15 جاذبه معروف مارماریس

به گزارش وبلاگ اسلیم، جاذبه های گردشگری مارماریس

یکی از محبوب ترین مقاصد سفر ترکیه ملاقات از جزیره و جاذبه های مارماریس می باشد که به خاطر سواحل زیبا و طبیعت فوق العاده ای که دارد سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می نماید؛ به ویژه در فصل تابستان تورهای مارماریس عالی مارماریس و تفریحات شبانه سفری فراموش نشدنی را برای هر گردشگری رقم می زند. مارماریس شهری بندری واقع در استان موغله، بین دریای اژه و مدیترانه ترکیه است. اگر قصد سفر به مارماریس را دارید در این مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا با جاذبه های مارماریس آشنا شوید.

15 جاذبه معروف مارماریس

1- سواحل مارماریس؛ از جاذبه های مارماریس

مارماریس از سواحل بسیار زیبا و فوق العاده ای برخوردار است و اغلب گردشگران برای سواحل زیبای شنی مارماریس به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند. سواحل مارماریس از برترین و اولین جاذبه های گردشگری مارماریس هستند. سواحل نفس گیر و آب های کریستالی از مرکز مارماریس آغاز می شوند و تا ایجملر ادامه دارند. سواحل پرطرفدار مارماریس مملو از کافه رستوران های عالی هستند.

2- پارک های آبی مارماریس

پارک های آبی مارماریس از جاذبه های مارماریس هستند و هواداران زیادی دارند. بیشتر گردشگران در سفر به مارماریس به همراه خانواده یک روز شاد را در پارک های آبی می گذرانند.

3- قلعه و موزه مارماریس

قدمت قلعه مارماریس به 1044 پیش از میلاد مسیح باز می شود. این قلعه از منظره ها و معماری برجسته و بی نظیری برخوردار است. قلعه مارماریس یکی از جاذبه های مارماریس و از برترین اماکن فرهنگی برای بازدید محسوب می شود.

4- دالیان

دالیان از شگفتی های طبیعت است و در جایی که دریا به دریاچه می پیوندد واقع شده است. ساحل ایزتوزو،حمام گِل، کارِتاکارِتاس و شهر باستانی کائونوس از جاذبه های معروف دالیان هستند. شهر دالیان که در استان موغله و میان منطقه ها معروف مارماریس و فتحیه واقع شده است از دیگر جاذبه های مارماریس است. با استفاده از قایق می توانید برای گردشی یک روزه از مارماریس به دالیان بروید.

5- ایجمِلِر

اقامتگاه سرگرمیی ساحلی ایجمِلِر در فاصله 8 کیلومتری از مارماریس واقع شده است. ساحل ایجمِلِر بسیار دنج تر از سواحل دیگر مارماریس است و برای افرادی که در پی آرامش هستند مناسب تر می باشد. این منطقه از سواحلی آرام و خلوت، رستوران های عالی و فروشگاه هایی برای خرید برخوردار است. ایجمِلِر نیز در میان جاذبه های مارماریس واقع شده است.

6- تورونج

اقامتگاه ساحلی تورونج در 21 کیلومتری مارماریس واقع شده است. ساحل تورنوج با پرچم آبی مکانی فوق العاده برای شنا کردن و سرگرمیات آبی است. تورنوج که به عنوان معروف ترین جاذبه های مارماریس شناخته شده است، با قرار گرفتن در میان تپه های جنگلی و کوه ها از چشم اندازهای بی نظیری بهره می برد.

7- جزیره کلئوپاترا

جزیره کلئوپاترا یا جزیره سدیر در 16 کیلومتری مارماریس واقع شده است. ساحل کلئوپاترا از جاذبه های معروف مارماریس است. شن های طلایی رنگ زیبای این ساحل در جهان از معروفیت و محبوبیت خاصی برخوردارند. بعلاوه شهر باستانی سدرا ارزش بازدید را دارد.

8- موزه های مارماریس

از دیگر جاذبه های مارماریس می توان به موزه های مارماریس اشاره نمود. موزه مارماریس که در قلعه مارماریس واقع شده است از محبوب ترین موزه ها است. موزه مارماریس هالیجی آحمِت اورکای (احمد اورکای خلیجی)، که موزه خصوصی قوم شناسی و باستان شناسی است در جاده موغله واقع شده است.

9- روستاهای مارماریس

در سفر به مارماریس تور روستاهای مارماریس نیز می تواند تجربه ای فراموش نشدنی باشد. آن دسته از گردشگرانی که به شناخت فرهنگ و اقوام و زندگی محلی علاقه مند هستند می توانند از روستاهای مارماریس تماشا کنند.

10- ساحل کیزکومو در اورهانیه

ساحل کیزکومو یکی از زیباترین سواحل منطقه است که در فاصله 28 کیلومتری مارماریس واقع شده است. این ساحل در روستای اورهانیه واقع شده و از جاذبه های معروف مارماریس بشمار می رود. سواحل آبی درخشان به همراه طبیعت سرسبز این منطقه را به جاذبه ای عالی برای عکاسی بدل ساخته است.

11- مارماریس مارینا

مارماریس مارینا از جاذبه های معروف مارماریس بشمار می رود. این خلیج زیبا منزلگاه کشتی های سرگرمیی متعدد، کافه رستوران های فوق العاده، مراکز خرید و استخر است.

12- مراکز خرید مارماریس

مارماریس نیز از مراکز خرید خوبی برخوردار است. در این مراکز خرید می توانید تمام برندهای معروف اروپایی و ترک را پیدا کنید. بعلاوه فروشگاه هایی هم برای خرید سوغاتی و صنایع دستی این شهر بندری ترکیه نیز فراهم هستند.

13- پارک دولفین مارماریس

دولفیناریوم مارماریس واقع در نزدیکی اقامتگاه ساحلی گرند مارِس است. این پارک اولین دولفیناریومی است که در اروپا افتتاح شد. در دولفیناریوم می توانید با دولفین ها شنا کنید و روزی متفاوت را سپری کنید. بازدید از دولفین ها به ویژه برای بچه ها لذت بخش خواهد بود.

14- غواصی در مارماریس

غواصی از سرگرمیات محبوب گردشگرانی است که علاقه مند ورزش های آب هستند. فرقی ندارد که غواص حرفه ای باشید و یا برای اولین بار بخواهید غواصی را تجربه کنید، در هر دو صورت می توانید این سرگرمی لذت بخش را تجربه کنید. برای غواصی مربی و غواص حرفه ای شما را برای گشت و گذار در اعماق آب های دریا همراهی خواهند کرد.

15- غار نیمارا

غار نیمارا در جزیره هِوِن (بهشت)، نزدیک مارماریس ترکیه است. ارتفاع فضای داخلی غار بین 3 تا 5 متر و پهنای آن 5 متر می باشد. از دروان باستان این غار محلی برای عبادت بوده و حضور بشر در این غار (با استناد بر نوشته های باستان یونانی هرودوتوس) به 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می شود.

جاذبه های گردشگری مارماریس باعث شده تورهای گردشگری زیادی به این شهر بندری برگزار شوند. طبیعت زیبا و منحصر به فرد و آثار تاریخی باز مانده از تمدن های رودوس، مقدونیه، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی ها حال و هوای خاصی به مارماریس داده است.

زبان رسمی مردم مارماریس ترکی و واحد پول آن لیر است. از آنجایی که مارماریس شهری بندری است، از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار می باشد. زمستان های مارماریس سرد و بارندگی نسبتا زیاد است و تابستان ها هوا گرم و شرجی می باشد، اما نسیمی که از سوی دریا می وزد از گرمای هوا در تابستان می کاهد. در مجموع به جز جاذبه های مارماریس که در بالا به آن ها اشاره شد، این شهر بندری از تماشای ها و سرگرمیات متنوعی برخوردار است و با سفر به مارماریس هیچ گاه احساس خستگی و یا بی حوصلگی نخواهید کرد.

منبع: expedia

منبع: الی گشت

به "15 جاذبه معروف مارماریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 جاذبه معروف مارماریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید