رازگشایی از گنج بزرگ قطب جنوب ماه که پوتین در رسیدن به آنجا بازنده شد!

به گزارش وبلاگ اسلیم، قطب جنوبی ماه، توجه شدید آژانس های فضایی را به خود جلب نموده و حتی ناسا میخواهد تا فضانوردانی را در ماموریت آرتمیس 3 در قطب جنوب ماه فرود بیاورد. هندی ها رسیدن به قطب جنوب ماه را جشن گرفتند اما سازمان فضایی روسیه پوتین در این عملیات باخت اما چرا همه به قطب جنوبی ماه علاقمند شده اند؟

رازگشایی از گنج بزرگ قطب جنوب ماه که پوتین در رسیدن به آنجا بازنده شد!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ اسلیم ، ماموریت فضایی چاندرایان3 روز چهارشنبه 23 آگوست با پیروزیت انجام شد. آنچه باعث شد تا ماموریت سازمان تحقیقات فضایی هند (IRSO)، تاریخ ساز گردد این بود که حالا هند بعد از شوروی، آمریکا و چین، چهارمین کشوری لقب گرفت که پیروز به فرود پیروزیت آمیز روی ماه شده و به علاوه، آنها حالا اولین کشوری هستند که پیروز شده اند تا قطب جنوبی ماه را فتح نمایند.

خبر ورود فرودگر هندی ها در قمر زمین، در حساب توئیتر IRSO بدین ترتیب اعلام شد:من به مقصد رسیدم و شما هم همینطور!

ولی ماموریت IRSO که مستقر کردن یک ماه نورد رباتیک برای شروع کاوش در قطب جنوب ماه است، تنها برنامه در این راستا نیست و در سال 2025، ناسا میخواهد تا در قالب ماموریت آرتمیس3 برای اولین بار در پنجاه سال گذشته انسان را به ماه برساند. این سفر شامل فرود اولین زن و اولین فرد رنگین پوست بر سطح ماه نیز خواهد بود

قبل از آن نیز قرار است که کاوشگر اکتشافی قطبی سازمان فضایی آمریکا (VIPER) در سال 2024 و در یک ماموریت صد روزه، قطب جنوب ماه را مورد آنالیز قرار دهد.

از سوی دیگر چینی ها نیز با صنعت فضایی رو به رشد خود، قطب جنوبی ماه را زیر ذره بین گرفته اند و در نظر دارند تا در سال 2026 یک ماه نورد نو را در ماموریت Change 7 به قمر زمین بفرستند.

اما سوال اینجاست که چرا همه به قطب جنوبی ماه علاقمند شده اند؟ علت این موضوع، نکته بسیار جالب توجهی است.

ارزشمندترین چیز در قطب جنوبی ماه

تمایل برای فرود بر روی قطب جنوبی ماه بیشتر به خاطر این است که دانشمندان می دانند که این منطقه دارای آب، به شکل یخ است. آب، برای زندگی لازم است و البته کاربردهای دیگری هم دارد و مثلا می تواند در حکم خنک نماینده تجهیزات عمل نموده و حتی سوخت موشک ها را تامین کند. استفاده از آب برای تامین سوخت می تواند در ماموریت مرحله ای به مریخ، که قرار است روزی از سمت ماه شروع گردد موثر باشد.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رازگشایی از گنج بزرگ قطب جنوب ماه که پوتین در رسیدن به آنجا بازنده شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازگشایی از گنج بزرگ قطب جنوب ماه که پوتین در رسیدن به آنجا بازنده شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید