احتمال رتبه بندی معلمان بازنشسته شده در سال 98

به گزارش وبلاگ اسلیم، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بعضی همکاران نیمه اول سال 98 بازنشسته شدند و موافقیم این ها را نیز از مزایای رتبه بندی برخوردار کنیم، گفت: به هیئت مربوطه ماموریت دادم با حداکثر مساعدت کوشش نمایند همکاران بازنشسته شده درسال جاری از رتبه بندی استفاده نمایندکه هنوز قطعی نشده، ولی ما کوشش می کنیم از آن بهره مند شوند.

احتمال رتبه بندی معلمان بازنشسته شده در سال 98

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ اسلیم، محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم نواختن زنگ انقلاب درباره رتبه بندی فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: وعده داده بودیم از اول مهر رتبه بندی را اجرا کنیم که انجام شد و معوقات سه ماه قبل را نیز پرداخت کردیم.

وی اضافه نمود: رتبه های دو تا پنج تطبیق و احکام آن ها اصلاح شد، ولی آن ها که باید در رتبه اول قرار می گرفتند باید در آزمونی شرکت می کردند که هفته قبل برگزار گردید و همین ماه امتیازات آن ها نیز را محاسبه و آغاز به پرداخت خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسائل رتبه بندی گفت: رتبه بندی برای بیش از 700 هزار نفر اجرا شد، اما چندمشکل داشت. کسانی که در یک رتبه ای توقف نموده بودند، اگر در منطقه روستایی و محروم خدمت می کردند این دوره توقف کوتاه می شد که آن را اعمال کردیم.

حاجی میرزایی اضافه نمود: همچنین کسانی بودند که در مهرماه و روز های بعد از آن ارتقاء می یافتند و وقتی طرح را اجرا کردیم در رتبه قبلی بودند، که ما آن را اعمال و از امتیاز رتبه بعدی استفاده کردند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمانی داریم که در بخش های دانشگاه فرهنگیان و بعضی مراکز خدمت مامور هستند که دایره شمول را برای این ها هم توسعه دادیم.

وی درباره نیرو های آموزشی شاغل در مشاغل اداری گفت: این افراد باید انتخاب نمایند. با برگشت به بخش آموزشی از مزایای رتبه بندی استفاده می نمایند و فرصت تا مهر سال آینده است. نیرو هایی که بخواهند اداری بمانند از مزایای اداری استفاده می نمایند و مزایای خاص خودشان را دارند و باید از آن استفاده نمایند. آمار متقاضیان را از استان ها خواسته ایم که اعلام نمایند و متناسب با رقم های اعلامی تصمیمات لازم را اتخاذ می کنیم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه بعضی همکاران نیمه اول سال 98 بازنشسته شدند، موافقیم این ها را نیز از مزایای رتبه بندی برخوردار کنیم اظهار کرد: به هیئت مربوطه ماموریت دادم با حداکثر مساعدت کوشش نمایند همکاران بازنشسته شده درسال جای از رتبه بندی استفاده نمایندکه هنوز قطعی نشده، ولی ما کوشش می کنیم از آن بهره مند شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه اعتبار رتبه بندی برای شش ماه دوم سال جاری 2000 میلیارد تومان بود گفت: برای سال آینده 4000 میلیارد تومان بودجه برای کل سال باید تخصیص یابد. از این پس، ارتقای رتبه همکاران مستلزم شرکت در آزمون های صلاحیت حرفه ای و کسب امتیازات ضروری است.

وی درباره معوقات فرهنگیان نیز اضافه نمود: تمام همکاران رسمی و پیمانی حقوق خود را به موقع دریافت می نمایند. 3500 میلیارد تومان در هرماه بابت حقوق می پردازیم. تعدادی از معلمان ما هستند که بخشی از اوقات فراغت خود را حق التدریس به کلاس می فرایند که معوقات آن باقی مانده، ولی همه کوشش ما این است که بدون بدهی به سال بعد منتقل شویم.

وی درباره کسر 45 درصدی حقوق دانشجومعلمان گفت: کسر این میزان منطقی نیست، گروهی را مأمور کردم ارزیابی دقیقی دراین باره به عمل آوردند.

به گفته حاجی میرزایی، حدود 20 هزار کلاس را در مهر 98 افتتاح کردیم و پیش بینی شده 10 هزار مدرسه در بهمن افتتاح گردد. وعده نموده بودیم مدارس خشت و گلی را جمع کنیم، تعداد محدودی در سیستان و بلوچستان باقی مانده بود که سیل کار را تأخیر انداخت و امید است بهمن ماه جشن حذف مدارس خشت و گلی را برگزار کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "احتمال رتبه بندی معلمان بازنشسته شده در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال رتبه بندی معلمان بازنشسته شده در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید