عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین نت در شهرهای ساری و بابلسر شروع شد

به گزارش وبلاگ اسلیم، آیین شروع عملیات اجرایی پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها در شهرهای ساری و بابلسر با حضور امیر محمدزاده لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار گردید.

عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین نت در شهرهای ساری و بابلسر شروع شد

به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات مبین نت، این مراسم در تاریخ 8 شهریورماه 1402 مصادف با هفته دولت در محل شورای اسلامی شهر ساری و به صورت همزمان و برخط در فرمانداری بابلسر، با حضور امیر محمدزاده لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات، محمود حسینی پور استاندار مازندران، مجتبی قلی پور باقری فرماندار بابلسر و علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت برگزار گردید.

ابتدای این مراسم با ابراز خوش آمدگویی و خیرمقدم اسماعیل اعزی مدیرکل ارتباطات استان مازندران آغاز شد و در ادامه مدیرعامل مبین نت به عنوان راهبر اجرایی پروژه فیبر نوری استان مازندران جزییات فاز عملیاتی را شرح داد.

علیرضا صیدی مدیرعامل مبین نت در این باره گفت: بر اساس تعهد مبین نت به وزارت ارتباطات مبنی بر ایجاد سه میلیون پورت فیبر نوری در حدود چهار استان، بسیار مفتخریم که برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه، شهرهای بابلسر و ساری را در استان مازندران انتخاب کردیم. شرکت ارتباطات مبین نت از سال 87 با هدف ارائه خدمات ارتباطی بی سیم آغاز به کار کرد و در حال حاضر با در اختیار داشتن 1600 سایت TD-LTE، بیش از نیم میلیون کاربر فعال و بیش 40 هزار مشترک سازمانی را تحت پوشش دارد که از این تعداد، 13 هزار خانوار و 4 هزار مشترک سازمانی در شهرستان ساری هستند. در راستای تعهد مبین نت در پروژه فیبر نوری مازندران، بیش از 205 هزار خانوار در شش شهرستان ساری، بابلسر، نور، محمودآباد، گلوگاه و بهشهر تحت پوشش شبکه مبین نت قرار می گیرند که امروز در این مراسم پروژه عملیاتی شهر ساری و بابلسر آغار به کار می نماید.

صیدی اضافه نمود: ما در این پروژه حدود 10 هزار کیلومتر فیبرکشی انجام خواهیم داد. عمده این کار بخش حفاری است که ما حدود 350 کیلومتر حفاری انجام می دهیم و براساس برآورد انجام شده برای این کار، حدود 6000 میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی مبین نت در استان مازندران انجام می گردد. بر اساس برنامه زمان بندی، پیش بینی می گردد عملیات اجرایی در بابلسر تا اواخر مهرماه به خاتمه رسیده و آماده بهره برداری گردد؛ شهر ساری با توجه به وسعت این شهر تا خاتمه امسال آماده خدمت رسانی خواهد شد. بعلاوه در کوششیم با همکاری مسئولان شهرهای نور و گلوگاه به طور همزمان پروژه عملیاتی این دو شهر را نیز به زودی آغاز کنیم.

امیر محمدزاده لاجوردی، قائم مقام وزیر ارتباطات در ادامه این مراسم درباره پروژه فیبر نوری کشور گفت: تمامی دست اندرکاران پروژه فیبر نوری منازل و کسب وکارها اعم از وزارت خانه، استانداری ها، شهرداری ها، اپراتورها و دیگر بازیگران این حوزه در کوشش هستند تا این پروژه در کمتر از سه سال در کل کشور به بهره برداری برسد. درصورتی که در کشورهای مطرح جهان مانند اسپانیا، که یک سوم جمهوری اسلامی ایران وسعت دارد، حدود ده سال طی سال های 2013 تا 2023 پیاده سازی فیبر نوری زمان برده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه شرح داد: ما هدف گذاری نموده بودیم که تا ابتدای سال 1402 به سه میلیون پوشش برسیم و فیبر نوری به 300 متری منازل مردم برسد بعلاوه اپراتورها موظف هستند ظرف مدت یک ماه این فاصله را به صفر برسانند و کاربران را به سرویس متصل نمایند. در کشور ما 25 میلیون خانوار داریم که 20 میلیون از این تعداد خانوار شهری هستند؛ ما تعهد کردیم که برای تمامی 20 میلیون خانوار شهری، تا خاتمه دولت سیزدهم 20 میلیون پوشش را ایجاد کنیم. برای این پروژه ده اپراتور ارتباطی را تعیین کردیم و بر اساس برنامه های زمانی سه ساله، عملیات اجرایی تمامی استان های کشور بین اپراتورهای انتخابی تقسیم شد.

لاجوردی درباره پروژه فیبر نوری استان مازندران گفت: استان مازندران به علت وسعتی که دارد، از تراکم جمعیتی بالایی برخوردار است و درخواست های زیادی از سوی اپراتورها برای اجرای عملیات وجود داشت به همین علت ما چند اپراتور را برای این استان مشخص کردیم. برای شهرهای بابلسر و ساری که امروز در این مراسم عملیات اجرایی آن آغاز می گردد، اپراتور مبین نت را انتخاب کردیم که امیدواریم بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده، پروژه این شهرها به خاتمه برسد. رقابت ایجادشده در این پروژه باعث شده است که بعضا بعضی از اپراتورها سه شیفت عملیات های عمرانی را پیش ببرند و در خدمت رسانی از یکدیگر سبقت بگیرند. این امر باعث شکستن قیمت ها، خدمت رسانی بهتر و جلوگیری از انحصار می گردد.

محمود حسینی پور، استاندار مازندران درباره پیاده سازی زیرساخت ارتباطی و هوشمندسازی استان گفت: هدف ما در استانداری ایجاد مازندران هوشمند است. در استان مازندران به طور سالانه 35 تا 40 میلیون مسافر رفت وآمد می نمایند. همین امر نیازمند ایجاد هوشمندی، استفاده از تکنولوژی های نوین و افزایش کیفیت خدمات در سطح استان است. یکی از مهم ترین شاخص های مالی بهره وری است و ما برای بهره وری بیشتر نیازمند زیرساخت تکنولوژی های نوین هستیم. درحال حاضر اقدامات خوبی در زمینه فناوری اطلاعات در استان انجام شده و ریل گذاری این امر انجام شده اما همچنان نیازمند توسعه و پیشرفت با سرعت بیشتر است تا به اولین استان در زمینه هوشمندسازی تبدیل شویم. ما در استانداری 24 پروژه هوشمندسازی را آماده سازی کردیم که به زودی افتتاح می شوند که این پروژه ها با حضور نخبگان و دانشگاه های استان انجام گرفته است و امیدواریم تمامی این پروژه ها و اقدامات موجب رضایت مردم عزیزمان گردد.

در خاتمه این مراسم عملیات فیبر نوری بابلسر به صورت برخط با حضور فرماندار بابلسر آغاز به کار کرد و پروژه فیبر نوری شهر ساری نیز از مقابل شورای اسلامی شهر ساری باحضور حضار مراسم، اجرایی شد.

منبع: خبرآنلاین

به "عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین نت در شهرهای ساری و بابلسر شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مبین نت در شهرهای ساری و بابلسر شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید