تفریحات هرمز کدامند؟

به گزارش وبلاگ اسلیم، تفریحات هرمز فقط شامل تماشای آثار تاریخی هرمز نیست بلکه گشتن در جزیره هرمز و تماشای دیدنی های طبیعی هرمز از جنگل های حرا گرفته تا سواحل صخره ای هرمز و قدم گذاشتن روی دره نمک و تماشای غارهای نمکی و لمس خاک هزار رنگ هرمز همگی تفریحات بینظیر جزیره هرمز هستند. رستوران های هرمز که اغلب به دست زنان بومی هرمز اداره می گردد با حتی سر زدن به اقامتگاه هایی که چند سالی است در هرمز ساخته شده اند بخش دیگری از تفریحات هرمز هستند. چشیدن طعم خوش غذاهای هرمز که با ادویه های جزیره هرمز طبخ شدند و مجذوب کننده تر از اینها، تجربه کشیدن نقش حنا در هرمز تفریحات سفرتان به هرمز را کامل می نماید. در جزیره هرمز حتی تماشای طلوع و غروب آفتاب به خاطر همجواری با خلیج فارس و چشم اندازهای خارق العاده هرمز یکی از تفریحات سفر به هرمز است. در ادامه تفریحات هرمز را مرور می کنیم تا در سفر به هرمز فهرستی از آنها را داشته باشید.

تفریحات هرمز کدامند؟

معرفی سرگرمیات هرمز

سرگرمیات و گشت هایی که دوست دارید در سفر به هرمز داشته باشید، قبل از اقدام برای تور هرمز لیست کنید. زمان بندی سفرتان را با توجه به برنامه هایی که برای سرگرمیات و گشت های جزیره برای تان اولویت دارد بچینید. جزیره هرمز حدود 40 کیلومترمربع است و با وجود اینکه جزیره کوچکی است اما دیدنی های هرمز بسیار متنوع و جذابند. برای سرگرمیات هرمز اول گشت های هرمز را بر اساس دیدنی های طبیعی هرمز و آثار تاریخی لیست می کنیم سپس به سراغ تجربه های خاص در جزیره می رویم مثلا نقش حنا و در نهایت پیشنهاد می کنم چشیدن غذاهای محلی هرمز که بدست زنان هنرمند و بومی جزیره است را حتما در لیست سرگرمیات هرمز خود قرار دهید.

سرگرمیات هرمز؛ گشت دیدنی های هرمز

  • دیدنی های تاریخی هرمز شامل قلعه پرتغالی هاست از طرفی موزه دکتر احمد نادعیان یکی دیگر از دیدنی های هرمز است که شما را با طبیعت جزیره و فرهنگ مردم آشنا می نماید. قلعه پرتغالی ها قلعه ای تاریخی به جا مانده از حدود 600 سال پیش است. در محیط قلعه قدم بزنید و سرگرمی کنید. می توانید عکاسی کنید و از تماشای معماری قلعه و مصالح رنگین آن که از خاک سرخ هرمز است لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم هر دوی این جاذبه ها را در یک روز ببیند و برنامه سرگرمیات روز اول سفرتان به هرمز را بازدید از قلعه پرتغالی ها و موره نادعلیان بگذارید.
  • دیدنی های طبیعی هرمز برای سرگرمی بی شمارند! ساعت ها می توانید در ساحل سرخ هرمز قدم بزنید یا به سراغ ساحل نقره ای بروید. سرگرمی در هرمز یعنی قدم گذاشتن روی خاکی که میلیون ها سال قدمت دارد و ده ها هزار سال است که از خلیج فارس سر بیرون آورده. دره نمک، مجسمه الهه نمک را حتما ببیند. با توجه به اینکه جاذبه های طبیعی هرمز اغلب در محدوده ای نزدیک بهم هستن می توانید موارد زیر را در لیست سرگرمیات هرمز قرار دهید: دره نمک طلایی و الهه نمک، ساحل فرش، غار نمکی، کوه رنگ ها و دره رنگین کمان، کوه برفی، دره مجسمه، دورنمای ساحل لاک پشت ها، ساحل معدن خاک سرخ و جنگل حرای هرمز. یک روز کامل در سفرتان را به سرگرمی در این جاذبه های طبیعی هرمز اختصاص دهید. حسابی عکاسی کنید و از تماشای منظره خارق العاده دیدنی های هرمز لذت ببرید. برای سرگرمی در هرمز و جابه جایی بین جاذبه ها و گشت جزیره می توانید از موتورهای سه چرخ بومیان هرمز بهره ببرید. امکان کرایه این موتورها وجود دارد و اغلب راننده ها موقعیت دیدنی های هرمز و آدرس دیدنی های جزیره را می دانند.
  • کشیدن نقش حنا، سرگرمی در هرمز فقط تجربه گشت و گذار در دیدنی های جزیره هرمز نیست. مدتهاست زنان بومی هرمز مشغول نقش زدن با حنا بر روی دست و صورت هستند. سرگرمیات هرمز را با نقش حنا روی دست تان تکمیل کنید. سرگرمی در جزیره هرمز با هدف یاری به اقتصاد محلی های جزیره، نمونه اش همین کشیدن نقش حناست.
  • سرگرمی در هرمز شامل تماشای اقامتگاه های خاص و جذابی می گردد که چند سالی است در این جزیره راه اندازی شده اند. اقامتگاه ماجرا یکی از آنهاست. گنبدهای رنگی اقامتگاه ماجرا و فضای خاصی که این اقامتگاه در ساحل دنجی در هرمز ایجاد نموده مکان جذابی برای سرگرمی در هرمز به وجود آورده.
  • سرگرمی دوست داشتنی و پرطرفدار اغلب مسافران خرید سوغات است. خرید سوغات در سفر به هرمز را نباید فراموش کنید اما یک نکته در خرید سوغات هرمز را به یاد داشته باشید خرید صدف و محصولاتی که از کنار ساحل جمع آوری می شوند یا خاک رنگی هرمز در شیشه برای سوغات مناسب نیستند و در واقع به محیط زیست منطقه هرمز آسیب می زنند. پیشنهاد ما برای خرید سوغات این است که هنگام برگشت سفرتان به بندرعباس سری به بازار بزنید و خرمای مرغوب جنوب را تهیه کنید یا ماهی و میگو خریداری کنید که ماهی جنوب فوق العاده خوشمزه و لذیذ است. صنایع دستی حصیری شامل سبدها و کیف های حصیری نیز این روزها گزینه مناسب برای خرید سوغات هستند. بازار جزیره هرمز هم برای خرید سوغات مناسب است اما باید از محلی ها بپرسید تا چه زمانی تشکیل می گردد چون بازار ثابت نیست و گاهی در اطراف قلعه پرتغالی هاست، گاهی در دره رنگین کمان و گاهی در اطراف دره نمک.
  • رستوران گردی در هرمز واژه غریبی است هرچند یکی از سرگرمیات حین سفر محسوب می گردد. اگر قصد دارید تجربه خوردن غذاهای محلی هرمز را داشته باشید توصیه می کنیم از غذای همان خانه محلی یا اقامتگاه بومگردی که در آن اقامت دارید بهره ببرید چون پیدا کردن کافه و رستوران مانند آنچه در شهرهای بزرگ در فکر تان هست، در هرمز وجود ندارد. بعضی نام رستوران ها و کافه های بومی هرمز که می توانید سراغ شان را از محلی ها بگیرید: کافه رونک، جنب بندر هرمز در شمال جزیره است. رستوران خنجی زاده و رستوران هتل ساحل سرخ هرمز از دیگر پیشنهادات رستوران گردی در هرمز هستند که می توانید بعد از تماشای دیدنی های هرمز برای تکمیل سرگرمیات هرمز سری به آنها بزنید و دستپخت محلی های هرمز را بچشید.

نکاتی درباره سرگرمیات هرمز

  • حتما قبل از رفتن به سایت های گردشگری و جاذبه های هرمز از باز بودن منطقه برای بازدید مطمئن شوید.
  • به ساعت بازدید موزه نادعلیان و قلعه پرتغالی ها دقت کنید.
  • برای سرگرمیاتی که قصد دارید در هرمز انجام دهید حتما از قبل برنامه ریزی کنید.
  • لیستی از سرگرمیاتی که قصد دارید در جزیره انجام دهید، تهیه کنید.
  • برای سرگرمیات هرمز توجه به فصل مناسب سفر لازم است. در فصول گرم سال از قدم زدن در ساحل خاک سرخ یا دیدنی های طبیعی هرمز خودداری کنید چون امکان گرمازدگی وجود دارد.
  • در نهایت اقامت خود را می توانید در قشم یا در خود جزیره هرمز بگیرید اما اگر در خود هرمز اقامت کنید در زمان بندی برای سرگرمیات تان در هرمز صرفه جویی خواهید کرد.
منبع: دالاهو

به "تفریحات هرمز کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحات هرمز کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید