احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی ها در کردستان دور از انتظار نیست

به گزارش وبلاگ اسلیم، خبرنگاران/کردستان معاون درمان وزیر بهداشت، امکانات و زیرساخت های درمانی کردستان برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا را قابل قبول توصیف کرد.

احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی ها در کردستان دور از انتظار نیست

قاسم جان بابایی در جلسه استانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: این بیماری به دلیل سرایت پذیری بالا همه استان های کشور را درگیر کرده است ولی نکته حایز اهمیت نحوه مدیریت برای تاب آوری سیستم درمانی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تجارب ارزشمندی در روش روبرو با این بیماری به دست آمده و امکانات و تجهیزات مناسبی نیز در کشور فراهم شده است، مطرح نمود: هنر امروز ما مدیریت این بحران به شکلی است که مردم کمتر آسیب ببینند.

جان بابایی با تقدیر از زحمات کادر پزشکی و درمانی استان کردستان برای مبارزه با ویروس کرونا اظهار کرد: در بازدیدهایی که از مراکز درمانی صورت گرفت متوجه شدیم که علوم پزشکی بهترین کادر درمانی و پزشکی را به بیماری کرونا اختصاص داده است.

وی اذعان کرد: طی روزهای آینده احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی ها در استان دور از انتظار نیست.

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به اینکه تداوم فعالیت های اقتصادی و کسب و کارها با رعایت موازین بهداشتی مانعی ندارد اضافه کرد: لازم است مدیران استان و فرمانداران بسته ماندن اماکن تفریحی و غیر ضروری که محل تجمع مردم است را کماکان در دستور کار داشته باشند.

جان بابایی ادامه داد: هم اکنون استان های همجوار کردستان نیز درگیر این بیماری هستند و کل منطقه غرب به صورت یکنواخت با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند.

وی توصیه کرد: گروه زنجیره انتقال بیماری کرونا زنان، بچه ها و سالمندان هستند و تاکید می کنم که افراد و خصوصا سالمندان از بستری شدن نهراسند و در صورت ابتلا و داشتن علائم به بیمارستان مراجعه کنند.

جان بابایی در خاتمه یادآور شد: زدن ماسک در پیشگیری از بیماری کرونا بسیار تاثیرگذار است و مدیران استانی تدابیری اتخاذ کنند که عموم مردم به ماسک مناسب و ارزان دسترسی داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی ها در کردستان دور از انتظار نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش مبتلایان و تعداد فوتی ها در کردستان دور از انتظار نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید