عملیات مرمتی سرای کتابفروش ها در بازار تاریخی اراک به انتها رسید

به گزارش وبلاگ اسلیم، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، عملیات مرمتی سرای کتابفروش ها در بازار تاریخی اراک به انتها رسید.

عملیات مرمتی سرای کتابفروش ها در بازار تاریخی اراک به انتها رسید

حسین محمودی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه کرد: 900 میلیون ریال اعتبار برای بازسازی اضطراری در این سرای قدیمی بازار تاریخی اراک هزینه شده است.

وی عملیات بازسازیی در این سرا را شامل جمع آوری کلی در انتهای سرا و کف بالکن و نیز عملیات بازسازی و چیدمان کف دوباره سرا، مطرح نمود که تمامی مراحل با نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی اجرایی شده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: روند حفاظت و بازسازی به صورت مستمر است و بازسازی بازار تاریخی اراک با توجه به آسیب وارده در دستور کار قرار گرفته است.

محمودی اضافه کرد: این مجموعه تاریخی در طول زمان دچار آسیب هایی شده که با مشارکت شهرداری و کسبه و با تامین اعتبار روند بازسازی در امسال ادامه دارد.

وی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی با مشارکت شهرداری اراک اقدام به بازسازی چند سرای بازار تاریخی این شهرستان نموده که از آن جمله میتوان به سرای نبی زاده و کاشانی اشاره نمود.

منبع: همگردی

به "عملیات مرمتی سرای کتابفروش ها در بازار تاریخی اراک به انتها رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات مرمتی سرای کتابفروش ها در بازار تاریخی اراک به انتها رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید