با برترین سواحل مراکش آشنا شوید

به گزارش وبلاگ اسلیم، مراکش در همسایگی با اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه واقع شده است و این به معنای آن است که سواحل بسیار زیبا و خیره کننده ای را می توان در این کشور مشاهده کرد. از سوی دیگر، بعضی از این سواحل برای انجام ورزش های آبی همانند موج سواری ایدئال به نظر می رسند. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی برترین سواحل مراکش بپردازیم.

با برترین سواحل مراکش آشنا شوید

10. ساحل لاس کوواس

Las Cuevas Beach, Asilah

ساحل لاس کوواس (Las Cuevas Beach) درست در فاصله 6 کیلومتری از جنوب شهر قدیمی اصیله (Asilah) قرار گرفته است. در پشت ساحل نیز می توان تپه ها و صخره های دایره وار و خاکی را مشاهده کرد که این ساحل را در آغوش کشیده اند و از آن محافظت می نمایند. مطمئنا برای رسیدن پایین این صخره ها نیز اندکی باید کوشش کرد و حتی می توان از اسب و ارابه برای رفتن به اینجا استفاده کرد. در نزدیکی ساحل نیز چندین رستوران به چشم می خورند که غذاهای دریایی تازه را سرو می نمایند. وزش باد مناسب و شکل گیری موج های بسیار خوب در این ساحل، آن را مکانی ایدئال برای موج سواری تبدیل می نماید.

9. ساحل مارتیل

ساحل مارتیل (Martil Beach) به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در مراکش شناخته می گردد و در طول ماه های تابستان، خود ساکنین این کشور برای گذراندن اوقات خود در فضای خنک ساحل مدیترانه به اینجا سفر می نمایند. این ساحل در نزدیکی شهری کوچک و در عین حال مجذوب کننده به همین نام قرار گرفته که کوه های سرسبز همجوار آن مناظری بسیار زیبا و خیره نماینده را شکل داده اند. در نزدیکی ساحل نیز مسیرهای گلف بسیار خوبی قرار دارند که برای علاقه مندان به این ورزش می تواند اوقات بسیار خوشی را رقم بزند.

8. ساحل دراگون

Dragon Beach, Dakhla Peninsula

ساحل اژدها یا دراگون (Dragon Beach) در صحرای غربی در شبه جزیره داخلا (Dakhla Peninsula) قرار گرفته است و آب های بسیار شفاف و تل ماسه های شنی سفید رنگی همچون دیگر خطوط ساحلی آفریقا دارد. این ساحل برای علاقه مندان به ورزش های آبی و بعلاوه طبیعت دوستان مکانی عالی محسوب می گردد و در میان خلیج آبی رنگ آن نیز می توان جزیره ای کوچک و زیبا را مشاهده کرد. کنار هم قرار گرفتن بیابان و اقیانوس در کنار یکدیگر، ساحل دراگون را بسیار تماشایی نموده است، ساحلی که سالانه مسابقات قهرمانی دنیا کایت سرفینگ در آن برگزار می گردد.

7. ساحل سیدی کاوکی

Sidi Kaouki

ساحل سیدی کاوکی (Sidi Kaouki) از جمله سواحل کمتر شناخته شده و بکر مراکش به شمار می رود که در آنجا می توانید علاوه بر تجربه آرامش، راه های زندگی سنتی را نیز مشاهده کنید. این ساحل خیره نماینده تقریبا دست نخورده به جای مانده و تل ماسه ها و گیاهان موجود در آن، واحه ای در ساحل ایجاد نموده اند. در نزدیکی این ساحل نیز می توان روستای بربر (Berber) را مشاهده کرد که زندگی در آن، بسیار ساده و به دور از تجملات است.

6. ساحل عین دیاب

Ain Diab, Casablanca

ساحل عین دیاب (Ain Diab) در شهر کازابلانکا قرار گرفته است و مکانی برای سرگرمی افراد ثروتمند شهر محسوب می گردد. این کرانه شنی در بین دو صخره سنگی قرار گرفته و مکانی ایدئال برای گذراندن تعطیلات به همراه خانواده و دوستان است. در طول فصل تابستان، استخرهای شنا و بعلاوه آکادمی های موج سواری در کنار ساحل بسیار پر رونق هستند و فضایی بسیار دلنشین را برای بازدیدنماینده ها ایجاد نموده اند. رستوران ها و کلاب های شبانه متعددی نیز در نزدیکی ساحل وجود دارند که امکانات بیشتری را در اختیار مردم قرار می دهند.

5. ساحل آگادیر

Agadir Beach

ساحل آگادیر (Agadir Beach) در بین اقیانوس اطلس و تپه های خارق العاده کوهستان اطلس قرار گرفته است و بخشی پر جنب وجوش از شهر بربر محسوب می گردد. تل ماسه های موج دار کنار این ساحل نیز بیهودگی صحرا را به آرامش دریا پیوند زده اند و مناظری خیره نماینده و تماشایی را ایجاد نموده اند. آب وهوای معتدل این منطقه نیز سبب شده تا ساحل آگادیر برای شنا کردن، کایاک سواری و موج سواری بسیار ایدئال باشد.

4. ساحل اسائویرا

Essaouira Beach

ساحل اسائویرا (Essaouira Beach) در نزدیکی شهری باستانی و تاریخی به همین نام قرار گرفته است، شهری که زمانی شهری پر رونق بوده و کاروان های بسیار زیادی در اینجا توقف می کردند تا در طبیعت زیبای آنجا گشت و گذار نمایند. امروزه، این شهر به بندری تاثیرگذار تبدیل شده و گردشگران بسیار زیادی را به خودش جلب می نماید. این ساحل برای فضای آرامش بخش و شن های درخشان خودش معروفیت دارد و رستوران های مختلفی نیز در آنجا به چشم می خورند که غذاهای متنوعی را برای مهمانان خود سرو می نمایند، غذاهایی در سطح دنیای که در محیط و ظروفی نفیس ارائه می شوند.

3. ساحل طاقازوت

Taghazout

ساحل طاقازوت (Taghazout) در نزدیکی روستایی ماهیگیری و کوچکی به همین نام و در شمال آگادیر قرار گرفته است. در سال های اخیر، گردشگری در اینجا رونق پیدا نموده و دولت مراکش روی توسعه این مکان به عنوان شهری گردشگری و تفرجگاهی تمرکز نموده است. این شهر رو به پیشرفت به عنوان بهشتی برای موج سواران و دیگر افرادی شناخته می گردد که دوست دارند تعطیلات خود را در کنار سواحلی خروشان سپری نمایند. در کنار رستوران ها و مهمان خانه های شهر نیز می توان فروشگاه ها و آکادمی های متعدد موج سواری را مشاهده کرد.

2. ساحل تالاب اوئالیدیا

Oualidia Lagoon

تالاب اوئالیدیا (Oualidia Lagoon) نه تنها در بین ساکنین خود مراکش معروفیت دارد بلکه در میان گردشگران بین المللی نیز از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این روستای دلنشین و مجذوب کننده، سواحلی رنگارنگ و زیبا دارد که می توانند اوقات بسیار خوبی را برای هر بازدیدنماینده ای رقم بزنند، به خصوص اینکه این سواحل در فاصله کوتاهی از شهر مراکش (Marrakech) قرار دارند. در پیرامون خطوط ساحلی نیز می توان ماهیگیرانی را مشاهده کرد که در حال جمع آوری صید روزانه خودشان هستند، صیدی که بعدا در رستوران های مختلف شهر سرو می شوند.

1. ساحل لگزیرا

Legzira Beach

ساحل لگزیرا (Legzira Beach) مکانی نمادین در مراکش به شمار می رود که توانسته توجه افراد بسیار زیادی از سراسر دنیا را به خود جلب کند. این ساحل بیشتر برای اشکال طبیعی صخره های خودش معروفیت دارد و طاق های صخره ای آن نیز باعث شده تا از دیگر سواحل مراکش متمایز باشد. متاسفانه، طاق صخره ای بزرگتر این ساحل پس از هزاران سال فرسایش در نهایت در سال 2016 میلادی فرو ریخت اما طاق کوچکتر آن همچنان پابرجا به جای مانده و سوژه ای عالی برای عکاسی محسوب می گردد. آب وهوای پر از باد این ساحل سبب شده تا پاراگلایدر سواران و بعلاوه موج سواران، اوقات بسیار خوبی را در اینجا سپری نمایند.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "با برترین سواحل مراکش آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین سواحل مراکش آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید