جزییات تازه از واردات خودرو ، این خودروها ترخیص نمی شوند

به گزارش وبلاگ اسلیم، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تعدادی خودرو وارداتی از گذشته در گمرکات مانده و تعدادی هم به تازگی وارد شده است، گفت: در صورتی که صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش گذاری این خودروها به توافق نرسیدند، این خودروها به عنوان اموال متروکه اعلام و به مزایده گذاشته می گردد.

جزییات تازه از واردات خودرو ، این خودروها ترخیص نمی شوند

به گزارش وبلاگ اسلیم، مهدی اسلام پناه در پاسخ به این سئوال که تا به امروز چند دستگاه خودرو وارد گمرکات شده و چند دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شده است، اظهار کرد: تا به امروز حدود 5 هزار دستگاه خودرو وارد کشور شده که تعدادی از این خودروها هنوز در گمرک است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه نمود: دلیل دپوی این خودروها در گمرکات، عدم توافق صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش گذاری است در واقع این خودروها در ابتدا باید ارزش گذاری گردد تا امکان اظهار و ترخیص آنها فراهم گردد.

وی با اشاره به وجود 1217 دستگاه خودرو تجاری و سواری وارداتی در گمرک بندر شهید باهنر اعلام کرد: تعدادی از این خودروها از گذشته در گمرک بوده و تعدادی نیز اخیرا وارد گمرک شده است، دلیل دپوی این خودروها اختلاف صاحب کالا با گمرک در مورد ارزش گذاری است، بنابراین در جسله ای که اخیرا در استان هرمزگان برای روان سازی ترخیص کالاهای رسوب شده در گمرکات برگزار گردید، مقرر شد در صورتی که صاحب کالا و گمرک درخصوص ارزش گذاری این خودروها به توافق نرسیدند، این خودروها به عنوان اموال متروکه اعلام و به مزایده گذاشته گردد تا شرایط ترخیص آن از گمرکات فراهم گردد.

اسلام پناه گفت: سازمان استاندارد ایران کاملا موافق واردات خودروی با کیفت و رقابتی است، اما بعضی مغلطه می نمایند مبنی بر اینکه سازمان استاندارد مخالف واردات خودرو است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اضافه نمود: طیفی از اشخاص حقیقی و حقوقی حاضر نیستند خطاها و مشکلاتی که در حوزه واردات خودرو متعلق به آنها است را بپذیرند و لذا نقطه های تاریک خود را پشت هیمنه سازمان ملی استاندارد پنهان می نمایند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد با واردات میلیون ها خودروی با کیفیت و رقابتی هم موافق است، گفت: بعضی ظرفیت این واردات را ندارند و می گویند سازمان استاندارد مخالفت می نماید در حالی که اینطور نیست.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزییات تازه از واردات خودرو ، این خودروها ترخیص نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تازه از واردات خودرو ، این خودروها ترخیص نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید