معاون کل وزارت بهداشت: کرونا به شدت در حال گسترش است

به گزارش وبلاگ اسلیم، معاون کل وزارت بهداشت، گفت: استفاده از ماسک تا 85 درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می نماید.

معاون کل وزارت بهداشت: کرونا به شدت در حال گسترش است

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ اسلیم ایرج حریرچی، با حضور در بخش خبری 21 شنبه شب شبکه یک سیما، گفت: ویروس کرونا در جهان به شدت در حال گسترش است و 60 درصد موارد ابتلاء در جهان در یک ماه اخیر بوده است و پیش بینی می گردد در همه کشور ها به ویژه پاکستان و عربستان شیوع گسترده ای داشته باشد و آمریکا نیز در روز گذشته 55 هزار مورد ابتلای جدید داشته است.

وی گفت: بهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری در شرایط فعلی، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده نمایند حدود 85 درصد ابتلاء به این ویروس کم می گردد.

حریرچی درباره استفاده از ماسک های طبی و N 95 افزود: این نوع ماسک به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می نماید به هیچ وجه توصیه نمی گردد، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می دهد.

وی توصیه کرد: ماسک های سه لایه با توجه به قیمت مناسب فعلی آن و حتی ماسک های دست ساز توصیه می گردد.

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ارائه نمایندگان خدمات حتماً باید از ماسک استفاده نمایند و کسانی که از فردا از ماسک استفاده ننمایند خدمات به آن ها ممنوع است و همچنین اگر کارمندان و ارائه نمایندگان خدمات دولتی، از ماسک استفاده ننمایند از فعالیت آن ها جلوگیری و برای این دسته از افراد غیبت محاسبه می گردد.

وی افزود: ضمانت اجرای این طرح با مسئولان است و نظارت عالی بر آن را کمیته امنیتی اجتماعی ستاد کرونا و وزارت کشور و در نهایت وزارت بهداشت بر عهده خواهد داشت.

حریرچی افزود: مهم ترین نشانه نوع و وطن دوستی در حال حاضر، تذکر به استفاده از ماسک و عمل خودمان به استفاده از آن است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "معاون کل وزارت بهداشت: کرونا به شدت در حال گسترش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون کل وزارت بهداشت: کرونا به شدت در حال گسترش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید