رشد صنعت گردشگری در یزد به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری

به گزارش وبلاگ اسلیم، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری در یزد، صنعت گردشگری در این استان رشد داشته است.

رشد صنعت گردشگری در یزد به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری

به گزارش وبلاگ اسلیم به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد، سیدمصطفی فاطمی در رویداد کارآفرینی گردشگری یزد که 22 تا 24 آذر در این شهر برگزار گردید، گفت: در سال های گذشته به حوزه گردشگری در یزد توجه ویژه ای شده است و این شهر اکنون در کنار شهرهای اصفهان و شیراز به عنوان مثلث طلایی گردشگری شناخته می گردد.

او با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری در سال های گذشته در یزد افزایش داشته است، اضافه نمود: ساخت هتل و تاسیسات گردشگری در یزد به بیش از 600 واحد رسیده است.

فاطمی توضیح داد: بافت تاریخی یزد در گذشته شرایط خوبی نداشت اما خوشبختانه با همکاری ادارات مختلف مرمت شد و اکنون به راحتی در هر ساعت شبانه روز می توان در آن قدم زد.

او با اشاره به وجود اقوام مختلف در یزد، اضافه نمود: به منظور تقویت هم زیستی ادیان، رویدادهای گردشگری زیادی در این شهر برگزار گردیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به رونق گردشگری کویر در فصل پاییز گفت: این جاذبه با صدور مجوزهای جدید کمپ های کویری در یزد رو به افزایش است.

او توضیح داد: صنایع دستی یزد به گونه ای برجسته شده که خرید این محصولات به یکی از اهداف گردشگران برای سفر به یزد تبدیل شده است.

فاطمی اضافه نمود: بر اساس ظرفیت های موجود در یزد برای تنوع بخشی به حوزه گردشگری، کمیته های مختلف مذهبی معنوی، تاریخی، ادبی، هنری، تجاری، ورزشی و هیجانی، رویدادها، خوراک و غذا، کودک، معلولان و سالمندان، سلامت، الکترونیک، روستایی و طبیعت گردی، پایدار، علمی آموزشی و دفاع مقدس تشکیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد توضیح داد: در یک دهه گذشته، 10 کشور هدف گردشگری را شناسایی و 10 هسته گردشگری برای کشورهای انگلیس، آلمان، چین، ایتالیا، اسپانیا، روسیه، هند، اسکاندیناوی، اروپای شرقی و فرانسه تشکیل دادیم.

رویداد گردشگری کارآفرینی با حضور دانشجویان دانشگاه های استان از 22 تا 24 در یزد برگزار گردید.

منبع: میراث آریا

به "رشد صنعت گردشگری در یزد به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد صنعت گردشگری در یزد به دنبال افزایش میزان سرمایه گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید