کشورهایی که در نوروز 1401 می توانیم به آنها سفر کنیم

به گزارش وبلاگ اسلیم، شرایط سفر با توجه به شیوع گسترده کرونا عوض شده و مقررات کشورها هم بر همین اساس به طور مداوم تغییر می نماید. گاهی اجازه ورود به یک کشور خارجی را دارید، بعضی وقت ها مرزها بسته می شوند و در نهایت بعضی از کشورها، مجوز ورود مسافران را فقط در صورت رعایت بعضی الزامات صادر می نمایند. در حال حاضر، پیش از اینکه برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی کنید، باید بدانید کدام کشورها در تعطیلات نوروز 1401 به ایرانی ها اجازه ورود می دهند. برای رسیدن به پاسخ این سوال که در نوروز 1401 به کدام کشورها می توانید سفر کنید، با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

کشورهایی که در نوروز 1401 می توانیم به آنها سفر کنیم

ترکیه

ترکیه یک مقصد در دسترس و محبوب برای ایرانیان است و به علت مسافت کوتاه، عدم احتیاج به ویزا و بعلاوه هزینه مناسب سفر هواداران زیادی دارد. هزینه سفر به ترکیه در نوروز با توجه به اینکه کدام شهر را انتخاب می کنید و بعلاوه نوع پرواز و هتل متغیر است. شهرهای آنتالیا، استانبول، وان، ازمیر و… جزو مقصدهای پرطرفدار ترکیه در سفرهای نوروزی هستند.

بسیاری ترجیح می دهند تور آنتالیا نوروز 1401 را به علت خدمات هتل های یو آل و آل در این شهر رزرو نمایند و برای بسیاری هم تور استانبول با توجه به هزینه های مقرون به صرفهتر و فضای شهری مهیج آن مجذوب کننده تر است. کسانی هم که نزدیکی راستا، سفر مقرون به صرفه و خرید در اولویت آنهاست، هتل های وان را برای سفر به ترکیه رزرو می نمایند.

شرایط سفر به ترکیه در نوروز 1401: کسانی که دو دوز واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی را تزریق نموده باشند، می توانند بدون تست پی سی آر و قرنطینه، به راحتی به ترکیه سفر نمایند.

مالدیو

مالدیو یکی از برترین مقاصد برای سفر خارجی نوروز 1401 است. سفر به این مجمع الجزایر منحصربه فرد در اقیانوس هند رویای بسیاری از توریستان از سراسر جهان محسوب می گردد. هتل های مالدیو در میان آب های شفاف و زمرد رنگ اقیانوس، به حدی زیبا و وصف نشدنی هستند که در حال حاضر به یکی از برترین مقاصد خارجی برای ماه عسل تبدیل شده اند. نه تنها توریستان و زوج های جوان، بلکه سلبریتی های زیادی سفر به مالدیو را برای گذراندن یک تعطیلات منحصر به فرد و گرفتن عکس های خاص انتخاب می نمایند.

شرایط سفر به مالدیو در نوروز 1401: فرقی نمی نماید واکسن زده باشید یا نه، برای سفر به مالدیو ارائه تست منفی پی سی آر که حداقل 72 ساعت قبل از پرواز صورت گرفته باشد، الزامی است.

تایلند

جاهای دیدنی تایلند در کنار طبیعت منحصربه فرد آن، سالانه حدود 35 میلیون توریست را از سراسر جهان به خود جلب می نماید. بانکوک مرکز تایلند با وجود معابد، بازارها و غذاهای خیابانی اش یکی از محبوب ترین مقاصد توریستان در این کشور است.

جزایر زیبا و معروف تایلند مانند پوکت، کو فی فی، کو ساموئی، کوفانگان و …، سواحل حیرت انگیز و انواع خدمات سرگرمیی، این کشور آسیایی را به یکی از پربازدیدترین مقاصد جهان تبدیل نموده است. با رزرو برترین هتل های پوکت می توانید یک سفر نوروزی به یادماندنی به قلب طبیعت تایلند داشته باشید.

شرایط سفر به تایلند در نوروز 1401: تمام مسافرانی که واکسن دریافت نموده اند، می توانند تحت برنامه Sandbox به این کشور سفر نمایند. براساس این برنامه، توریستان باید حداقل 7 روز را در یکی از هتل های مورد تایید در کشور تایلند در شهرهای کرابی، خلیج فانگ نگا، پوکت، کو ساموئی، کو فانگان و کو تائو بمانند. بعلاوه ارائه تست منفی پی سی آر که تاریخ آن حداقل 72 ساعت قبل از پرواز باشد، مورد احتیاج است.

امارات متحده عربی

دبی در نوروز 1401 مقصد تمام توریستانی است که امارات متحده عربی را برای سفر انتخاب می نمایند. این شهر به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی جهان تبدیل شده و برترین سرگرمیات، لوکس ترین خدمات، شیک ترین مراکز خرید و هر آنچه از یک سفر منحصربه فرد انتظار دارید، به شما ارائه می دهد.

دبی سرزمین عجایب خاورمیانه است؛ جایی که بلندترین برج جهان (برج خلیفه) و اولین هتل 7 ستاره جهان (برج العرب) در آن ساخته شد. هتل های دبی با ارائه خدمات بی نظیر نوید یک اقامت لوکس و به یادماندنی را به مردم سراسر جهان می دهند

شرایط سفر به دبی در نوروز 1401: تمام مسافران از هر کشوری که به دبی سفر می نمایند، باید نتیجه منفی تست پی سی آر که حداقل 48 ساعت قبل پرواز صورت گرفته، ارائه دهند. افراد زیر 12 سال احتیاجی به ارائه نتیجه تست PCR ندارند. برای آگاهی از آخرین شرایط ورود به امارات متحده عربی در ددوران کرونا، مطلب شرایط سفر به امارات در دوران کرونا را بخوانید.

مالزی

مالزی یک کشور زیبا در جنوب غربی آسیاست که با وجود جزایر، سواحل زیبا و جنگل های بارانی در میان توریستان به معروفیت رسیده است. این کشور تحت تاثیر فرهنگ مردم چینی، مالایی، هندی و اروپایی واقع شده است. جزایر لنکاوی (شامل 99 جزیره) از محبوب ترین مقصد توریستان در این کشور به شمار می فرایند.

زندگی شبانه، تجربه منحصربه فرد غواصی، خرید از اوت لت های معاف از مالیات و گمرک، جاذبه های مخصوص خانواده ها و بچه ها و… از دلایل محبوبیت لنکاوی در میان توریستان است. پل هوایی لنکاوی (لنکاوی Sky Bridge) چشم اندازی منحصر به فرد از آبشارها و طبیعت بی نظیر این جزیره به شما می دهد. حتما عکس این پل زیبا را در صفحات مختلف اجتماعی مشاهده نموده اید.

برترین جزایر لنکاوی برای بازدید عبارتند از:

  • Pulau Beras Basah
  • Pulau Bumbon
  • Pulau Dayang Bunting
  • Pulau Payar Marine Park

شرایط سفر به مالزی در نوروز 1401: در حال حاضر توریستان می توانند به مالزی و جزیره لنکاوی بفرایند. افراد بالای 12 سال که به طور کامل واکسینه شده اند و دو هفته از آخرین دوز آنها گذشته باشد، می توانند برای این سفر اقدام نمایند.

سریلانکا

اگر در پی یک سفر متفاوت هستید، سریلانکا می تواند یکی از برترین مقاصد برای سفر خارجی در نوروز 1401 باشد. سریلانکا یک کشور جزیره ای در جنوب آسیا و اقیانوس هند است و از زمان مارکو پولو یک مقصد محبوب برای مسافران محسوب می گردد. آب و هوای گرراستای در طول سال، سواحل زیبا و غذاهای کم نظیر در کنار تجربه طبیعت و حیات وحش زیبا با جانوران کمیاب آسیایی از دلایل معروفیت این جزیره به شمار می رود. بعلاوه سرگرمیاتی مانند تماشای نهنگ ها و دلفین ها، موج سواری، فیل های مشهور سریلانکا و آثار تاریخی آن را نیز نباید از دست داد.

شرایط سفر به سریلانکا در نوروز 1401: مسافرانی که دو دوز واکسن کرونا را تزریق نموده اند و از دوز دوم آنها دو هفته گذشته باشد، با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به راحتی می توانند به سریلانکا سفر نمایند. البته رعایت اقدامات پیشگیرانه و پروتکل های بهداشتی مشخص شده به وسیله این کشور هم الزامی است.

فرانسه

فرانسه هم در لیست کشورهایی واقع شده است که در نوروز 1401 به ایرانی ها مجوز ورود می دهد. پاریس، شهر عشاق، تاریخ، فرهنگ و مد جهان است و با بیش از 19 میلیون بازدیدنماینده پس از بانکوک مرکز تایلند، به عنوان دومین مقصد محبوب توریستان در سال 2021 شناخته می گردد. برای بازدید از آثار تاریخی حیرت انگیز این شهر، تجربه برترین غذاها و نوشیدنی ها در رستوران ها و کافه های آن و مراکز خرید منحصر به فردی که برترین برندهای جهان را عرضه می نمایند، فقط به یک تور پاریس احتیاج دارید. بد نیست پیش از این سفر نگاهی به لیست جاذبه های پاریس نگاهی بیندازید.

شرایط سفر به فرانسه در نوروز 1401: از ابتدای فوریه 2022، تمام افراد بالای 12 سال که به طور کامل واکسینه شده اند می توانند به فرانسه سفر نمایند. این افراد دوز بوستر واکسن کرونا را باید در فاصله کمتر از 9 ماه پس از آخرین دوز دریافت نموده باشند.

سوئیس

سوئیس را با برندهای معروف ساعت و شکلات های سوئیسی می شناسند. اما سرزمین آلپ با وجود دریاچه های متعدد، روستاهای دنج، طبیعت خیره نماینده و امکانات سرگرمیی و رفاهی ویژه، یکی از برترین مقاصد نوروزی به شمار می رود. شاید کمتر کسی به رزرو تور سوئیس نوروز 1401 فکر نموده و رفتن به سرزمین صلح را کار سختی تصور کند، اما این کار شدنی است. هتل های سوئیس ، قطارهای مشهور این کشور، غذاهای خاص آن، پیست های معروف اسکی، پنیرهای سوئیسی و… هر توریستی را برای سفر به این منطقه وسوسه می نماید.

شرایط سفر به سوئیس در نوروز 1401: سوئیس تقریبا جزو آخرین کشورهای اروپایی بود که سختگیری هایش را برای ورود مسافران کاهش داد. این کشور از 17 فوریه تقریبا تمام محدودیت های کرونا را لغو نموده است. همه افراد بالای 18 سال که واکسن های مورد تایید سازمان بهداشت جهانی تزریق نموده اند، می توانند با اخذ ویزای سوئیس، به این کشور سفر نمایند.

آذربایجان

یکی از کشورهای همسایه که می توان در نوروز 1401 به آن سفر کرد، در شمال کشورمان واقع شده است. آذربایجان کشوری که در مجاورت دریای خزر و کوه های قفقاز واقع شده و باکو مرکز آن، مقاصد خارجی محبوب برای ایرانیان است.

این شهر با تاریخ غنی، غذاهای فوق العاده، معماری زیبا و… توانسته توجه توریستان را به خود جلب کند. از جاهای دیدنی مشهور آذربایجان می توان به قلعه دختر، ایچری شهر (بافت قدیمی باکو)، کاخ شیروان شاهی، بلوار ساحلی و میدان فانتین، برج های شعله و… اشاره نمود. سفر به آذربایجان یک سفر مقرون به صرفه نوروزی است و به راحتی می توانید با رزرو هتل های باکو با برترین قیمت از تعطیلات خود لذت ببرید.

شرایط سفر به آذربایجان در نوروز 1401: افراد بالای 18 سال باید به طور کامل واکسینه شده باشند و افراد زیر 18 سال باید تست منفی کرونا که حداقل 72 ساعت قبل از پرواز صورت گرفته، ارائه دهند.

ارمنستان

فرهنگ و تاریخ ارمنستان را می توانید در موزه ها، گالری ها و ساختمان های ایروان مشاهده کنید. از میدان جمهوری که یک شاهکار زیبای معماری است تا خانه اپرای ایروان، کاسکاد با مجسمه های معروفش، خیابان مشهور و طویل ماشتوتس، مسجد کبود، بازار سرپوشیده، کلیسای جامع سنت گریگور، پارک عشاق و … مرکز ارمنستان را به یکی از برترین مقاصد نوروزی برای ایرانیان تبدیل نموده است. برای سفر به قرون وسطی هم حتما سری به صومعه گغارد ارمنستان که در لیست جهانی یونسکو به ثبت رسیده، بزنید. در نهایت، از غذاهای معروف قفقازی و ارمنی در ایروان هم غافل نشوید.

شرایط سفر به ارمنستان در نوروز 1401: برای سفر به ارمنستان باید یا تست منفی پی سی آر که حداکثر 72 ساعت قبل از سفر انجام داده اید، ارائه دهید یا به طور کامل واکسن دریافت نموده باشید.

روسیه

روسیه، سرزمین تزارها که از اروپای شرقی تا آسیای شمالی کشیده شده، لقب بزرگترین کشور جهان را به خود اختصاص داده است. دو شهر قدیمی مسکو و سنت پترزبورگ روسیه مقصد محبوب بسیاری از توریستان جهان به شمار می رود. مسکو، مرکز زیبای روسیه را با میدان سرخ که اطراف آن را کاخ کرملین و کلیسای رنگارنگ سنت باسیل احاطه نموده می شناسند. مرکز خرید گوم با ظاهری لوکس و معماری بی نظیر نیز از جاهای دیدنی مسکو به شمار می رود.

به سنت پتزربورگ دومین شهر بزرگ روسیه هم که بروید، از موزه هرمیتاژ گرفته تا کلیساها، قلعه ها، قصرها و خیابان معروف خوشگذرانی این شهر (نوسکی پراسپکت) را نباید به راحتی از دست بدهید. سفر به روسیه در نوروز 1401 می تواند سفری متفاوت با ثبت تصاویری به یادماندنی باشد.

شرایط سفر به روسیه در نوروز 1401: تمام توریستان خارجی که به روسیه سفر می نمایند باید تست منفی PCR ارائه دهند که 48 ساعت پیش از رسیدن به این کشور صورت گرفته باشد.

قطر

قطر می تواند یکی از برترین مقاصد سفر خارجی نوروز 1401 برای ایرانی ها باشد؛ کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا که با ایران مرز آبی مشترک دارد. با وجود کوچک بودن، جاهای دیدنی قطر فراتر از چیزی هستند که تصور می کنید. دوحه مرکز قطر محبوب ترین مقصد مسافران قطر به شمار می رود و از جاهای دیدنی آن می توان به سواحل زیبا مانند ساحل بنانا، تالیامار قطر، انواع موزه ها، پارک آبی، شهر فیلم و قلعه دوحه، بازارها و انواع مراکز خرید اشاره نمود. در سفر به این شهر، یکی از جاذبه های مشهور دوحه یعنی جزیره مصنوعی مروارید و بعلاوه مجسمه معروف آن را از دست ندهید.

شرایط سفر به قطر در نوروز 1401: مسافرانی که واکسن های فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون را دریافت نموده اند، دو هفته پس از دوز دوم یا دوز بوستر مجاز به سفر به این کشور هستند. کسانی که واکسن سینوفارم تزریق نموده اند، باید تست آنتی بادی (سرولوژی) ارائه دهند.

عمان

عمان کشوری در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان است و مسقط مرکز آن مقصد محبوب توریستان به شمار می رود. مسجد سلطان قابوس یکی از زیباترین مساجد جهان معروف ترین جاذبه مسقط است. بازار مطرح مسقط (Muttrah Souq) و خانه اپرای این شهر نیز در لیست جاهای دیدنی مهم آن قرار دارند.

از سرگرمیات این منطقه هم می توان به سواحل شن های سفید کشور عمان مانند ساحل مشهور Khasab، منطقه وادی شاب با انواع سرگرمی ها، حفره هویه النجم، کوه خورشید (جبل شمس) و کویرگردی اشاره نمود. هتل ذاتشیدی برترین هتل مسقط برای گذراندن یک تعطیلات ایده آل در کشور عمان است.

شرایط سفر به عمان در نوروز 1401: تمام مسافرانی که هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند و 14 روز از دوز آخر آنها گذشته، می توانند به کشور عمان سفر نمایند. توریستان بایدتست منفی پی سی آر که حداقل 72 ساعت قبل از پرواز انجام داده اند، ارائه دهند.

بازار داغ سفرهای نوروز 1401

سختگیری های کرونا تمام شده و بسیاری از کشورها با در نظر گرفتن بعضی مقررات و پروتکل ها، به مسافران خارجی اجازه ورود می دهند. فرقی نمی نماید تور نوروز 1401 بگیرید یا با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به یکی از این کشورها بروید، با تزریق دو دوز واکسن کرونا و تست پی سی آر سفر به راحتی امکانپذیر است.

توجه داشته باشید مقررات ذکر شده کشورها برای سفر در دوران کرونا تا لحظه انتشار این مقاله است. برای رزرو تورهای نوروزی وبلاگ اسلیم و بعلاوه کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

مونا اشرف زاده

منبع: فلای تودی

به "کشورهایی که در نوروز 1401 می توانیم به آنها سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهایی که در نوروز 1401 می توانیم به آنها سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید