برایان هوک: خواهان توافق جدیدی با ایران هستیم!

به گزارش وبلاگ اسلیم، برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران امروز سه شنبه در اظهاراتی مضحک مدعی شد که کشورش خواهان توافقی جدید با ایران است که دربرگیرنده برنامه هسته ای، برنامه موشکی و امور مرتبط با زندانیان آمریکائی در ایران باشد!

برایان هوک: خواهان توافق جدیدی با ایران هستیم!

نماینده آمریکا در امور ایران با سوءاستفاده از رأفت اسلامی ایران در آزادی دو مجرم آمریکائی ادعا کرد که این موضوع با ماه ها رایزنی به وسیله سوئیس (حافظ منافع واشنگتن در تهران) به انجام رسیده است.

این مقام آمریکائی به منظور بهره برداری انتخاباتی از اقدام بشردوستانه ایران در این خصوص ادعا کرد که این مسأله نشان دهنده موفقیت راهبرد واشنگتن بوده است!

وی در مورد کوشش نافرجام کشورش در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل نیز مدعی شد که ایران سرانجام تحریم تسلیحاتی را در ماه اکتبر فرصتی برای تسلیح خود می داند!

برایان هوک که کشورش در نقض تعهدات بین المللی بی نظیر بوده است، در ادامه مدعی شد: امکان سرانجام تحریم تسلیحاتی ایران وجود ندارد و باید در شورای امنیت تمدید گردد!

این در حالیست که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پیشتر واشنگتن را به داشتن انگیزه های سیاسی از بابت پافشاری در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران متهم کرد و از جامعه بین الملل خواست این اقدام را محکوم نمایند.

به گفته این مقام روس، آمریکا از برجام خارج شده و اکنون از هیچ حق قانونی برای توسل به قطعنامه 2231 سازمان ملل در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران برخوردار نیست.

لاوروف در نامه ای خطاب به شورای امنیت و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، ادعای آمریکا مبنی بر عدم ازسرگیری تعهداتش ذیل برجام و در مقابل، پافشاری برای برخورداری از حقوق قید شده در قطعنامه سازمان ملل را مضحک و غیرمسئولانه توصیف کرد.

لازم به ذکر است حدود سه روز پیش، کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، اظهار داشت که ایالات متحده پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را در اختیار روسیه قرار داده است.

روسیه پیش از این مخالفت خود را با تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران اعلام نموده و حتی اعلام شده که بعضی شرکت های تسلیحاتی روسیه منتظر سرانجام این تحریم برای انعقاد قرارداد با ایران هستند.

این در حالی است که نماینده چین در سازمان ملل نیز پیشتر گفته بود آمریکا از توافق برجام خارج شده و به تعهداتش طبق قطعنامه 2231 عمل ننموده است.

نماینده چین اضافه نموده بود که آمریکا حقی برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارد، چه رسد به اینکه بخواهد مکانیسم ماشه را فعال کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برایان هوک: خواهان توافق جدیدی با ایران هستیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برایان هوک: خواهان توافق جدیدی با ایران هستیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید