یک مهمانی بهاری با والک پلو با مرغ

به گزارش وبلاگ اسلیم، والک پلو با مرغ یا گوشت غذایی برخاسته از تهران است. والک هایی که از دامنه کوه های البرز چیده می شوند.

یک مهمانی بهاری با والک پلو با مرغ

والک پلو با مرغ غذای نوبر بهار است. والک یک سبزی بهاری از تیره سیر است که مدتی کوتاه مهمان کوهستان هاست. بهار فرصتی برای پخت والک پلو بیا مرغ با والک تازه چیده شده ای است که طعمی سرشار از تازگی دارد. هرچند می توان این سبزی بهاری را فریز کرد و در سراسر سال استفاده نمود اما طعم والک پلو با مرغ و یا گوشت با والک تازه، لطف دیگری دارد. با ما در مجله اینترنتی دلتا باشید تا طرز پخت این غذای بهار را یاد گیریم.

مواد لازم برای پخت والک پلو با مرغ برای 4 نفر

  • والک تازه یا فریز شده: 400 گرم
  • برنج: 4 پیمانه
  • کره: به اندازه دلخواه
  • زعفران دم نموده: نصف فنجان
  • سینه یا ران مرغ: 4 تکه
  • پیاز: 1 عدد بزرگ
  • فلفل دلمه ای:1 عدد
  • زردچوبه: 2 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
  • روغن و آب به اندازه کافی

دستور پخت والک پلو با مرغ

1. آماده کردن برنج

برای تهیه والک پلوی خوشمزه ابتدا برنج را می شوییم و از یک ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم. آب را درون قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم بجوشد. بعد از به جوش آمدن آب، برنج را به آن می افزاییم و اجازه می دهیم تا کمی بپزد.

2. افزودن والک

والک هایی را که از قبل شسته و خرد نموده ایم به برنج نیم پز اضافه می کنیم. سه دقیقه زمان می دهیم تا والک ها کمی پخته گردد. بعد برنج و والک را در یک آبکش می ریزیم و آب سرد روی آن می ریزیم.

3. دم کردن والک پلو

در قدم بعدی پخت والک پلو با مرغ، کف قابلمه ته دیگ مورد نظرمان (نان و یا سیب زمینی) را می چینیم و بعد لایه لایه برنج و والک را در قابلمه می ریزیم. در قابلمه را می گذاریم تا با شعله میانه دم بدهد. وقتی کمی بخار کرد، روی آن روغن و زعفران به انتخاب خود می ریزیم و زیر شعله را کم می کنیم و در صورت تمایل یک دم کنی روی در می گذاریم تا خوب دم بکشد.

4. آماده کردن مرغ

مرغ ها را خوب در روغن تفت می دهیم و پیاز سرخ شده را به آن اضافه می کنیم. نمک و فلفل و زردچوبه را با مرغ و پیاز سرخ شده خوب تفت می دهیم و در صورت تمایل فلفل دلمه ای نیز به آن می افزاییم. اندازهی آب جوش به مرغ اضافه می کنیم تا بپزد.

5. تزیین والک پلو با مرغ

در صورت تمایل کره و زعفران را به مرغی که آب آن خشک شده می افزاییم. والک پلو را در ظرف می ریزیم و مرغ ها را روی آن می چینیم.

می توانید در صورت تمایل از آب مرغ سُسی برای روی برنج درست کنید.

والک پلو را در صورت تمایل می توانید با گوشت و یا ماهی و ماهیچه گوسفندی نیز سرو کنید.

البته دمی والک به همراه ماست و سبزی نیز وعده غذایی سبکی مناسب بهار است.

پیشنهاد مطالعه: برنج گل کلم با مرغ: غذایی رژیمی و آسان را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "یک مهمانی بهاری با والک پلو با مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مهمانی بهاری با والک پلو با مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید