تظاهرات 10 هزار نفری ضد نژادپرستی در زوریخ؛ پلیس با گروهی از معترضان درگیر شد

به گزارش وبلاگ اسلیم، بیش از 10 هزار نفر از مردم سوئیس برای اعتراض به نژادپرستی نیروهای امنیتی علیه رنگین پوستان در زوریخ تظاهرات کرده و پلیس این شهر نیز با گروهی از معترضان درگیر شد.

تظاهرات 10 هزار نفری ضد نژادپرستی در زوریخ؛ پلیس با گروهی از معترضان درگیر شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسلیم، موجی که تظاهرات آمریکایی ها ضد نژادپرستی و خشونت پلیس این کشور با رنگین پوستان در اروپا به راه انداخته، هر روز قوی تر می شود و این بار شهر زوریخ در سوئیس شاهد تظاهرات چند هزار نفری بود.

بیش از ده هزار نفر از اهالی شهر زوریخ (بامداد یکشنبه به وقت تهران) برای نشان دادن همبستگی خود با معترضان آمریکایی و همچنین خانواده قربانیان خشونت و نژادپرستی نیروهای پلیس در کشورهای غربی، به خیابان ها آمده و راهپیمایی کردند.

در منطقه دیگری از این شهر نیز پلیس به گروهی از معترضان، به دلیل فقط پرتاب بطری و اشیاء بی خطر، حمله ور و با آنها درگیر شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، تظاهرات کنندگان سوئیسی در زوریخ با سر دادن شعارهایی مانند جان سیاهپوستان مهم است و عدالت و آرامشی وجود ندارد از مرکز اقتصادی این شهر راهپیمایی کردند.

بر این اساس، علی رغم اینکه دولت سوئیس برای مهار شیوع ویروس کرونا تجمع بیش از 300 نفر را ممنوع کرده اما پلیس زوریخ بعد از روبرو شدن با سیل ده هزار نفری معترضان، از سرکوب آنها عقب نشینی کرد.

همچنین در حالی که این راهپیمایی رو به اتمام بود، پلیس و نیروهای امنیتی زوریخ با حدود 300 نفر از معترضان به بهانه پرتاب سنگ و بطری، در یکی از میدان های مرکزی این شهر درگیر شد.

به نوشته رویترز، پلیس سوئیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده و چندین نفر را نیز بازداشت کرد. همچنین گفته می شود یک مأمور پلیس زخمی شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تظاهرات 10 هزار نفری ضد نژادپرستی در زوریخ؛ پلیس با گروهی از معترضان درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات 10 هزار نفری ضد نژادپرستی در زوریخ؛ پلیس با گروهی از معترضان درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید