خبرنگاران پاکستان مدعی تأثیر دگزامتازون برای درمان مبتلایان به کرونا شد

به گزارش وبلاگ اسلیم، اسلام آباد- خبرنگاران- وزیر بهداشت پاکستان با ادعای اطمینان بخش بودن استفاده از داروی دگزامتازون برای درمان آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا که در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت که متخصصان این کشور، پژوهش بیشتری را روی این دارو شروع نموده اند.

خبرنگاران پاکستان مدعی تأثیر دگزامتازون برای درمان مبتلایان به کرونا شد

به گزارش رسانه های دولتی پاکستان، ظفر میرزا وزیر بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر این کشور روز چهارشنبه در نشست خبری بیان کرد: در شرایط کنونی دگزامتازون تنها برای بیماران کرونایی در شرایط وخیم یا بستری در آی سی یو تجویز می گردد.

وی مدعی شد که استفاده از دگزامتازون به کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا در پاکستان یاری نموده و پژوهشگران این کشور در حال تحقیق بیشتر روی این دارو هستند.

منابع خبری نوشتند: داروی دگزامتازون در پاکستان در طول 60 سال گذشته برای بهبودی بیماران مبتلا به آسم مورد استفاده قرار گرفته است. این دارو در سال 1957 کشف و استفاده آن از 1961 شروع شد.

در همین حال، اتحادیه داروسازی پاکستان از دولت این کشور خواسته تا اقدامات لازم برای تأمین و دسترسی آسان به دگزامتازون را انجام داده و در برابر کمیاب شدن و یا احتکار احتمالی آن بایستد.

پیش تر سازمان جهانی بهداشت از پیشرفت علمی محققان انگلیسی در کشف نتایج اولیه دارویی از خانواده­ استروئیدها به نام دگزامتازون بر درمان کرونا استقبال کرد.

به گزارش وبلاگ اسلیم، تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت از نتایج اولیه حاکی از تأثیر مثبت داروی دگزامتازون در نجات جان آن دسته از افراد مبتلا به بیماری کووید-19 که در شرایط بحرانی هستند، ابراز خرسندی کرد و گفت: این نخستین درمان اثبات شده ­ای است که مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا که برای تنفس به اکسیژن احتیاج دارند را کاهش داده است. این خبر، امیدوار کننده است و من به محققان بریتانیایی، دانشگاه آکسفورد، بیمارستان ­ها و بیمارانی که در این پیشرفت علمی برای نجات جان انسان­ ها مشارکت داشته­ اند، تبریک می­ گویم.

پروفسور استفان پاویس مدیر خدمات سلامت همگانی انگلیس نیز با انتشار بیانیه ­ای خاطرنشان ساخت: این گام بزرگی در جست وجوی راه های جدید درمان بیماران مبتلا به کووید-19 است.

قرار است سازمان جهانی بهداشت بزودی تحقیقات خود را بر داروی دگزامتازون تکمیل نموده و دستورالعمل نحوه و چگونگی مصرف این دارو را اعلام کند.

تازه ترین آمار رسمی دولت پاکستان، شمار مبتلایان به این ویروس را از مرز 154 هزار نفر و جان باختن بیش از سه هزار نفر نشان می دهد.

ابتلا به کووید-19 هفتم اسفندماه گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر کراچی اعلام شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران پاکستان مدعی تأثیر دگزامتازون برای درمان مبتلایان به کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پاکستان مدعی تأثیر دگزامتازون برای درمان مبتلایان به کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید