سلامتی و پزشکی

خسته ها بخوانند!

حتما برای شما هم پیش آمده است که علی رغم چند روز استراحت در خانه و یا کمتر کار کردن، اما همچنان خسته باشید؛ خستگی مزمن یا طولانی مدت در بسیاری از موارد ناشی از استرس، عدم خواب کافی، رژیم غذایی ضعیف و سایر عادات غلط در زندگی است.

7 مهر 1402

نام و نشان 54 کاروانسرای ایران که ثبت جهانی شدند

54 کاروانسرای ایران،در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض عربستان به ثبت رسید.

27 شهریور 1402

9 خاصیت باورنکردنی یک دمنوش پرطرفدار

رزماری، یک گیاه همواره سبز در فرهنگ های غذایی مختلف به عنوان چاشنی در تهیه غذا های مختلف، سوپ ها، سالاد ها و... کاربرد دارد. اما فواید دمنوش آن مواردی است که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره نموده ایم.

22 شهریور 1402

سوباتان؛ ییلاقی خیال انگیز در ارتفاعات تالش گیلان

ییلاق سوباتان از جا های دیدنی تالش است و در شمال غرب این شهرستان قرار گرفته است. این ییلاق پوشیده از چمنزار و گلزار و مملو از چشمه های گوارا و دام ها و اسب هایی است که به این طرف و آن طرف می روند.

20 شهریور 1402

برداشت داغ: واقع گرایانه جلوه دادن شفابخشی در بازی ها غیرممکن است

در قسمت پیشین برداشت داغ درباره این صحبت کردم که واقع گرایی گرافیک بازی ها مثل گردن بند نحسی می ماند که صنعت بازی به شکلی شرح ناپذیر دوست دارد آن را دور گردن خود بیندازد. ولی واقع گرایی مفهومی است که بازی های ویدیویی به شکل های مختلف دنبال آن رفته اند.

18 شهریور 1402

اگر واقعاً می خواهید شخص بهتری شوید این عادت ها را کنار بگذارید

تبدیل شدن به شخصی بهتر نیازی به قدم های بزرگ و دراماتیک ندارد. کافی است خودمان را بهتر بشناسیم، انتخاب های عاقلانه ای داشته باشیم و از هر چه که برایمان خوب نیست دست بکشیم.

12 شهریور 1402

مرگ مغزی خواهر مدیرعامل سابق پرسپولیس ؛ او فرشته نجات بیماران شد ، مرگ در بیمارستانی که آنجا به جهان آمده بود

اعضای بدن خواهر مدیرعامل و رئیس سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از اعلام مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد؛ زنی فرهیخته و تحصیلنموده که وصیت نموده بود این کار انجام گردد.

18 مرداد 1402

در این گرما چه بنوشیم تا جان سالم بدر ببریم؟

مصرف آب با حجم زیاد در یک وعده، کار صحیحی نیست و باید مصرف آب با دفعات متناوب و حجم متعادل در طی شبانه روز انجام شود.

15 مرداد 1402

ترکیب تخم مرغ و تن ماهی در معده فراوری عفونت می نماید

شاید شما یکبار تن ماهی با تخم مرغ را امتحان نموده باشید، حقیقتاً وقتی تخم مرغ را با تن ماهی مخلوط می کنیم لذیذتر می گردد، اما برخی ها می گویند که خوردن تن ماهی با تخم مرغ مشکل دارد! آیا درست است؟

11 مرداد 1402

ثبت جهانی روستای کندلوس نیازمند همراهی و همکاری و عزم و اراده مسئولان است

ایرنا/ براساس اخبار منتشر شده، ثبت جهانی روستای کندلوس نیازمند همراهی و همکاری و عزم و اراده مسئولان است.

9 مرداد 1402

عکس، بیماری عجیب این زن 43 ساله!

دیجیاتو نوشت: با توهم کوتارد یا سندرم مرده متحرک آشنا شوید.

7 مرداد 1402

شرایط جسمی جواد نکونام چگونه است؟

انتشار عکسی از جواد نکونام که او را زیر سرم نشان می دهد بازتاب رسانه ای فراوانی داشت و باعث نگرانی طرفداران استقلال شد. در این میان پیگیری ها نشان داد قضیه فراتر از یک افت فشار بوده و کادر پزشکی استقلال تاکید داشتند بهتر است سرمربی این تیم تمرین را رها...

1 مرداد 1402

چرا تماشا موبایل در خواب تقریبا غیرممکن است؟

تا به حال چند بار خواب هایتان را به یاد آورده و آنالیز نموده اید؟ آیا تا به حال خوابی دیده اید که در آن به صورت واضح با موبایلتان کار نموده باشید؟ با اینکه تلفن های هوشمند نقش مهمی در زندگی ما دارند و هر روز ساعت ها با آن وقت می گذرانیم اما تماشا موبایل...

28 تیر 1402

قصه هایی که مرهم درد بچه ها سرطانی می گردد، روایتی از خاله قصه گوی اراکی

سرویس استان های خبرنگاران : حکایت از بانویی است که بر بالین بچه ها بیمار سرطانی در مرکز درمانی بیمارستان امیر کبیر اراک، می نشیند و با مهر با آنان سر سخن را باز می نماید و برایشان قصه می گوید تا التیامی باشد بر دردهایشان هر چند گاه اندک و گاه بیش.

24 تیر 1402

7 عارضه جانبی یک رژیم غذایی پرطرفدار

رژیم کتوژنیک که با عنوان رژیم کتو نیز شناخته می گردد، یکی از الگو های کاهش وزن است. این برنامه غذایی شامل اندازه بسیار پایین کربوهیدرات (50 گرم در روز یا کمتر) برای یاری به بدن برای رسیدن به حالت کتوز است که در این حالت، بدن برای تأمین انرژی به جای استفاده...

23 تیر 1402

چگونه چربی شکم و پهلو را آب کنیم؟

اگر در پی کاهش چربی اضافی شکم هستید، چندین کار موثر وجود دارد که می توانید انجام دهید.

22 تیر 1402

پیش نشست بررسی علل و ریشه های تورم در ایران برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران، پژوهشکده اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، اولین پیش نشست همایش ملی مسئله تورم در ایران؛ ریشه ها، آثار و سیاست ها برگزار می کند.

20 تیر 1402

بیماران مبتلا به میکروب معده چه میوه هایی بخورند؟

بیماران مبتلا به میکروب معده نمی توانند هر نوع غذایی را میل نمایند.

18 تیر 1402

انتقاد مرضیه برومند از شرایط اطراف تئاتر شهر: فضا مسموم است ، حریم تئاتر شهر را جدا کنید

مرضیه برومند، کارگردان مطرح ایرانی درباره شرایط محوطه اطراف تئاتر شهر گفت: مسائلی چون فقر، فساد، اعتیاد و ... در کشور وجود دارد که همگی در آلوده شدن فضای تئاتر شهر دست دارند. بنابراین تنها راه و یا حداقل راه موقت حل مسائل، جدا کردن حریم تئاتر شهر از آلودگی...

14 تیر 1402

حمایت وزارت بهداشت از مطالعات آینده نگاری درباره کووید 19

به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی در بازدید از پژوهشکده سرطان معتمد، در نشستی که با حضور دکتر حمیدرضا بنفشه، رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، دکتر رامین صرامی رئیس به همراه معاونان و مدیران پژوهشکده سرطان معتمد برگزار...

13 تیر 1402
تعداد: (433)