شهر یانجین چین باریک ترین شهر دنیا

به گزارش وبلاگ اسلیم، چین را می توان هزار توی بی خاتمه جاذبه های تاریخی دانست و شهر یانجین به عنوان باریک ترین شهر دنیا از مقاصدی که بازدیدکنندگان را شگفت زده نموده است. باریک ترین منطقه این شهر 30 متر و چهن ترین آن تنها 300 متر عرض دارد. با این وصف قدم زدن در یانجین تجربه ای بسیار متفاوت از سفر به چین را در خاطرات شما به ثبت خواهند رساند. تاریخچه این شهر نیز مانند جاذبه هایش بسیار جالب و خواندنی ست. در ادامه بیشتر درباره یانجین و هر آنچه در آن می گذرد می خوانیم.

شهر یانجین چین باریک ترین شهر دنیا

از پانداهای کوچک بامزه گرفته تا طبیعت بکر و معابد چند هزار ساله همه و همه جاذبه های گردشگری هستند که گردشگران را شیفته خود نموده اند. بسیاری از جاذبه های این کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و یانجین به عنوان باریک ترین شهر جهان نیز در همین فهرست قرار گرفته است. شهری که تاریخچه ای خواندنی و جاذبه هایی دیدنی دارد.

معرفی شهر یانجین چین

یانجین از توابع جائوتونگ در چین است که آن را به عنوان گنج پنهان یاد می نمایند. رودخانه ای بزرگ به نام گوانهه به همراه کوه های مرتفع پانجین را احاظه نموده و به آن فضایی رویایی بخشیده اند. جمعیت یانجین حدود 400 هزار نفر بوده و در دوران باستانی چین یکی از مراکز اصلی تجارت پرسود نمک به شمار می رفته است. نکته جالب اینکه عرض این شهر در باریک تریم نقطه به 30 متر و در پهن ترین آن به 300 متر می رسد. معماری ساختمان ها در یانجین بی نظیر بوده و همگی آن ها به گونه ای طراحی شده اند که فشار آب رودخانه به بنای ساختمان آسیبی وارد نخواهد کرد. این ویژگی ها دلیلی بر آن شده تا نام یانجین در بین فهرست منحصربه فردترین شهرهای جهان قرار گیرد.

تاریخچه یانجین

کتیبه های سنگی کشف شده در یانجین قدمت این شهر را به دوران باستانی چین برمی گرداند. طبق شواهد کشف شده ساکنان قدیمی یانجین در علم و فن مهارت بسیار داشته و از هوش بالایی برخوردار بوده اند. این شهر یکی از مراکز اصلی فراوری نمک در چین بوده و این نظر اهمیت زیادی در میان تجار داشته است. بعلاوه موقعیت قرارگیری یانجین به گونه ای بوده که نقش پل ارتباطی بین شهرهای مختلف این کشور را ایفا می نموده، بنابراین از نظر استراتژیک نیز بسیار مورد توجه حاکمان بوده است. نکته بسیار جالب اینکه ساکنان اولیه یانجین بنای شهر را در اطراف رودخانه گذاشته و در بسیاری از موارد جهت یکسان کردن شهر خانه ها بر روی پایه های بلند سنگی بنا نموده اند. سیستم ریل کشی و خیابان کشی یانجین نیز بسیار جالب و خلاقانه می باشد.

ویژگی های شهر یانجین

در پاراگراف قبل درباره تاریخچه یانجین و قدمت صحبت کردیم در ادامه می خواهیم بدانیم کدام ویژگی ها این شهر را معروف و مهمتر از همه در میان گردشگران محبوب نموده است:

  • یان به زبان چینی به معنی نمک بوده است و از آن جا که یانجین از مراکز اصلی تجارت نمک به شمار می رفته این نام را برایش انتخاب نموده اند. بنابراین داشتن جایگاه ارزشمند در زمان های دور یکی از اصلی ترین ویژگی های شهر یانجین است.
  • یانجین در حاشیه رودخانه بنا شده و در عین حال ساختمان هایی با معماری بسیار مقاوم در برابر جریان آب دارد. با این وصف معماری منحصر به فرد شهری از دیگر ویژگی های شهر به شمار می رود.
  • باریک ترین منطقه یانجین 30 متر و عریض ترین منطقه آن تنها 300 متر عرض دارد. این ویژگی عنوان باریک ترین شهر جهان را به یانجین داده است.

برترین فصل برای سفر به یانجین

برترین زمان برای سفر به یانجین کدام فصل است؟ اگر قصد سفر به این شهر را دارید ضروری است بدانید که برترین زمان برای سفر با یانجین و جاذبه هایش 3 فصل بهار، تابستان و پاییز هستند. در این فصل ها آب و هوا در متعادل ترین حالت خود بوده و گردشگران می توانند بدون دغدغه از گشت و گذار در شهر لذت ببرند. با رسیدن فصل زمستان یانجین نیز مانند نیمی از منطقه ها جهان سرد و برفی شده و امکان بازدید از جاذبه های گردشگری محدود می گردد. با این وصف یانجین در سه فصل بهار، تابستان و پاییز شلوغ ترین روزهای گردشگری و در فصل زمستان خلوت ترین روزهای خود را سپری می نماید.

مسیر دسترسی به شهر یانجین

در هر یک از شهرهای چین که باشید می توانید به وسیله هواپیما، اتوبوس و یا قطار خود را به یانجین برسانید. همکاران ما در واحد تورهای خارجی بلیط مورد نظر شما را برای مقصد یانجین رزرو خواهند کرد. پس از رسیدن به یانجین نیز برای حمل و نقل عمومی می توانید از اتوبوس های داخل شهری، مینی بوس و تاکسی بهره ببرید. ایستگاه های وسایل حمل و نقل عمومی در تمام نقاط شهر در دسترس بوده و گردشگران می توانند از این وسایل برای رفت و آمد استفاده نمایند. در صورت احتیاج به تاکسی در بست نیز می توانید از بخش پذیرش در هتل محل اقامتتان یاری بگیرید.

هتل های شهر یانجین

خوشبختانه شهر توریستی جانجین چین چندین اقامتگاه و هتل دارد که بسیار مجهز بوده و امکانات استاندارد را برای اقامت در اختیار گردشگران قرار می دهند. از این رو مسافران می توانند به راحتی چند روز آرام و مجذوب کننده را در یانجین سپری نمایند. از برترین اقامتگاه ای شهر می توان به هتل های هونگدا، هوآیااو و قرن نو (New Century) اشاره نمود. این هتل ها با به روز ترین امکانات هتلی تجهیز شده و به گرمی از میهمانان خود پذیرایی می نمایند. جهت رزرو هنل در یانجین می توانید با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

چرا به یانجین سفر کنیم؟

یانجین از شهرهای باستانی چین به شمار رفته و نزدیک به 7 دهه است که راه توسعه را در پیش گرفته و توانسته خود را به سطح شهرهای پیشرفته چین برساند. ترکیبی زیبا از آثار به جا مانده از دوران باستان در کنار بناهای مدرن و پیشرفته یانجین را به یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در کشور چین تبدیل نموده است. علاوه بر این بیشتر گردشگران به این مقصد سفر می نمایند تا معماری باریک ترین شهر جهان را از نزدیک ببینند.

سوالات متداول

یانجین در کجا قرار گرفته است؟

یانجین با مساحت 1416متر مربع بوده 453هزار و 996 نفری در منطقه ژاوتونگ چین قرار گرفته است.

جاذبه های یانجین کدام ها هستند؟

عرض بسیار باریک، بناهایی با کعماری های منحصربه فرد، آثار باقیمانده از دوران باستانی چین و طبیعت فوق العاده از جاذبه های گردشگری یانجین هستند.

منبع: ستاره ونک

به "شهر یانجین چین باریک ترین شهر دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر یانجین چین باریک ترین شهر دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید