شهرستان عنبرآباد در صف انتظار برای ثبت ملی چشمه سار بندر دوساری است

به گزارش وبلاگ اسلیم، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، شهرستان عنبرآباد در صف انتظار برای ثبت ملی چشمه سار بندر دوساری است.

شهرستان عنبرآباد در صف انتظار برای ثبت ملی چشمه سار بندر دوساری است

شهر دوساری در فاصله 13 کیلومتری شهرستان عنبرآباد در جنوب استان کرمان واقع شده که با وجود مجموعه تفریحی توریستی بندری، جز منطقه ها تماشای در جنوب استان بشمار می آید و این مجموعه شامل چشمه ای است که با افزایش بارندگی ها و جاری شدن، میزبان توریستان زیادی است.

چشمه بندر دوساری از زیر صخره کوه جریان میگیرد و در استخری بزرگ می ریزد که مکانی بسیار دلپذیر برای توریستان ایجاد می کند. از قله کوه دوساری میتوان نخل های سر به فلک کشیده و یکپارچه شهر دوساری را که نمایی بسیار زیبا دارند، تماشا کرد.

آبشار فصلی بندری نیز جاذبه توریستی دیگری در دوساری است که در سالهای پرباران جان میگیرد و دوستداران طبیعت و مسافران از جای جای استان کرمان و دیگر منطقه ها کشور به صدای دل انگیز گذر آب از روی صخره ها یا همان شرشر آب پناه می برند و این فضای فراموش ناشدنی را تا سفرهای بعدی بخاطر می سپارند.

کمال الدین ضیاء کمالی، نماینده اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در جنوب کرمان به توریستی به عنوان یک ظرفیت طبیعی اشاره کرد و گفت: بندری یکی از مکانهای توریستپذیر شهر دوساری در عنبرآباد محسوب می گردد و هر ساله میزبان توریستان زیادی است.

وی جذابیت این منطقه را به علت آب و هوای مطبوع آن در زمستان و بهار بی نظیر توصیف کرد و افزود: ظرفیت طبیعی چشمه معروف بندری که با قدمت قابل توجه در این منطقه جریان دارد، یکی از عوامل مهم جذب توریست است.

ضیاء کمالی با ابراز خرسندی از اقدامات اجرا شده برای ثبت ملی چشمه بندری خبر داد و اظهار کرد: به همین علت ثبت ملی چشمه بندری در دستور کار میراث فرهنگی قرار گرفته و بزودی مستندسازی و تکمیل پرونده آن انجام می گردد. امیدواریم چشمه بندری دوساری در فهرست آثار ملی قرار گیرد.

یزدان افشاری پور، فرماندار عنبرآباد از اهتمام ویژه دولت نسبت به تقویت زیرساختهای توریستی خبر داد و افزود: علاوه بر چشمه بندری، آبشار وروار یکی از بلندترین آبشارهای خاورمیانه محسوب می گردد که در رشته کوه جبالبارز جنوبی واقع شده است و ارتفاع آن 176متر است که منحصر بفرد است.

وی نبود راه دسترسی مناسب را از جمله مسائل پیش روی استفاده از ظرفیت های توریستی اعلام کرد و افزود: در مسیر دسترسی به آبشار وروار دشت نرگسی وجود دارد که در فصل بهار یک پهنه به صورت یکپارچه از گلهای نرگس پوشیده شده است.

فرماندار عنبرآباد به قلعه سموران در این شهرستان اشاره کرد که در نزدیکی روستای رود فرق واقع شده است و افزود: قدمت این بنای تاریخی به قبل از اسلام بر می گردد. قلعه از غرب به رشته کوه جبالبارز و از جنوب شرق مشرف به شهرستان جیرفت و بر فراز کوهی که 250 متر ارتفاع دارد، واقع شده است.

وی توجه به ثبت ملی چشمه بندری را نقطه عطفی در معرفی و ساماندهی ابنیه های تاریخی و منطقه ها توریستی دانست و از حمایت جدی دستگاه های اجرایی شهرستان عنبرآباد در تحقق این اقدام ماندگار خبر داد.

منبع: همگردی

به "شهرستان عنبرآباد در صف انتظار برای ثبت ملی چشمه سار بندر دوساری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان عنبرآباد در صف انتظار برای ثبت ملی چشمه سار بندر دوساری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید