سرمایه های فکری و انتزاعی سرمایه های پایدار هستند
به گزارش وبلاگ اسلیم، خبرنگاران/کردستان عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه های پایدار و ماندگار، سرمایه های فکری و انتزاعی هستند، گفت: در گذشته کالاها فروخته می شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می رسند.

سامان شیخ اسماعیلی در گفت وگو با وبلاگ اسلیم، با بیان اینکه برندسازی نیازمند به خلاقیت است، اظهار کرد: برندسازی ایجاد هویت، شخصیت، یک ذهنیت پایدار برای مصرف کنندگان به وجود می آورد که می تواند یک محصول و سازمان را از سایرین متمایز و متفاوت کند.
وی اضافه نمود: در سال 2002 شرکت هایی که محصولات فیزیکی و قدرتمندی داشتند در سطح بالای قرار می گرفتند اما امروزه این فرایند تغییر نموده، شرکت هایی که سرمایه های فکری و ذهنی بیشتری دارند؛ شرکت هایی هستند که اعتبار و وفاداری را به مشتری اثبات نموده اند.
این مدرس دانشگاه، بیان نمود: اصلاحی وجود دارد که می گوید اگر کارخانه کوکا کولا آتش بگیرد فقط یک دهم سرمایه اش می سوزد چرا که سرمایه این کارخانه آن چیزی است که در ذهن مشتری ایجاد شده است.
شیخ اسماعیلی با اشاره به اینکه سرمایه های پایدار و ماندگار، سرمایه های فکری و انتزاعی هستند، مطرح کرد: در گذشته کالاها فروخته می شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می رسند به عنوان مثال زمانی که ساعت مچی بر روی دست قرار می گیرد همراه اینکه زمان را معین می نماید معنا و شخصیتی نیز به افراد می دهد.
وی ضمن اینکه ما در مارکتینگ، صنعت را آموزش می دهیم که بازار محورتر گردد، ذکر کرد: اگر به دنبال سرمایه های ماندگار و باوفایی هستید بایستی برند را در ذهن مخاطب ایجاد کنید لذا بهترین بیزنس ها، بیزنس هایی است که بهترین مشتریان را به خود جذب نموده باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه در دنیایی امروز، برندهای فراوانی وجود دارند، بیان نمود: ما در گذشته تصور نمی کردیم که امروز بسیاری از محصولات برندسازی شوند.
شیخ اسماعیلی گفت: ما روزانه با 3 هزار و 500 برند در ارتباط هستیم که نمی توانیم نقش این پدیده بازاریابی را در زندگیمان نادیده بگیریم.
وی با اشاره به اینکه مطلع سازی و اعتماد سازی گام های برندسازی هستند، اعلام نمود: ایجاد برندسازی بسیار سخت است اما اگر به دست بیاید موجب افزایش درآمد و مخاطب می گردد.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه سرمایه های پایدار و ماندگار، سرمایه های فکری و انتزاعی هستند، یادآور شد: در گذشته کالاها فروخته می شد اما اکنون کالاها به همراه معنا به فروش می رسند به عنوان مثل زمانی که ساعت مچی بر روی دست قرار می گیرد همراه اینکه زمان را معین می نماید معنا و شخصیتی نیز به افراد می دهد.
منبع: خبرگزاری ایسنا