5 روش کاربردی برای تبدیل سایت به اپ ویندوز

به گزارش وبلاگ اسلیم، امروزه برای کارهای مختلف، نرم افزارهای متنوعی وجود دارد اما باز هم ممکن است تحت شرایطی قرار گیرید که لازم باشد از مرورگر و سایت برای برطرف نیازهای خود بهره ببرید. اگر به طور دائم به بعضی سایت ها سر می زنید، می توانید آن ها را به عنوان برنامه در ویندوز نصب کنید. این یک قابلیت جالب در مرورگرهای مختلف مثل کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج (Microsoft Edge) است که به شما یاری می نماید از یک سایت مثل یک نرم افزار بهره ببرید. در این مقاله به 5 روش کاربردی برای تبدیل سایت به برنامه در ویندوز می پردازیم.

5 روش کاربردی برای تبدیل سایت به اپ ویندوز

تبدیل سایت به برنامه ویندوز در مرورگر کروم

برای ذخیره یک سایت به عنوان یک اپ در Google Chrome، این مراحل را دنبال کنید:

  • سایت مورد نظر خود را در گوگل کروم باز کنید.
  • اکنون، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس More tools > Create shortcut را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب نام میانبر مورد نظر راهی بخش Open as window شوید و روی Create کلیک کنید.

برای پاک کردن برنامه از کروم، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس از نوار جستجو گزینه (Uninstall X) را انتخاب کنید. منظور از X نام اپلیکیشن مورد نظر است. در پاپ آپ باز شده روی Remove کلیک کنید تا برنامه پاک گردد.

یکی دیگر از راه های اضافه کردن سایت به عنوان برنامه استفاده از وب اپلیکیشن ( Progressive Web Apps ) است. PWA در بعضی سایت ها به عنوان یک ویژگی جانبی قرار گرفته است. برای استفاده از این قابلیت کافیست سایت مورد نظر خود را باز کنید و از نوار جستجو در سمت راست روی آیکون نصب (Install) کلیک کنید تا برنامه مورد نظر نصب گردد.

تبدیل سایت به برنامه در ویندوز با استفاده از مایکروسافت EDGE

برای تبدیل وب سایت ها به برنامه در ویندوز با استفاده از Microsoft Edge، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • در مرورگر مایکروسافت اج، سایت مورد نظر را باز کنید.
  • روی منو سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و از بخش Apps، گزینه Install this site as an app را انتخاب کنید.
  • نام مورد نظر خود را بنویسید و سپس روی Install کلیک کنید تا برنامه نصب گردد. حال می توانید تغییرات مورد نظر خود را اعمال کنید. اگر سایت مد نظر شما به صورت پیش فرض حالت PWA را ارائه می دهد، ابتدا سایت را باز نموده و پس از انتخاب آیکون نصب در نوار جستجو، سایت مورد نظر را به برنامه مناسب ویندوز تبدیل کنید.

برای حذف این برنامه، پس از انتخاب سه نقطه، به بخش App settings بروید.

با کلیک روی Uninstall و سپس Remove می توانید برنامه را از مایکروسافت اج پاک کنید. با انتخاب گزینه Also clear data می توانید همه داده های مربوط به این برنامه را از مرورگر پاک کنید.

استفاده از مرورگر فایرفاکس برای تبدیل سایت به برنامه

برخلاف دو مرورگر قبلی، در فایرفاکس هیچ گزینه ای برای نصب سایت به عنوان برنامه ندارید و حتی برای استفاده از نسخه PWA نیز، احتیاج به افزودن پلاگین است. در ادامه نحوه نصب پلاگین و مسیر لازم برای تبدیل سایت به اپلیکیشن آنالیز خواهد شد. ابتدا پلاگین PWA for firefox را نصب کنید و دسترسی های لازم را تایید کنید. این پلاگین به صورت Private Window نیز قابل اجرا است.

برای دانلود پلاگین روی این لینک کلیک کنید.

به سایتی که از قابلیت PWA پشتیبانی می نماید بروید و از نوار سمت راست، آیکون نصب را انتخاب کنید.با اضافه کردن اطلاعات لازم و کلیک روی Install web app برنامه در منو Start نصب می گردد و از این پس سایت مورد نظر که به اپ تبدیل شده، به وسیله این منو قابل دسترسی است.

برای حذف برنامه، از منو Start برنامه را پیدا کنید، روی آن کلیک راست کنید و سپس گزینه Uninstall را فشار دهید.در فهرست Uninstall دوبار روی برنامه کلیک کنید تا به طور کامل حذف گردد.

تبدیل سایت ها به برنامه با WebCatalog

WebCatalog اپلیکیشنی بین پلتفرمی است که می تواند به عنوان هاب یا App Store برای برنامه های وب دسکتاپ عمل کند. این برنامه از موتور رندر Photon مبتنی بر کرومیوم (Chromium) برای اجرای برنامه های وب استفاده می نماید. برای تبدیل سایت به برنامه ویندوز به وسیله این اپلیکیشن مسیر زیر را دنبال کنید.

  • WebCatalog را از این لینک دانلود کنید و پس از نصب، وارد برنامه شوید.
  • پس از ورود به سیستم، روی Install در زیر برنامه کلیک کنید تا نصب گردد. حال می توانید به این برنامه ها مانند برنامه وب دسترسی داشته باشید.

برای حذف نصب، برنامه WebCatalog را باز کنید و از نوار کناری گزینه Installed را انتخاب کنید. روی گزینه Uninstall که زیر برنامه ها نوشته شده است کلیک کنید تا برنامه حذف گردد.

استفاده از APP MAKER، برای تبدیل سایت به برنامه

Web2Disk، یک ابزار جالب و کاربردی برای تبدیل سایت به اپلیکیشن است. برای استفاده از این ابزار مراحل زیر را پیش رو دارید:

  • پس از دانلود برنامه AppMaker از این لینک، آن را در مرورگر خود باز کنید.
  • نام برنامه مورد نظر را اضافه و اطلاعات لازم را وارد کنید، سپس روی Create Desktop App کلیک کنید تا روی دسکتاپ یک نسخه از برنامه ساخته گردد.
  • منتظر بمانید تا فرآیند تبدیل سایت به برنامه ویندوز انجام گردد در ادامه روی Download کلیک کنید.
  • فایل را از حالت فشرده خارج کنید سپس روی installer کلیک کنید تا برنامه نصب گردد.

برای پاک کردن این برنامه مثل سایر برنامه های ویندوز عمل کنید.

سخن پایانی

تبدیل سایت به برنامه ویندوز یکی از راه های دسترسی سریع به سایت های مختلف است. این روش به خصوص برای سایت هایی که به مدام با آن ها در ارتباطید اهمیت بسیار دارد. در این مقاله به آنالیز چند روش برای انجام این کار پرداختیم. آیا شما تا به امروز از این روش ها برای تبدیل سایت به برنامه ویندوز استفاده نموده اید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در خصوص این روش ها در بخش ها کامنت ها با ما و سایر کاربران وبلاگ اسلیم به اشتراک بگذارید.

منبع: guidingtech

منبع: دیجیکالا مگ

به "5 روش کاربردی برای تبدیل سایت به اپ ویندوز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش کاربردی برای تبدیل سایت به اپ ویندوز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید