چهره هاوایی پس از آتش سوزی مرگبار

به گزارش وبلاگ اسلیم، در حالی که تاریخ بلایای طبیعی هاوایی وقایعی همانند سیل، توفان، سونامی، زلزله و ریزش گدازه های آتشفشانی را به خود دیده است، اما ریچارد بیسن، شهردار مائوئی اذعان می نماید که هرگز در گذشته چنین حجمی از ویرانی ناشی از آتش سوزی را ندیده است.

چهره هاوایی پس از آتش سوزی مرگبار

به گزارش وبلاگ اسلیم، در حالی که هنوز ده ها نفر در آمار جان باختگان به حساب آورده نشده اند، اما این آتش سوزی که باعث ویرانی گسترده در جزیره مائوئی در استان هاوایی شده با همین اندازه از تلفات به پنجمین آتش سوزی مرگبار جنگل ها و مراتع در تاریخ ایالات متحده تبدیل شده است.

قربانیان این آتش سوزی که از هشتم ماه اوت در دومین جزیره بزرگ استان هاوایی آمریکا شروع شد، همین حالا هم از تلفات ثبت شده در بزرگترین آتش سوزی های کالیفرنیا در سال های اخیر از جمله آتش سوزی موسوم به کمپ فایر که در نوامبر 2018 رخ داد و جان 85 نفر را گرفت و خرابی های زیادی برجای گذاشت، فراتر رفته است.

تا روز دوشنبه، مقامات اورژانس مائوئی جان باختن 96 نفر در این آتش سوزی را تایید و اعلام کردند که احتمال افزایش تعداد قربانیان وجود دارد.

هر چند دلیل آتش سوزی مائوئی همچنان در دست آنالیز است، اما به گفته مقامات، همانند خیلی از آتش سوزی های گسترده قبلی در مراتع طبیعی در سراسر ایالات متحده آمریکا، آتش سوزی مائوئی نیز بر اثر خشکسالی توامان با وزش باد های شدید شعله ورتر شده است.

در حالی که آتش نشانان همچنان مشغول خاموش کردن شعله های آتش هستند، آتش سوزی مائوئی از سوی مقامات استانی به عنوان مرگبارترین فاجعه طبیعی در تاریخ هاوایی یاد شده است که شمار تلفات آن از 61 نفری که در سال 1960 بر اثر سونامی ناشی از زلزله 9.5 ریشتری در جنوب غربی شیلی جان باختند هم پیشی گرفته است.

تعداد کشته شدگان آتش سوزی مائوئی از 65 مرگ ناشی از آتش سوزی یاکولت بین استان های واشنگتن و اورگان در سال 1902، از 44 مورد مرگ ناشی از آتش سوزی اکتبر 2017 در شمال کالیفرنیا و 31 مورد مرگ ناشی از آتش سوزی چندگانه ماه اوت سال 2020 در ساحل شمالی کالیفرنیا هم بیشتر است.

طبق اعلام انجمن ملی حفاظت در برابر آتش، آتش سوزی مائوئی از تلفات آتش سوزی بزرگ سال 1910 نیز فراتر رفته است که در آن 87 نفر در آتش سوزی جنگلی در شمال آیداهو و غرب مونتانا جان باختند.

منبع: فرارو

به "چهره هاوایی پس از آتش سوزی مرگبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره هاوایی پس از آتش سوزی مرگبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید