کاهش 33 درصدی ازدواج و افزایش 22 درصدی طلاق (اینفوگرافیک)

به گزارش وبلاگ اسلیم، آنالیز فرایند ازدواج و طلاق در دهه 90 نشان می دهد به ترتیب 33 درصد کاهش و 22 درصد افزایش داشته است.

کاهش 33 درصدی ازدواج و افزایش 22 درصدی طلاق (اینفوگرافیک)

بر اساس داده های مرکز آمار ایران، 829968 ازدواج در سال 91 صورت گرفت که در سال 99 به 556731 ازدواج رسید. بعلاوه 150324 طلاق در سال 91 صورت گرفت که در سال 99 به 183193رسید.

فرایند ازدواج و طلاق در دهه 90.

12 هزار میلیارد تومان بودجه برای جوانی جمعیت

فرایند کاهشی ازدواج و افزایشی طلاق در حالی است که دولت در لایحه بودجه 1401، برای حمایت از قانون جوانی جمعیت 12 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت. بیش از سه هزار و 557 میلیارد تومان این بودجه به صورت معین و با ذکر نام برنامه عنوان شد.

از سوی دیگر بعضی از نهادها نیز بدون ذکر عنوان برنامه حمایت از قانون جوانی جمعیت و مقدار بودجه اختصاصی، موظف هستند بخشی از بودجه خود را صرف حمایت از این قانون، ازدواج و فرزندآوری نمایند.

بر اساس این قانون وزارت بهداشت باید بیش از 2 هزار و 359 میلیارد تومان بودجه خود را به برنامه راهبری و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دهد.

بعلاوه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از بودجه خود را باید به برنامه حمایت از تسهیلات رفاهی، ازدواج، اسکان و فرزندآوری دانشجویان اختصاص دهد. بودجه ای که دولت برای این برنامه 975.8 میلیارد تومان در نظر گرفت.

ابلاغ قانون جوانی جمعیت به وزارتخاه ها

قانون جوانی جمعیت در 24 آبان ماه از سوی ابراهیم رئیسی به وزاتخانه ها برای اجرا ابلاغ شد. این قانون در جهت تشویق جوانان برای ازدواج و تشویق خانواده ها برای فرزندآوری است و برای هر دوی این موارد حمایت ها و تسهیلاتی در نظر دارد. در این قانون مشوق هایی از جمله تسهیلات اشتغال، خرید مسکن، برای فرزندآوری اختصاص داد.

از جمله تسهیلات دیگر که در این قانون آمده می توان به فروش بدون قرعه کشی خودرو تا پرداخت یک میلیون تومانی برای سرمایه گذاری در بورس اشاره نمود.

منبع: تجارت نیوز

به "کاهش 33 درصدی ازدواج و افزایش 22 درصدی طلاق (اینفوگرافیک)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 33 درصدی ازدواج و افزایش 22 درصدی طلاق (اینفوگرافیک)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید