اختصاص اعتبار بازآفرینی به شهرهای خراسان رضوی منوط به عملکرد شهرداری ها است

به گزارش وبلاگ اسلیم، رییس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: اعتبار بازآفرینی شهری به شهر های مختلف استان تنها بر اساس ارایه گزارش نخست برنامه ریزی و عملکرد شهرداری های آن ها از تدوین طرح های محلات هدف اختصاص می یابد.

اختصاص اعتبار بازآفرینی به شهرهای خراسان رضوی منوط به عملکرد شهرداری ها است

به گزارش سرطان نیوز، سمانه نصراللهی روز دوشنبه در جلسه کمیته بازآفرینی شهری شهرستان گناباد افزود: باید این گزارش های ابتدایی و عملکردی شهرداری ها از نیاز ها و نقاط ضعف و قوت اجرای طرح های بازآفرینی در ستاد های استانی مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد، تا بر اساس نیاز ها اعتبارات لازم به شهر ها اختصاص یابد که بدون ارایه گزارش فوق اعتباری نمی توان برای این بخش در نظر گرفت.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها باید طرح های مورد نظر برای اجرای طرح بازآفرینی در منطقه ها شهری تعریف شوند و تا زمانی که طرحی ارایه نشده باشد، نمی توان امیدی به اختصاص اعتبار داشت.

رییس اداره بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در راستای برنامه جامع اقدام مشترک بازآفرینی شهری همه بخش های دولتی و نهاد های مردمی دست اندرکار اجرای این طرح موظف به تخصیص 30 درصد از منابع خود به این طرح هستند.

وی با اشاره به تخصیص 17 میلیارد ریال برای اجرای طرح بازآفرینی شهری در دو شهر از توابع شهرستان گناباد طی سال گذشته بیان نمود: در سالجاری به دلیل ارایه نشدن گزارش های عملکردی شهرداری های گناباد در این زمینه تا به امروز اعتباری به این شهرستان اختصاص پیدا نکرده است.

نصراللهی با انتقاد از برگزار نشدن جلسه ستاد بازآفرینی شهری در حدود یک سال گذشته در شهرستان گناباد گفت: این جلسات باید به صورت منظم در بازه های زمانی کوتاه برگزار و علاوه بر بررسی نقاط ضعف و قوت در نقاط هدف نسبت به پیگیری و اختصاص اعتبار و سرعت بخشی در اجرای طرح های مربوطه اقدام گردد.

وی شرح داد: درحالیکه برنامه اقدام مشترک بازآفرینی شهری گناباد تنها 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی یکسال گذشته هیچ جلسه ای بدین منظور در این شهرستان برگزار نشده است، نمی توان انتظاری برای اختصاص بیشتر اعتبار داشت، چراکه ملاک اصلی اختصاص اعتبار ارایه گزارش عملکردی شهرداری ها است.

طرح بازآفرینی شهری در اولویت نخست در 120 هکتار و در اولویت دوم در 55 هکتار در شهرستان گناباد اجرا می گردد.

در مجموع 55 طرح بازآفرینی شهری با صرف اعتبار 830 میلیارد ریال در سطح شهر گناباد اجرا می گردد.

در اجرای طرح بازآفرینی شهری این شهر به هفت محله تقسیم شده است و طرح های مربوطه بعد از اخذ اعتبارات لازم در آن ها اجرا می گردد.

بازآفرینی شهری فرآیندی است که به خلق فضای شهری تازه با حفظ ویژگی های اصلی فضایی (کالبدی و فعالیتی) منجر می گردد. در این اقدام، فضای شهری تازهی حادث می گردد که ضمن شباهت های اساسی با فضای شهری قدیم، تفاوت های ماهوی و معنایی را با فضای قدیم به نمایش می گذارند و به عبارت دیگر بازآفرینی شهری نگرش و اقداماتی جامع و یکپارچه برای حل مسائل شهری منطقه هدف عملیات است که در نهایت به یک پیشرفت پایداری اقتصادی، کالبدی، اجتماعی و محیطی می انجامد.

هدف از اجرای سیاست های بازآفرینی شهری و برنامه های تتازه حیات شهری، ارتقا شرایط کیفی زندگی در سکونت گاه ها از طریق ایمن سازی و مقاوم سازی ساختمان ها، توسعه و بهبود زیرساخت های شهری، تأمین خدمات شهری موردنیاز، آموزش ساکنان، ایجاد فرصت های شغلی، تقویت نهاد های مدیریت محلی و دفاتر خدمات محله ای مردم نهاد، الگوسازی و ترویج قواعد و دستورالعمل های کیفی ساخت و ساز است.

مرکز شهرستان گناباد با 2 بخش مرکزی و کاخک و چهار شهر گناباد، بیدخت، کاخک و روشناوند و 112 روستا در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

وبلاگ اسلیم خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص اعتبار بازآفرینی به شهرهای خراسان رضوی منوط به عملکرد شهرداری ها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار بازآفرینی به شهرهای خراسان رضوی منوط به عملکرد شهرداری ها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید