یاری به تیم ملی در قالب تامین لباس!
به گزارش وبلاگ اسلیم، فدراسیون فوتبال برای تامین پوشاک تیم ملی ایران در اردوی مهر و آبان، از اسپانسر قبلی خود یاری گرفت.

به گزارش وبلاگ اسلیم، چندین ماه قبل، شرکت فراوریات پوشاک ورزشی آل اشپورت از قطع همکاری با فدراسیون فوتبال اطلاع داد. آن ها علت این اقدام خود را شیوع ویروس کرونا و ناتوانی در فراوری و ارسال پوشاک از چین به ایران دانستند.
به گفته مسئول فروش شرکت آل اشپورت در خاورمیانه، وجود بندی مبنی بر وقوع اتفاقات غیرمترقبه از جمله شیوع کرونا در قرارداد و به مشکل خوردن فراوری البسه در کشور چین مانع تامین پوشاک مورد نیاز تیم های ملی شده و آن ها با فسخ قرارداد دست فدراسیون را برای انتخاب برند مورد نظرشان باز گذاشتند.
در واقع قرارداد به نحوی تنظیم شده که آل اشپورت غرامتی را به فدراسیون نمی پردازد و به راحتی در اردوهای گذشته دست فدراسیون فوتبال را از این حیث در پوست گردو گذاشت و آن ها هم نتوانستند برای حل مشکل خود به موقع عمل نمایند.
با گذشت چندین ماه از این فعل و انفعالات، تیم ملی در هر دو اردوی خود در مهر و آبان از پوشاک این شرکت آلمانی استفاده کرد که این موضوعی حاکی از منعقد نشدن قرارداد اسپانسری با سایر شرکت های فراوریی پوشاک است.
اسپانسر سابق موقتا به تیم ملی لباس داد
همانطور که گفته شد، بعد از فسخ قرارداد یک طرفه از سوی آل اشپورت، فدراسیون فوتبال برای اردوهای پیش رو از این شرکت آلمانی درخواست یاری می نماید چرا که ماه های گذشته را به شکل عجیبی از دست داده و به سراغ شرکت دیگری نرفته بودند.
در نتیجه آل اشپورت برای ماه های گذشته به مقدار معینی پوشاک مورد نیاز تیم ملی بزرگسالان را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می دهد تا دست تیم ملی خالی نماند و تا نوروز 1400 و بازی های رسمی، اسپانسر جدیدی این مسئولیت را بر عهده بگیرد.
این اتفاق در شرایطی است که انتظار می رفت فدراسیون فوتبال همزمان با آغاز بازی های ملی به فکر برگزاری مناقصه و انتخاب اسپانسر برای تیم ملی ایران باشد تا از این طریق به درآمدزایی برسد ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه فدراسیون فوتبال از این شرکت درخواست پوشاک هم می نماید تا تیم ملی در اردوی اخیر خود دست خالی نماند!
حداقل از مدیران و مسئولان بازاریابی این فدراسیون که ید طولایی در مدیریت بر ورزش دارند، انتظار می رفت فرصت درآمدزایی را از دست ندهند و حداقل شأن تیم ملی با این قبیل اتفاقات زیر سوال نرود اما در شرایط کنونی کسی نیست که به اعتبار و صندلی فوتبال ایران فکر کند.
حال تعیین نیست برای ماه های آینده فدراسیون فوتبال قادر خواهد بود به وسیله فروش امتیاز فراوری پیراهن برای تیم ملی برای خود منبع درآمدی درست کند و یا باز هم ماجرای خرید پیراهن برای تیم ملی تکرار خواهد شد. البته با توجه به برگزاری انتخابات در ماه های آینده، این امیدواری وجود دارد که تیم مدیریتی جدید، به این شرایط سامان دهد و فدراسیون را از این شرایط رکود خارج کند.
منبع: خبرگزاری ایسنا