بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو حضور پیدا می نماید

به گزارش وبلاگ اسلیم، هادی رضایی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در تبادل نظر با خبرنگاران به رایزنی انجام شده با سازمان های جهانی فوتبال پنج نفره و بسکتبال با ویلچر برای اعزام تیم ملی این دو رشته به بازی های پارالمپیک اشاره نمود و گفت: درخواست ایران در این زمینه به صورت ایمیل مطرح شد. در واکنش اولیه، سازمان جهانی فوتبال پنج نفره با درخواست ایران مخالفت کرد اما سازمان جهانی بسکتبال با ویلچر این درخواست را پذیرفت.

بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو حضور پیدا می نماید

وی با بیان اینکه بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال با یلچر ایران طبق سهمیه ای که در اختیار دارد و با توجه به موافقت اجرا شده از سوی سازمان جهانی مربوطه در پارالمپیک توکیو شرکت میکند، توضیح داد: البته در این زمینه باید ایران در نامه ای رسمی درخواست خود را مطرح کند و اینگونه آنچه پیش از این مبنی بر عدم اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران به توکیو عنوان شده بود را کم لم یکن اعلام کنیم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: البته اینکه در مراحل رسمی کار مسئله ای پیش بیاید و سازمان جهانی بسکتبال با ویلچر نظری مخالف آنچه امروز اعلام نموده، داشته باشد، بعید است. می توانیم بسکتبال با ویلچر را پارالمپیکی بدانیم.

رضایی تاکید نمود: در خصوص فوتبال پنج نفره هم از سازمان جهانی مربوطه خواسته ایم تا ایران را گزینه اول در خصوص کشورهای رزرو قرار دهد تا در صورت کنار رفتن احتمالی هر تیمی، بتوانیم جایگزین شویم.

سخنگوی کمیته ملی پارالمپیک در خاتمه گفت: با اضافه شدن بسکتبال با ویلچر، تعداد رشته های اعزامی به پارالمپیک توکیو به 9 رشته افزایش یافت. پیش از این اعزام دوومیدانی، وزنه برداری، جودو، تکواندو، والیبال نشسته، قایقرانی، تیراندازی و تیروکمان قطعی شده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو حضور پیدا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسکتبال با ویلچر ایران در پارالمپیک توکیو حضور پیدا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید