مرگ مغزی خواهر مدیرعامل سابق پرسپولیس ؛ او فرشته نجات بیماران شد ، مرگ در بیمارستانی که آنجا به جهان آمده بود

به گزارش وبلاگ اسلیم، اعضای بدن خواهر مدیرعامل و رئیس سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس پس از اعلام مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد؛ زنی فرهیخته و تحصیلنموده که وصیت نموده بود این کار انجام گردد.

مرگ مغزی خواهر مدیرعامل سابق پرسپولیس ؛ او فرشته نجات بیماران شد ، مرگ در بیمارستانی که آنجا به جهان آمده بود

به گزارش وبلاگ اسلیم، بیمار مرگ مغزی به نام حمیده سیاسی که هنگام فوت 59سال داشت سال ها در خارج از کشور زندگی و تحصیل می کرد. او از حدود 20سال قبل در شرایطی که پدر و مادرش دچار کهولت سن شده بودند برای مراقبت از آنها به ایران بازگشت و تا آخرین روزهای عمر با مادرش زندگی می کرد.

او که فوق لیسانس آی تی داشت و در این حوزه پژوهش می کرد از مدتی قبل به فشار خون شدید مبتلا شد. او زمان زیادی را برای انجام کارهای پژوهشی و نگهداری از مادرش صرف می کرد و کمتر به سلامتی خودش اهمیت می داد.

چند روز قبل در شرایطی که در خانه بود به علت شدت فشار خون دچار خونریزی شدید مغزی شد، طوری که وقتی او را به بیمارستان رساندند هوشیاری پایینی داشت و پزشکان اعلام کردند شانس زیادی برای زنده ماندن ندارد.

مرگ مغزی

چند ساعتی بیشتر از آغاز اقدامات کادر درمان نگذشته بود که زن جوان دچار مرگ مغزی شد. در این شرایط بود که اعضای تیم فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا به گفت وگو با خانواده او پرداختند تا آنها را برای اهدای اعضای بدن این بیمار مرگ مغزی راضی نمایند.

حمیدرضا سیاسی مدیرعامل و رئیس سابق هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس به نمایندگی از مادرش به عنوان ولی دم با اهدای عضو وی موافقت کرد. با این حال علاوه بر او تنها فرزند این بیمار مرگ مغزی که در خارج از کشور زندگی می کرد نیز باید برای اهدای اعضای بدن مادرش رضایت می داد. به همین علت این ماجرا 3روز به تعویق افتاد تا او به ایران برسد. او نیز به محض رسیدن به ایران رضایت نامه را امضا کرد و به این ترتیب پس از انجام همه مراحل پزشکی و قانونی کبد، کلیه ها و نسوج این بیمار در بیمارستان سینا جداسازی و به چندین بیمار نیازمند که از مدت ها قبل در انتظار دریافت عضو پیوندی بودند اهدا شد.

سیاسی که این روزها در سوگ خواهرش است درباره این حادثه تلخ به وبلاگ اسلیم می گوید: خواهرم فرد خیرخواهی بود. او از مدت ها قبل وصیت نموده بود که اگر روزی دچار مرگ مغزی شد اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا گردد. ما هم بعد از حادثه تلخی که برای او رخ داد تصمیم گرفتیم طبق خواسته اش عمل و اعضای بدنش را اهدا کنیم. ما خواهر عزیزمان را از دست دادیم اما خوشحالیم که اعضای بدن او زنده اند و به چندین بیمار زندگی بخشیدند است.

او در ادامه می گوید: پدر من سیداحمد سیاسی نیز از جراحان مشهور کشور بود و در سال های 35تا 45در بیمارستان سینا طبابت می کرد. خواهرم حمیده نیز 59سال قبل در بیمارستان سینا به جهان آمد. او عمرش را در کارهای علمی، پژوهشی و عام المنفعه و خیر گذاشت و عاقبت بعد از خونریزی مغزی در همین بیمارستان فوت شد. حالا تنها پسر او برای مان به یادگار مانده است.

سیاسی می افزاید: خواهرم در این مدت کتاب های زیادی تالیف نموده بود و کتاب مهمی را نیز در دست انتشار داشت که حالا پسرش میخواهد تحقیقات مادرش را تکمیل نموده و آخرین کتاب او را نیز به زودی منتشر کند. امیدوارم اتفاقی که برای خواهرم افتاد برای هیچ کسی رخ ندهد اما توصیه می کنم که اگر فردی دچار مرگ مغزی شد خانواده او با واقع بینی و خیراندیشی اعضای بدن او را به بیماران نیازمند اهدا نمایند. آنها با این کار در حقیقت به عزیز از دست رفته شان زندگی می بخشند و باعث ترویج این فرهنگ می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرگ مغزی خواهر مدیرعامل سابق پرسپولیس ؛ او فرشته نجات بیماران شد ، مرگ در بیمارستانی که آنجا به جهان آمده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ مغزی خواهر مدیرعامل سابق پرسپولیس ؛ او فرشته نجات بیماران شد ، مرگ در بیمارستانی که آنجا به جهان آمده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید