نتیحه مطالعه نو: باغبانی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد!

به گزارش وبلاگ اسلیم، دانشمندان با انجام یک کارآزمایی تصادفی و کنترل شده روی افرادی که باغبانی می نمایند، نشان داده اند که این دسته از افراد فیبر بیشتری می خورند و فعالیت بدنی بیشتری دارند، دو عامل شناخته شده ای که باعث کاهش خطر سرطان و بیماری های مزمن می گردد. آن ها بعلاوه شاهد کاهش چشمگیر سطح استرس و اضطراب این دسته از افراد نیز بوده اند.

نتیحه مطالعه نو: باغبانی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد!

به گفته محققان، باغبانی باعث می گردد تا افراد فیبر بیشتری مصرف نمایند و فعالیت های بیشتری داشته باشند، دو عاملی که با بیماری های مزمن مقابله می نماید.

دانشمندان با انجام یک کارآزمایی تصادفی و کنترل شده روی افرادی که باغبانی می نمایند، نشان داده اند که این دسته از افراد فیبر بیشتری می خورند و فعالیت بدنی بیشتری دارند، دو عامل شناخته شده ای که باعث کاهش خطر سرطان و بیماری های مزمن می گردد. آن ها بعلاوه شاهد کاهش چشمگیر سطح استرس و اضطراب این دسته از افراد نیز بوده اند.

همانطور که دانشمندان در حال تهیه فهرستی از راه چاره ها با هدف بهبود سلامت جسمی و روانی در سال 2023 هستند، تحقیقات تازه محققان دانشگاه دانشگاه کلرادو بولدر نشان می دهد که یک مورد می تواند تأثیر قدرتمندی داشته باشد: باغبانی.

نویسنده ارشد این مطالعه، جیل لیت، استاد دپارتمان مطالعات محیطی دانشگاه کلرادو بولدر یادداشت می نماید:

این یافته ها شواهد محسوسی را ارائه می نمایند که نشان می دهد باغبانی مشارکتی می تواند نقش مهمی در پیشگیری از سرطان، بیماری های مزمن و اختلالا سلامت روان ایفا نماید.

نحوه تأثیر باغبانی بر سلامت انسان ها

برای انجام این آزمایش، لیت 291 بزرگسال غیر باغبان با میانگین سنی 41 سال را استخدام کرد. بیش از یک سوم شرکت نمایندگان اسپانیایی تبار بوده و بیشتر از نصف آن ها عضو خانواده های کم عایدی بوده اند.

پس از آخرین یخبندان بهاری، نیمی از آن ها به گروه باغبانی و نیمی دیگر به گروه کنترل اختصاص داده شدند و از گروه دوم خواسته شد تا یک سال برای آغاز باغبانی صبر نمایند. بعلاوه هر دو گروه در خصوص مقدار تغذیه و سلامت روان خود نظرسنجی های دوره ای را انجام دادند، تحت میزان گیری بدن قرار گرفتند و از مانیتور های ردیاب فعالیت استفاده کردند.

تا زمان فرا رسیدن پاییز، آن هایی که در گروه باغبانی قرار داشتند، به طور میانه 1.4 گرم فیبر بیشتر در روز نسبت به گروه کنترل مصرف می کردند. محققان شرح می دهند که فیبر تأثیر عمیقی بر پاسخ های التهابی و ایمنی دارد و از نحوه متابولیسم غذا گرفته تا مقدار سالم بودن میکروبیوم روده و ابتلا به دیابت و بعضی از سرطان ها تأثیر می گذارد.

علاوه بر این، مقدار فعالیت بدنی گروه باغبانی نیز حدود 42 دقیقه در هفته افزایش داشته است. شرکت نمایندگان این مطالعه بعلاوه شاهد کاهش سطح استرس و اضطراب خود بودند.

در نهایت، لیت با اشاره به نتایج تحقیق خود گفت که امیدوار است این یافته ها متخصصان سلامت، سیاست گذاران و برنامه ریزان زمین را تشویق کند تا آن ها نیز بتوانند مردم را به استفاده از باغ های اجتماعی و دیگر فضا هایی که در طبیعت به دور یکدیگر جمع می شوند، تشویق نمایند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "نتیحه مطالعه نو: باغبانی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیحه مطالعه نو: باغبانی خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید