خورده شدن شکارچی جلوی دوربین به وسیله شیر، صحنه ترسناکی که پربازدید شد اما...

به گزارش وبلاگ اسلیم، اینترنت همواره منبع غنی ای از اطلاعات و اخبار است ولی گاهی وقت ها می تواند تبدیل به منبعی غیرمطمئن و ناامن گردد و روز آدینه 27 ژانویه سال 2023 یک بار دیگر این موضوع ثابت شد.

خورده شدن شکارچی جلوی دوربین به وسیله شیر، صحنه ترسناکی که پربازدید شد اما...

به گزارش وبلاگ اسلیم ، در آن روز وب سایت Esquire Middle east مقاله ای را با این تیتر منتشر کرد:یک شکارچی معروف که قصد داشت از یک شیر برای پست اینستاگرامی اش عکاسی کند، زنده زنده خوراک شیر شد. این مقاله، جنجال زیادی به پا کرد و البته یک مشکل بزرگ در میان بود؛ تک تک عناصری که در این مقاله به آنها اتکا شد، جعلی بودند.

درسال 2016، مرکز تحقیقات Pew، مطالعه ای را درباره اخبار غیرواقعی و فیک انجام داد. در این تحقیق معین شد که 23 درصد از افراد بالغ آمریکایی که در این نظرسنجی شرکت نموده بودند، اخبار ساختگی را به اشتراک گذاشته اند.

در ادامه این آنالیز معین شد که 14% نیز داستانی را بازنشر کردند که در همان لحظه می دانستند که داستانی غیرواقعی و جعلی است و 16% افراد گفتند که تجربه به اشتراک گذاشتن داستانی را دارند که بعدا متوجه جعلی بودن آن شده اند.

عجیب تر و بدتر اینکه می توان این اطلاعات نادرست را با سرهم کردن چند داده در اینترنت، فراوری کرد. مثلا ویدیویی از استرالیا، عکس هایی از آفریقا و داستانی که در هر جای جهان ممکن است خلق شده باشد، تبدیل به مقاله ای پربازدید در یک وب سایت بزرگ خواهد شد.

داستان چه بود؟ در گزارش رازگشایی از یک ویدیو که وایرال شد ولی واقعیت نداشت کل ماجرا را مطالعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خورده شدن شکارچی جلوی دوربین به وسیله شیر، صحنه ترسناکی که پربازدید شد اما..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورده شدن شکارچی جلوی دوربین به وسیله شیر، صحنه ترسناکی که پربازدید شد اما..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید