگ ترین شرکت های رقیب سامسونگ ال جی است! ال جی از بازار گوشی های هوشمند خارج شده اما این بدان معنا نیست که شرکت کره ای فقط در این بخش فعالیت می نموده است. اتفاقا ال جی در زمینه فراوری محصولاتی نظیر تلویزیون، کامپیوتر، لوازم آشپزخانه و مواردی از این دست، با سامسونگ رقابت زیادی دارد و شاید در بعضی موارد از این شرکت پیش باشد.

4. چه چیزی باعث می گردد سامسونگ از رقبا بالاتر قرار بگیرد؟

وقتی می گوییم سامسونگ بزرگ ترین شرکت فراورینماینده گوشی و یکی از فزونین و شناخته شده ترین ها در زمینه فراوری لوازم الکترونیکی است، یعنی فروش محصولاتش اصلا نباید کار سختی باشد. اما با این حال فقط نام برند نیست که باعث شده این شرکت تا این میزان پیروز باشد. قطعا سامسونگ یک سری سیاست های خوبی هم داشته که منجر به دستیابی به چنین جایگاهی شده است. در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

دسترسی دنیای به محصولات سامسونگ

یکی از مهم ترین دلایل پیروزیت سامسونگ، بازاریابی قدرتمند و هوشمندانه آن است. سامسونگ از همان ابتدا کوشش کرد در بازارهای دنیای فعالیت داشته باشد و همین مورد هم سبب شده اکنون تمام مردم دنیا این برند را می شناسند یا حداقل یک بار از محصولاتش استفاده نموده اند. بسیاری از رقبا به خصوص چینی ها غالبا محصولات خود را در بازارهای داخل چین به فروش می رسانند و تحریم هواوی هم که در حال پیشی گرفتن از سامسونگ بود مزید بر دلیل شد تا بدین ترتیب سامسونگ همچنان با قدرت در صدر حضور داشته باشد.

تعداد و تنوع بالای محصولات

یکی دیگر از دلایل پیروزیت سامسونگ، تعداد و تنوع بالای محصولات این شرکت است. این شرکت فقط در بخش گوشی های هوشمند 5 سری دارد و هر کدام از آن ها را با هدف و قابلیت های خاصی راهی بازار می نماید. این فقط راجع به گوشی ها بود؛ تبلت، ساعت های هوشمند، هدفون های بی سیم، تلویزیون، لوازم آشپزخانه و… هم از جمله زمینه هایی است که سامسونگ در آن ها فعالیت گسترده ای دارد.

از طرفی دیگر، سامسونگ در تمام محدوده های قیمتی هم محصولاتی برای عرضه دارد. مثلا شما چه در پی یک گوشی 100 دلاری باشید چه 2000 دلاری، سامسونگ محصولی برای ارائه به شما دارد. همین تنوع مثال زدنی باعث شده وقتی به فروشگاهی می روید یا به وب سایتی سر می زنید، در دسته گوشی های هوشمند بیشترین تنوع را در گوشی های سامسونگ شاهد باشید.

ارائه آپدیت طولانی مدت در سریع ترین زمان ممکن

سامسونگ در حال حاضر تنها شرکت اندرویدی است که گوشی های خود را تا 4 سال از لحاظ نرم افزاری و 5 سال از لحاظ امنیتی آپدیت می نماید. به صورت کلی اپل در این زمینه با 5 سال ارائه آپدیت پیشتاز است اما باید این را هم در نظر گرفت که اپل خودش سازنده سخت افزار و نرم افزار است، از طرفی این شرکت هر سال حدودا 20 مدل مختلف گوشی را آپدیت می نماید؛ در نتیجه ارائه آپدیت طولانی مدت کمترین انتظاری است که باید از آن داشت.

اما سامسونگ سازنده سخت افزار است ولی نرم افزار را از گوگل دریافت می نماید، رابط کاربری خود را متناسب با آن سفارشی سازی نموده و سپس برای گوشی های خود که تنوع فوق العاده بالایی دارند عرضه می نماید. از نکات مثبتی که کار سامسونگ را در ارائه آپدیت نرم افزاری بسیار ارزشمند می نماید این است که حتی میان رده هایی نظیر گلکسی A33 که پریمیوم هم نیستند تا 4 سال آپدیت می شوند. این یعنی سامسونگ بعد از عرضه اندروید نو باید آن ها را برای گوشی های مختلف به شکل گوناگونی سفارشی سازی کند و این کاری است که این شرکت با سرعت بسیار بالایی هم انجام می دهد. بنابراین اگر بگوییم در زمینه آپدیت نرم افزاری بی نظیر است، بیراه نگفته ایم.

شجاعت در خلق نوآوری های نو

یکی دیگر از مهم ترین عوامل فزونی سامسونگ در مقابل رقبا، اشتیاق سیری ناپذیر این شرکت برای خلق نوآوری های نو است. همین موضوع سبب شد در حالی که همه شرکت ها مشغول فراوری گوشی های معمولی بودند، این شرکت با پذیرش تمام ریسک ها، از گوشی تاشوی خود رونمایی کرد که اکنون در حال تبدیل شدن به مجذوب نماینده ترین گوشی های بازار هستند. همین اتفاق با سری گلکسی نوت هم رخ داد و مسیر طراحی گوشی ها تغییر کرد.

5. پرسش های متداول درباره سامسونگ

شرایط آپدیت نرم افزاری گوشی های سامسونگ چگونه است؟

سامسونگ در حال حاضر فزونین شرکت اندرویدی از لحاظ سرعت ارائه آپدیت پایدار و پشتیبانی نرم افزاری است. این شرکت تا 4 سال گوشی های میان رده مالی (گلکسی A33) تا بالارده خود را به سیستم عامل نو آپدیت می نماید و معمولا هم روند انتشار نسخه پایدار این آپدیت ها یک یا دو ماه بعد از ارائه نسخه پایدار سیستم عامل به وسیله گوگل شروع می گردد.

کوالکام یا اگزینوس؟

سامسونگ با عملکرد بسیار بد خود در ساخت اسنپدراگون 8 نسل 1 که به عنوان قلب تپنده در سری گلکسی S22 بکار رفته، کوالکام را مجاب کرد با TSMC وارد همکاری گردد و حالا به لطف فناوری بهینه این شرکت، اسنپدراگون 8 نسل 2 حتی از A16 هم عملکرد بهتری دارد. سامسونگ هم تصمیم گرفت تا سال 2025 تمام پرچم داران خود را با تراشه های اسنپدراگون راهی بازار کند و این یعنی اگر علاقه مند به گوشی های سامسونگ بوده اید اما به خاطر پردازنده های اگزینوس تمایلی به خرید آن ها نداشته اید، این بازه زمانی فزونین زمان برای خرید پرچم داران این شرکت است.

گوشی های میان رده سامسونگ هم گاهی اوقات با تراشه های اگزینوس و گاهی اوقات با تراشه های اسنپدراگون راهی بازار می شوند. مثلا گلکسی A53 و A33 از اگزینوس و گلکسی A73 یا A52 و A52s از اسنپدراگون بهره می برند. البته عملکرد این شرکت در ساخت پردازنده های اگزینوس در دسته میان رده بسیار بهتر از بالارده هاست.

آیا گوشی های سامسونگ از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می نمایند؟

سامسونگ گوشی های پرچم دار خود را بدون جک 3.5 میلی متری هدفون راهی بازار می نماید و این شامل تمام گوشی های پرچم دار سال 2020 و 2021 هم می گردد. بعلاوه بعضی از گوشی های مقرون به صرفه قیمت تر از سری گلکسی A و تمام مدل های فن ادیشن هم از این پورت محبوب بهره نمی برند که شامل گلکسی A73، گلکسی A53، گلکسی A33، گلکسی S20 و S21 فن ادیشن می شوند.

آیا درون جعبه گوشی های سامسونگ شارژر وجود دارد؟

در بعضی از گوشی های مالی این شرکت شارژر همچنان عرضه می گردد اما سال جاری در جعبه میان رده مالی سامسونگ یعنی گلکسی A33 هم خبری از شارژر نبود و این یعنی به احتمال زیاد از سال 2023 به بعد باید انتظار داشته باشیم شارژر از درون جعبه تعداد بیشتری از گوشی های این شرکت حذف گردد.

گوشی های سامسونگ از چه شارژری پشتیبانی می نمایند؟

سریع ترین شارژر سامسونگ برای گوشی های هوشمند در حال حاضر 45 واتی است که فرقی با نمونه 25 واتی ندارد. این شرکت کره ای تقریبا 90٪ از گوشی های میان رده تا بالارده خود را با پشتیبانی از شارژر 25 واتی راهی بازار می نماید اما از سال جاری این شارژر تقریبا از جعبه تمامی آن ها برداشته شده و با قیمت نه چندان پایینی در بازار به صورت جداگانه به فروش می رسد.

گوشی های سامسونگ در چه کشورهایی ساخته می شوند؟

غالبا در ویتنام که بزرگ ترین شرکت مونتاژ سامسونگ در آنجا واقع شده اما مقر اصلی فراوری گوشی این شرکت کره جنوبی است. البته گوشی های فراوری شده در کره به بازارهای دنیای عرضه نمی شوند. سامسونگ در هندوستان هم فراوریی دارد اما فعلا تعداد محصولات فراوری شده در آن بسیار محدود است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید محصولات سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید محصولات سامسونگ؛ هر آنچه باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید