اجرای فرآیند رف خوانی در کتابخانه های عمومی مازندران

به گزارش وبلاگ اسلیم در ساری، سکینه خاتون مهدیان پور، اظهار کرد: عملیات رف خوانی در 91 باب کتابخانه نهادی حائز شرایط با هدف آنالیز و کنترل موجودی منابع آغاز و مدت اتمام آن در کتابخانه ها تا اواخر تیرماه پیش بینی شده است.

اجرای فرآیند رف خوانی در کتابخانه های عمومی مازندران

وی اضافه کرد: در طول برگزاری این فرآیند، خدمت رسانی به اعضا و مراجعان در تمامیِ بخش ها ضروری و ارائه خدماتِ پایه و اساسی به ویژه امانت برقرار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران گفت: همزمان با انجام رف خوانی، فرآیند وجین منابع نیز در کتابخانه ها صورت می پذیرد و کتاب های فرسوده، تکراری، بدون مخاطب و ویرایش های قدیمی، شناسایی و جمع آوری می شوند.

مهدیان پور توضیح داد: عملیات رف خوانی یکی از خدمات فنی حرفه کتابداری است که هر سال در کتابخانه های عمومی اجرا می گردد.

وی با بیان اینکه در این فرآیند، موجودیِ منابع در قفسه ها با منابع ثبت شده در نرم افزار مدیریت کتابخانه های عمومی، تطبیق داده می گردد، ادامه داد: به همین علت رف خوانی از مهم ترین ارکان مجموعه سازی کتابخانه ها به ویژه کتابخانه های عمومی است که انجام آن برای اموری چون کنترل موجودی منابع، پویایی و روزآمد کردن منابع، خروج منابع فرسوده و تکراری، معین شدن کتاب های مفقودی و بازنگشته در مقایسه با موجودی قفسه ها و در نهایت، تصحیح آمار و اطلاعاتِ منابع موجود، لازم است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران گفت: در حال حاضر 118 باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که شامل 93 باب کتابخانه نهادی و 25 باب کتابخانه مشارکتی و مستقل می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اجرای فرآیند رف خوانی در کتابخانه های عمومی مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای فرآیند رف خوانی در کتابخانه های عمومی مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید