استاندار گلستان با 6 وعده به ملاقات نوجوان کتاب فروش رفت، محمد حسام شریک استاندار هم نشد

به گزارش وبلاگ اسلیم، خبرنگاران/گلستان با گذشت تنها یک روز پس از گزارش خبرنگاران از زندگانی محمدحسام کیانی نوجوان کتاب فروش عزتمند گرگانی، استاندار گلستان از وی برای ملاقات و دلجویی دعوت کرد و برای جبران رفتار نگهبان استانداری حدود دو ساعت پیگیر مسائل این نوجوان شد.

استاندار گلستان با 6 وعده به ملاقات نوجوان کتاب فروش رفت، محمد حسام شریک استاندار هم نشد

روز گذشته بود که گزارشی از زندگانی یک نوجوان عزتمند کتاب فروش گرگانی بر روی خروجی خبرگزاری وبلاگ اسلیمی گلستان رفت و در این گزارش محمدحسام کیانی از زندگانی سختش گفت که با عجین شدن با کتاب شیرین شده بود، از کوششهایش برای ترویج کتابخوانی و گلایه هایش از بی توجهی مردم به فرهنگ و کتاب. اما یکی از گلایه های او مبنی بر عدم اجازه ورود نگهبان استانداری به این نوجوان کتاب فروش باعث شد تا استاندار گلستان بلافاصله بعد از خواندن گزارش طی تماسی با خبرگزاری وبلاگ اسلیم خواهان ملاقات با این نوجوان و دلجویی از او و برطرف مشکلاتش گردد. اقدامی که هم سریع و به هنگام بود و هم نشان داد می توان مسئول بود اما به لایه های زیرین شهر و رخدادهایی که رسانه ها به عنوان بازوی توانمند جامعه و چشم تیزبین مردم منعکس می نمایند توجه کرد.

به هر تقدیر در این ملاقات که به دعوت دکتر علی محمد زنگانه -استاندار گلستان- برگزار گردید محمد جواد کیانی با حضور در دفتر استاندار با وی ملاقات و گفت و گو کرد. ملاقاتی سرشار از مهربانی و صمیمیت که البته مناعت طبع و بزرگ منشی محمد حسام استاندار گلستان را نیز به وجد آورده بود.

محمدحسام در این ملاقات که حدودا دو ساعت به طول انجامید دو بار استاندار گلستان را غافلگیر کرد و به نوعی باز هم ابتکار عمل را دست گرفت و نقطه عطف این جلسه را نیز او با نگاهی عمیق و انسانی رقم زد و برای دقایقی حاضرین در جلسه را وادار به تشویق خود کرد.

ابتدا استاندار گلستان با دلجویی از این نوجوان پرکوشش گرگانی بابت اتفاق اتفاق افتاده و عدم اجازه ورود به استانداری به وسیله همکارانش، دستور داد از این پس با هماهنگی مدیرکل حوزه استاندار محمدحسام هر چند روز یکبار برای فروش کتاب و ارائه مشاوره کتابخوانی به کتاب دوستان به استانداری برود.

محمدحسام یکبار دیگر داستان پر رمز و راز زندگی اش را برای استاندار تعریف کرد و از علاقه اش به مادر و خانواده اش گفت، خانواده ای که هر چند نتوانست به علت فشار مالی همانند سایر خانواده ها امکانات رفاهی را برای وی فراهم کند اما به گفته محمدحسام، در تربیت و آموختن مهربانی با مردم هیچ کوتاهی ننموده اند.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه مصاحبه محمد حسام با خبرگزاری وبلاگ اسلیم گلستان را خوانده است، ادامه داد: دوست دارم بدون هیچ گونه ترحم و هیجان زدگی به عنوان یک انسان کتاب دوست و علاقه مند به انسانهای فرهیخته ضمن دوستی با محمد حسام از ظرفیت او برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان گلستان بهره ببرد.

استاندار گلستان ابتدا دستور داد با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش محمد حسام در هر مدرسه ای که دوست دارد مجددا ثبت نام نموده و برای حبران عقب ماندگی اش در ترم گذشته با همکاری جهاددانشگاهی و آستان قدس رضوی چند معلم خصوصی و یک مشاور فرایند تحصیلی وی را شتاب دهند.

دکتر علی محمد زنگانه یک دستگاه تبلت را به جهت امکان استفاده محمد حسام از شبکه اجتماعی شاد و آموزش های غیرحضوری به صورت شخصی به وی هدیه کرد و بعلاوه دستور داد وی با حضور در انبار کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر تعداد کتاب مورد نظر که به نظر او به درد مردم می خورد دریافت کند.

وی با ارائه دستوری به اداره کل بازرسی استانداری خواهان اعطای وام 100 میلیون ریالی قرض الحسنه به منظور خرید کتاب از انتشارات مورد نظر این نوجوان کتاب دوست شد و از طرفی دستور داد طی مکاتبه ای به تمامی ادارات استان گلستان به خواسته محمدحسام که خواهان ورود همه همکاران و هم صنفی هایش به ادارات شده بود، تمامی بچه ها و نوجوانان کتاب فروش به شرط داشتن کتابهای داری مجوز چاپ به راحتی برای فروش کتاب وارد اماکن دولتی شده و در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی کوشش نمایند.

اما نقطه عطف و غافلگیر نماینده این ملاقات آنجا بود که وقتی استاندار گلستان قصد خرید کتاب از محمد حسام را داشت محمد حسام پیش دستی کرد و یک جلد کتاب با موضوع مدیریت به دکتر زنگانه هدیه کرد. هدیه ای که نشان داد انسانها در اوج فشار مالی و تنگ دستی می توانند سینه ای گشاده و روحی بلند داشته باشند.

اما نقطه عطف دوم و مهم تر آنجا بود که وقتی استاندار گلستان به محمدحسام پیشنهاد داد تا با او شریک شده و با هزینه استاندار کتاب خریده و فروش با محمدحسام باشد و نهایتا سودش را با هم قسمت نمایند واکنش این نوجوان این بود که از چیزی که خوشم نمی آید شراکت است و علاقه ای به شریک شدن ندارم چون دوست دارم برای من همان استاندار و دوست باقی بمانید.

استاندار گلستان ضمن واگذاری شماره تماس خود به محمدحسام کیانی از او خواست در هر مرحله از تحقق وعده ها اگر خللی وارد شد به وی اطلاع داده و هر زمان خواست با استاندار به عنوان دوست خود ملاقات کند. استاندار گلستان نیز قول داد در صورت حضور محمدحسام در مدرسه حتما در مدرسه حاضر شده و به دوست خود سر بزند، در پایان نیز استاندار گلستان از میان کتابهای خود کتابی طنز درباره گویش گرگانی ها به محمدحسام تقدیم کرد و گفت همواره در فکر و خاطرم خواهی ماند دوست نوجوان من.

به گزارش وبلاگ اسلیم در این ملاقات محمد شریف زاده مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی و مهدی باقریان سردبیر خبرگزاری وبلاگ اسلیم گلستان نیز حضور داشتند که با نظر استاندار گلستان خبرگزاری وبلاگ اسلیم متولی پیگیری وعده های استاندار تا حصول نتیجه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استاندار گلستان با 6 وعده به ملاقات نوجوان کتاب فروش رفت، محمد حسام شریک استاندار هم نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار گلستان با 6 وعده به ملاقات نوجوان کتاب فروش رفت، محمد حسام شریک استاندار هم نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید