هامور های غول پیکر، ماهی های شگفت انگیزی که در خطرند

به گزارش وبلاگ اسلیم، هامور های غول پیکر، ماهی های شگفت انگیزی که در خطرند

هامور های غول پیکر، ماهی های شگفت انگیزی که در خطرند

پس از مجاز شدن مجدد ماهیگیری، علاقه مندان به ماهیگیری در فلوریدا از صید ماهی غول پیکر جالوت هامور لذت می برند که وزن هر یک از آن ها تا 380 کیلوگرم می رسد.

به گزارش وبلاگ اسلیم، دانشمندان هشدار می دهند که چند سالی است تعداد ماهی های جالوت هامور رو به کاهش بوده است و پس از اینکه مقامات اخیراً مجدداً اجازه ماهیگیری را صادر نموده اند آن ها با خطر روبرو می شوند.

دکتر جیمز لوکاسیو گفت: در هیچ جای دیگری نمی توان تجربه غواصی را در کنار ماهی هایی با این مقدار و نزدیکی داشت.

در طول سفر دریایی در بوینتون بیچ، فلوریدا در اوایل سپتامبر، غواصان از تماشا این ماهی های غول پیکر شگفت زده شدند که طول آن ها می تواند به 2.4 متر برسد.

از آنجایی که گوشه های دهان این ماهی که می تواند بیش از 30 سال زندگی کند به سمت پایین چرخیده است، به نظر می رسد که اخم نموده است، اما غواصان می توانند آن را با دستان خود لمس نمایند.

غواص بن گالمو به خبرگزاری فرانسه گفت: ما از تعداد هامور ها در این منطقه شگفت زده شدیم. وی اضافه کرد: از صحبت هایم با ساکنان متوجه شدم که تعداد آن ها نسبت به سال های دیگر کاهش یافته است.

در واقع، اخیراً مطالعه ای منتشر شده است که در خصوص شرایط این ماهی ها هشدار داده است.

دکتر جیمز لوکاسیو گفت: صنعت غواصی گزارش داده است که در سال های اخیر شاهد تعداد کمتری از این ماهی ها بوده است.

این امر محققان را بر آن داشت تا سرشماری صورت گرفته در سال 2013 در تعدادی از سایت های پرورش ماهی هامور غول پیکر در سال 2022 را تکرار نمایند. محققان خاطرنشان کردند که تعداد آن ها در پنج سایت از شش مکان مورد مطالعه به مقدار قابل توجهی کمتر بود.

این گونه در دهه 1980 به علت شکار بی رویه در آستانه انقراض بود، اما با کوشش های حفاظتی امکان نجات آن وجود داشت.

صید این ماهی ها برای بیش از 30 سال ممنوع بود، اما در سال 2022، مقامات فلوریدا تصور کردند که تعداد آن ها به مقدار کافی افزایش یافته است و اجازه صید 200 ماهی هامور غول پیکر را در آب های این استان دادند.

دکتر جیمز لوکاسیو در بیانیه ای اعلام نمود که اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در حال حاضر هامور غول پیکر را در دسته گونه های آسیب پذیر لیست می نماید و تاکید نمود که این گونه ها یک گونه مهم برای حفظ تعادل زیست بوم است. وی اضافه کرد: ما نمی خواهیم تعداد آن کاهش یابد.

هامور غول پیکر بعلاوه در آب های خلیج مکزیک، دریای کارائیب و سواحل برزیل زندگی می نماید.

منبع: فرارو

به "هامور های غول پیکر، ماهی های شگفت انگیزی که در خطرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هامور های غول پیکر، ماهی های شگفت انگیزی که در خطرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید