راز چین در ایجاد توازن بین مهار کرونا و توسعه اقتصاد چه بود؟

به گزارش وبلاگ اسلیم، رادیو بین المللی چین نوشت: لیانگ وانیان اپیدمیولوژیست معروف و استاد دانشگاه تسینگ هوا در مصاحبه اخیر خود با خبرگزاری شین هوا با اشاره به مؤثر بودن استراتژی مهار اپیدمی کرونا به وسیله دولت چین، تاکید نمود که این کشور با موفقیت ده ها مورد بازخیز پراکنده کووید-19 را در طول سال گذشته مهار کرد و وجود یک تعادل بین اقدامات جلوگیری از اپیدمی کرونا و توسعه مالی را تضمین نمود.

راز چین در ایجاد توازن بین مهار کرونا و توسعه اقتصاد چه بود؟

این اپیدمیولوژیست در عین حال که به مردم یادآوری کرد که در برابر کرونا احتیاط نمایند، خواهان کوشش های بی وقفه به منظور مهار بازخیز عفونت های داخلی و وارداتی به کشور شد.

لیانگ گفت: شرایط پاندمی کووید-19 در سراسر دنیا با افزایش جهش های ویروسی همچنان وخیم است و هیچ کاهش چشمگیری در اندازه مرگ و میرهای مرتبط با این بیماری وجود نداشته است.

این استاد دانشگاه چین با اشاره به اینکه کشورش باید به اجرای استراتژی فعلی خود مبنی بر پاکسازی به موقع عفونت های کوویدی پایبند باشد، گفت اقدامات مهار نماینده ناکافی منجر به بازخیز شیوع کرونا می گردد و به این ترتیب تعداد بیماران با شرایط وخیم و مرگ و میرهای ناشی از ابتلا به کووید-19 به فرایند افزایشی خود ادامه خواهد داد و این همان شرایطی است که در چندین کشور مشاهده شده است.

وی در عین حال تاکید نمود که چنین مکانیسمی معادل استراتژی تحمل صفر در برابر هرگونه عفونتی نیست. لیانگ گفت: هدف از اقدامات پیشگیرانه منظم تضمین شناسایی اولیه، پاسخ سریع و مهار هدفمند و درمان مؤثر بیماران کوویدی به منظور جلوگیری از عفونت های جامعه است. این رویکرد می تواند به سرکوب عفونت ها و مهار فشار بر منابع پزشکی یاری کند تا خدمات رسانی بهتری در زمینه تامین نیازهای پزشکی مردم ضمن به حداقل رسانیدن تاثیرات اپیدمی روی توسعه اجتماعی و مالی صورت گیرد.

لیانگ در عین حال خواهان پایبندی علمی به اقدامات مهار نماینده کووید-19 شد و در ادامه مصاحبه اش اضافه نمود که سیاست های جلوگیری باید همیشه و همسو با تغییراتی که در شرایط اپیدمی به وجود می آید، بهبود پیدا نمایند و درجات خطر عفونت کرونا در منطقه ها مختلف باید به دقت و به شیوه ای مناسب آنالیز گردد.

اپیدمیولوژیست معروف چین ضمن تاکید بر تسریع کوشش ها در زمینه توسعه واکسن و داروی ضد کرونا و تقویت آموزش ها در حوزه تحقیقات و درمان و مدیریت اپیدمیولوژیکی، گفت در شرایطی که بیماران کوویدی و روابط نزدیک آنها ممکن است در کوتاه مدت با سختی روبرو شوند اما باید توجه داشت که این مهار سریع شیوع بیماری است که می تواند به بازگشت و برون رفت جامعه از شرایط اپیدمی و برقراری شرایط عادی مالی و اجتماعی یاری کند.

لیانگ در شرح پیرامون آینده استراتژی ضد اپیدمی کرونا در چین گفت که امور به عوامل متعددی از جمله چگونگی پیش رفتن شرایط کووید-19 در سراسر دنیا، جهش های ویروسی، اندازه جدیت شرایط بیماری و نرخ واکسیناسیون کشور بستگی دارد. طبق اظهارات این استاد دانشگاه، سیاست های مهار نماینده اپیدمی کرونا در چین مرتبا در حال تحول و تغییر است و این کشور به نظارت دقیق خود بر شرایط پاندمی کرونا در دنیا ادامه خواهد داد و به تسریع واکسیناسیون و تنظیم به موقع سیاست ها خواهد پرداخت.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "راز چین در ایجاد توازن بین مهار کرونا و توسعه اقتصاد چه بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز چین در ایجاد توازن بین مهار کرونا و توسعه اقتصاد چه بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید