100 میلیارد تومان برای حذف مدارس کانکسی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ اسلیم، استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 10 هزار بسته آموزشی از سوی خیران در بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد گفت: طرح حذف مدارس کانکسی این استان با اعتباری بیش از 100 میلیارد تومان در قالب طرح شهید پناهیآغاز شده است.

100 میلیارد تومان برای حذف مدارس کانکسی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

حسین مدرس خیابانی شامگاه سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از محل منابع سال 1401 تا کنون 900 میلیارد تومان به نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان ابلاغ اعتبار و 220 میلیارد تومان تخصیص یافته که این موضوع نشان از تحقق صددرصدی تعهدات در بازه زمانی تعریف شده دارد.

وی بیان نمود: از مهرماه پارسال تا مهر سال جاری سه هزار و 356 کلاس درس مجهز به اسپیلت و سه هزار و 600 کلاس درس در سیستان و بلوچستان در راستای استاندارد سازی به سیستم گرمایشی مجهز شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تا انتها سال 1401 همه کلاس های درس در این استان به منظور استانداردسازی به سیستم گرمایشی و سرمایشی مجهز خواهند شد.

وی اظهارداشت: کتاب های درسی تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی در سیستان و بلوچستان به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است.

مدرس خیابانی توضیح داد: از ابتدای مهرماه پارسال تا مهر سال جاری یک هزار و 300 کلاس درس در سیستان و بلوچستان تحویل آموزش و پرورش این استان شده که 40 درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به مشارکتی که خیران در امر مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان دارند و کوشش دولت برای ایجاد فضاهای آموزشی نو امیدواریم که بزودی به میانگین 5.5 متر فضای آموزشی در این استان دست یابیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید نمود: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اداره کل آموزش و پرورش این استان در جهت جذب خیران مدرسه ساز همگرایی بیشتری داشته باشند.

وی بیان نمود: تا انتها سال جاری 800 کلاس درس و تا مهرماه سال آینده 800 کلاس درس دیگر اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان تحویل آموزش و پرورش این استان خواهد داد که این امر نقش مهمی در ارتقای شاخص های فضای آموزشی در این نقطه از ایران اسلامی دارد.

مدرس خیابانی توضیح داد: یک هزار و 315 دانش آموز از اتباع خارجی در مدارس سیستان و بلوچستان تا کنون نام نویسی نموده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

وی تاکید نمود: مقرر شد 12 عدد کانکس اداره کل اتباع و امور مهاجرین سیستان و بلوچستان در اختیار آموزش و پرورش این استان به منظور تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بعلاوه فضاهای خالی سازمان های دولتی این استان به منظور تحصیل دانش آموزان اتباع خارجی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی بیان نمود: تمام زمین های با کاربری آموزشی که در اختیار ادارات دولتی سیستان و بلوچستان واقع شده است در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت مدرسه قرار گیرد.

مدرس خیابانی توضیح داد: توسعه دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان به وسیله ملی، نهادهای انقلابی و اعتبارات استانی باید در دستور کار قرار گیرد زیرا آموزش زیربنای توسعه همه جانبه کشور است.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه بعضی از روستاها در سیستان و بلوچستان پراکنده هستند و احتیاج به سرویس مدارس دارند علاوه بر سرویس های موجود باید خودروهای دستگاه های دولتی که احتیاج به تعمیر دارند و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زمینه تعمیر آنها اعلام آمادگی نموده است تعمیر و در اختیار آموزش و پرورش برای انجام سرویس دانش آموزان قرار گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: خرید کالا برای دانش آموزان شامل تغذیه آنان باید به وسیله آموزش و پرورش از تولیدات داخل استان انجام گردد.

وی بیان نمود: کارخانجات سیستان و بلوچستان موظفند استاندارهای لازم مدنظر آموزش و پرورش برای خرید کالا از آنها را رعایت نمایند.

مدرس خیابانی اظهارداشت: با توجه به اینکه مدارس حضوری شده است ورود گوشی به وسیله دانش آموز به داخل مدرسه باید ممنوع گردد تا دانش آموز تمام فکر و فکر خودش را به درس معطوف کند.

وی اضافه نمود: یافته های علمی ثابت نموده است که امواج گوشی برای مغز انسان مضر است بنابراین باید کوشش کرد تا دانش آموزان از گوشی فاصله بگیرند و این امر احتیاجمند فرهنگ سازی است.

وبلاگ اسلیم سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "100 میلیارد تومان برای حذف مدارس کانکسی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 میلیارد تومان برای حذف مدارس کانکسی در سیستان و بلوچستان اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید