اتهام زنی دوباره پامپئو علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا

به گزارش وبلاگ اسلیم، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در پیامی در توئیتر مدعی شد که شیوعه ویروس کرونا از ووهان چین باعث هشیاری آمریکا و ملت های اروپا درباره این کشور شد.

اتهام زنی دوباره پامپئو علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ اسلیم، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در پیغام هایی در توئیتر بار دیگر به انتقاد از چین پرداخت.

وی در این رشته پیغام توئیتری نوشت: آمریکا و ملت های اروپا درباره واقعیت نقش چین به عنوان یک رژیم استبدادی فزاینده و پیغامدهای آن بر جوامع آزاد هشیار شده اند. سرپوش گذاشتن حزب کمونیست چین بر شیوع ویروس کرونا از ووهان که به کشته شدن هزاران نفر منجر شد، به هشیاری ما شتاب بخشید.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه افزود: آمریکا و شرکای اروپایی ما باید با یکدیگر همکاری نمایند تا هشیاری درباره چالش چین ادامه پیدا کند که این کار به نفع حفظ جوامع آزاد ما، موفقیتمان و آینده مان است.

چند روز پیش لیجیان ژائو از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست هفتگی با اصحاب رسانه ها درباره مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا گفته بود: پامپئو هرموقع که فرصت بیابد دروغ می گوید و چین را بدنام جلوه می دهد. تکرار هزار دفعه دروغ (از سوی پامپئو) بازهم دروغ محسوب می گردد. دروغگویی، تقلب و دزدی در ذات پامپئو است، همان طور که خودش هم اعتراف نموده. هرگز نمی توان کسی را که وانمود می نماید خواب است، بیدار کرد. (جزئیات بیشتر)

پامپئو بارها اتهامات مقام های آمریکایی علیه چین را درباره ویروس کرونا تکرار نموده و مدعی شده که پکن به موقع در زمینه شیوع ویروس کرونا به دنیا اطلاع رسانی ننموده است.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی است که چین قوانین سازمان دنیای بهداشت را نقض نموده و تا یک ماه انتقال انسان به انسان ویروس کرونا را گزارش نداد تا اینکه در نهایت این بیماری در تمام استان های این کشور گسترش یافت.

.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اتهام زنی دوباره پامپئو علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی دوباره پامپئو علیه چین به دلیل شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید