رایزنی کمیته پارالمپیک برای بازگشت هادی رضایی به والیبال نشسته

به گزارش وبلاگ اسلیم، تیم ملی والیبال نشسته ایران با راهنمایی هادی رضایی در بازی های پارالمپیک 2020 توکیو شرکت کرد و با پیروزی برابر روسیه در ملاقات نهایی این بازی ها پیروز شد از عنوان قهرمانی خود دفاع نموده و هفتمین مدال طلای در ادوار مختلف این بازی ها را تصاحب کند.

رایزنی کمیته پارالمپیک برای بازگشت هادی رضایی به والیبال نشسته

بعد از این رویداد و موفقیت بزرگ کسب شده هادی رضایی تصمیم به کناره گیری از مسئولیتش گرفت. تصمیمی که این مربی بعد از قهرمانی تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک 2016 ریو هم اتخاذ نموده بود اما در نهایت از آن برگشت به طوری که این تیم با راهنمایی همین مربی در بازی های پاراآسیایی 2018 اندونزی، مسابقات 2018 قهرمانی دنیا و انتخابی پارالمپیک و حتی خودِ پارالمپیک و دیگر رویدادهای برگزار شده طی پنج سال گذشته شرکت کرد.

با این حال پس از خاتمه کار تیم ملی والیبال نشسته در بازی های پارالمپیک توکیو، هادی رضایی مجددا تصمیم به جدایی از کادر فنی این تیم گرفت به خصوص که شروین اسبقیان رئیس فدارسیون ورزش های معلولان هم تاکید نموده بود که قرار داد تمام سرمربیان و مربیان تیم های اعزامی به توکیو بعد از اتمام بازی های 2020 تمام شده است.

بدین ترتیب تیم ملی والیبال نشسته بعد از تکرار قهرمانی در بازی های پارالمپیک وارد دوره نوی شد چراکه رضایی از تصمیم خود برای کناره گیری کوتاه نیامد و حتی فرید صائبی به عنوان سرمربی نو این تیم معرفی گردید. قرار بود اولین تجربه همکاری مشترک این مربی و این تیم آبان ماه در مسابقات قهرمانی آسیا ثبت گردد اما به خاطر انصراف سه تیم، برگزاری این رقابت ها در جزیره کیش منتفی شد. بدین ترتیب ثبت این تجربه به مسابقات قهرمانی دنیا موکول شد.

این رقابت ها از 25 اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی چین برگزار می گردد. تا به امروز سه مرحله از اردوهای آماده سازی برای حضور در این رویداد که حُکم انتخابی پارالمپیک را هم دارد، برگزار شده است و مرحله چهارم اردو هم از 20 بهمن ماه شروع می گردد، برنامه ریزی برای تشکیل این اردوها و اعزام به مسابقات قهرمانی دنیا به وسیله فرید صائبی به عنوان سرمربی صورت گرفته این در حالی است که همزمان نشست هایی برای بازگرداندن هادی رضایی به تیم ملی والیبال نشسته در حال پیگیری است.

وبلاگ اسلیم کسب اطلاع نموده که در واقع کمیته ملی پارالمپیک خواهان بازگشت هادی رضایی است و حتی طی روزهای اخیر دو جلسه میان محمود خسروی وفا رئیس این کمیته و هادی رضایی هم برگزار شده است. به غیر از این، نشست هایی با حضور شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های معلولان و محمد تابع دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک برگزار شده است.

البته برگزاری این نشست ها هنوز به نتیجه واحد و قابل استنادی نرسیده به خصوص که رضایی برای بازگشت پاسخ منفی نداده است اما اعلام پاسخ مثبت را هم منوط به پذیرفتن شرط و شروط هایش نموده است. این شرط ها که عموما در رابطه با تیم و تصمیمات اتخاذ شده برای آن است به وسیله وی در نشست هایی که داشته مطرح شده است.

در هر صورت به نظر می رسد با نشست های برگزار شده تیم ملی والیبال نشسته و هادی رضایی دوباره به یکدیگر نزدیک شده اند. احتمالا طی هفته آینده نتیجه گیری قطعی در این زمینه حاصل گردد. در صورتی که طرفین به توافق برسند، تیم ملی والیبال نشسته برای بازی های پاراآسیایی 2022 هانگژو و بعد از آن بازی های پارالمپیک 2024 پاریس زیر نظر رضایی اردوهای آماده سازی خود را دنبال خواهد نمود.

در واقع و در هر شرایطی، تیم ملی والیبال نشسته ایران با راهنمایی فرید صائبی در مسابقات قهرمانی دنیا حضور پیدا می نماید اما اینکه بعد از آن چه سرنوشتی در انتظار این تیم و کادر فنی آن خواهد بود به خروجی نهایی نشست های برگزار شده بستگی دارد.

به گزارش وبلاگ اسلیم، تیم ملی والیبال نشسته ایران مدافع عنوان قهرمانی مسابقات دنیای است. در رقابت های 2018 هلند، تیم ایران با صعود به فینال و بعد از آن قهرمانی صاحب سهمیه پارالمپیک توکیو شد. دو تیم برتر مسابقات 2022 قهرمانی دنیا هم صاحب سهمیه بازی های پارالمپیک 2024 پاریس خواهند شد.

تا به امروز از حضور در ادوار مختلف بازی های پارالمپیک صاحب 7 عنوان قهرمانی و 2 نایب قهرمانی شده است. هادی رضایی در سه دوره به عنوان کاپیتان و در دیگر ادوار به عنوان سرمربی کنار این تیم بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "رایزنی کمیته پارالمپیک برای بازگشت هادی رضایی به والیبال نشسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی کمیته پارالمپیک برای بازگشت هادی رضایی به والیبال نشسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید