بائو: خدا به من زندگی دوباره داد

به گزارش وبلاگ اسلیم، سمیرا شیرمردی، از وقتی بحث ویروس کرونا پیش آمد، بیشتر پزشکان اعلام کردند این بیماری به جوان ها و نفراتی که بدن های قوی دارند آسیب چندانی نمی زند اما موارد زیادی پیش آمد که نشان می داد کرونا جوان و پیر نمی شناسد و برای هر کسی می تواند خطرناک باشد. در میان اهالی ورزش هم یک سری بودند که مبتلا شدند. از الهام شیخی و حمید منوچهری گرفته که تاب نیاوردند و از این جهان رفتند تا میثم بائو که با وجود اینکه هم جوان است و هم ورزشکار اما روزهای سختی را پشت سر گذاشت. میثم بائو که فکر می نماید در شلوغی های انتخابات به این بیماری دچار شده، از شرایط سخت و متفاوتی که تجربه نموده می گوید. البته ظاهراً این بیماری باعث شده بائو کمی هم تغییر کند و حالا به راحتی بگوید جهان ارزشی ندارد. هافبک سابق استقلال و پرسپولیس که مدتی است از فوتبال دور شده در خصوص شرایط خودش، بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، دوری از فوتبال و... صحبت های جالبی دارد.

بائو: خدا به من زندگی دوباره داد

-

به نظر می رسد روزهای سختی را با ویروس کرونا گذراندید. حالا که بهبود پیدا کردید و مرخص شدید شرایط تان چطور است؟

- الان شرایطم بهتر است و نمی دانم این ویروس روی بدن من این شکلی است یا اینکه برای همه همین مشخصات را دارد. من با دکتر داودی صحبت کردم ایشان گفت تا 2 ماه دیگر عوارض بیماری را دارم. از دیروز هم کمی مشکل تنفسی داشتم و در کل اینطور است که مثلاً 3 روز خوب هستم اما یک روز حالم بد می گردد. امروز هم حس چشایی و بویایی ام را از دست دادم و فکر کنم 50 درصد کار می نماید. کلاً شرایط عجیب و غریبی است. خدا را شکر از آن وضعیتی که داشتم خیلی خیلی بهتر هستم و در واقع 80، 85 درصد خوب شدم.

چطور متوجه شدی کرونا گرفتی؟

- وقتی که لرز داشتم و فشار خونم برای اولین بار روی 17 آمد. به پاهایم که دست می زدند سرد بود اما داخلش انگار آب جوش ریختند. وقتی رفتم دکتر، تب را گرفتند و چون تب نداشتم گفتند احتمالاً آنفلوآنزا گرفتی. البته همان موقع خودم شک کردم که ممکن است کرونا باشد. بعدش 3 روز خانه بودم که با آمپول و تقویتی هایی که دکتر داد بهتر شدم اما ناگهان دستگاه گوارشم درگیر شد. با دکتر تماس گرفتم که گفتند 10 روز خانه باشم و چیزی نیست. 10 روز خانه ماندم ولی شرایطم بدتر شد. چون آن زمان هنوز علم تشخیص این ویروس کامل نشده و نیامده بود، کسی نمی دانست معده را هم درگیر می نماید. همه فقط می گفتند تب و تنگی نفس و وقتی می گفتم معده و دستگاه گوارش می گفتند جزو علائم کرونا نیست. 10 روز کذایی در خانه داشتم. تا به حال چنین شرایطی ندیده بودم که همزمان معده، حالت تهوع، کمردرد و شکم درد شدید سراغ کسی بیاید. هر قرصی می خوردم هم جواب نمی داد. بعد از آن 10 روز، رفتم دکتر و گفتم برایم نسخه بنویس که اسکن بگیرم.

یعنی تا آن زمان هیچ دکتری نگفته بود از ریه ات اسکن بگیری؟

- نه، خودم داوطلبانه چنین درخواستی دادم. بار اول گفتند 10 درصد و خفیف است و باید بروی خانه استراحت کنی، خوب می شوی. ناگهان سرفه هایم آغاز شد. بدن درد و ضعف بدنی هم بیشتر شد که بعد از 6 روز دوباره اسکن گرفتم و گفتند 25 درصد شده که باید بستری شوی. من 5 شب در بیمارستان زیر اکسیژن بودم که با دعای خیر مردم، پدر و مادرم و خانواده ام خدا به من زندگی دوباره بخشید. همچنان شرایطم خیلی خوب نیست و مثلاً 4، 5 روز خوب هستم اما یک روز حالم بد می گردد. در هفته حداقل یک روز حالم بد است.

-

خودت می دانی از کجا این ویروس به شما انتقال پیدا کرد؟

- فکر کنم در شلوغی های انتخابات گرفتم. یکی از دوستانم کاندیدای نمایندگی مجلس شده بود که یک هفته همواره با او بودم. در شلوغی ها گرفتم و 14،15 روز بعد از انتخابات هم علائمش را نشان داد.

دوستت که کاندیدا شده بود هم مبتلا شد؟

- بله، دوستم هم گرفت اما خفیف بود. شاید هم از خوشحالی اینکه نفر اول انتخابات شده بود زیاد ویروس را حس نکرد.

پس برای انتخابات هم تبلیغ می کردی؟

- تبلیغ کردم اما بنا به رفاقت، نه بحث سیاسی. رفیقم کاندیدا شده بود و توقع داشت، که من هم با او رفتم و یاری کردم.

الان شرایط خانواده ات چطور است؟ از اعضای خانواده ات هم کسی مبتلا شده؟

- همسرم ضعیف گرفته اما بعد از آنکه متوجه شدیم مبتلا هستیم بچه ها قرنطینه بودند و هیچ کدام را بغل و بوس نکردیم.

خدا را شکر چون شما جوان و ورزشکار بودی توانستی از پس بیماری بربیایی؟

- من این مسأله را اصلاً قبول ندارم. این ویروس آنقدر موزی است که بدن قوی و ضعیف نمی شناسد. من را تا لب مرگ برد و ربطی به این مسائل ندارد. کنار من یک خانم 85 ساله بود که مریضی قلبی هم داشت اما مرخص شد. بستگی به عکس العمل بدن دارد و اینکه جوان باشیم یا ورزشکار ربطی ندارد. شاید برای برخی ها حاد باشد و اذیت کند اما برای برخی ها خفیف باشد. عکس العمل بدن ها در برابر ویروس فرق دارد.

-

الان هر کس سرفه می نماید استرس دارد که مبادا کرونا گرفته باشد...

- خودم هم آن اوایل اینطور بودم و مدام استرس داشتم اما وقتی مبتلا شدم دیدم که سرفه و تب ندارم و علائم دیگری وجود داشت.

از این بحث بگذریم، پیگیر فوتبال هم هستی؟

- ما پیگیر فوتبال هستیم اما کسی پیگیر ما نیست. مثل قبل دیگر مسابقات لیگ برتر را دنبال نمی کنم اما خبر دارم که چه می نمایند.

الان کلاً در خانه چه می کنی؟

- مدرک A آسیا گرفتم و خانه نشستم. در این چند سالی که بیکار بودم هم فوق لیسانس مدیریت گرفتم اما کسی به ما تعارف نمی نماید برای کار. زمانی که در اوج بودم باید توی یکسری باندها قرار می گرفتم که خدا را شکر این کار را نکردم چون زندگی ارزش هیچ چیز را ندارد. جهان هیچ ارزشی ندارد. اینکه غصه بخوری واقعاً ارزش ندارد. برای کار داشتن باید لابی کنی و بله، چشم قربان بگویی اما من معتقدم کمتر بخور همواره بخور و منت کسی را نکش. یک آن می روی و مال جهان و شهرت هیچ کاری نمی تواند برایت بکند.

-

دلت برای فوتبال تنگ نمی گردد؟

- دلم تنگ می گردد اما باید چه کار کنم؟ بعد از 16، 15 سال تجربه دست به گریبان کسی شوم و بگویم جان مادرت به ما کار بده؟ اینطور که نمی گردد. تیم شهرمان 6 ، 5 سال است لیگ فزونی است اما از همه استفاده کردند به جز من که اسم این شهر همواره با من بوده. وقتی شهر خود ما از ما استفاده نمی نمایند انتظار داریم از اهواز یا تبریز زنگ بزنند به من کار بدهند؟ نمی گویند وقتی شهر خودت با 400 هزار نفر جمعیت و این همه تجربه که داری بهت تعارف نمی نماید، چطور ما زنگ بزنیم؟ مثلاً من که نباید منتظر باشم از مشهد به من زنگ بزنند. بالاخره من در شهر خودم فوتبالیست شدم و همه جا هم اسم قائمشهر با من بوده، نه بقیه شهرها. وقتی بازیکنی در اوج است زرنگ تر هم است و به آینده فکر می نماید اما من دنبال این داستان ها نبودم و الان 5 سال است که بیکار هستم. یک روز دلال ها آرزو داشتند با ما چای بخورند اما من اصولی زندگی می کنم و اجازه ندادم جز خودم کسی برایم تصمیم بگیرد. من 5 سال، 10 سال پیش می توانستم این کارها را انجام دهم اما 20 سال هم بنشینم در خانه برایم بهتر است. مهم سلامتی، آبرو و شخصیت آدم است. گیرم که مربی شوم و یک مربی درجه یک هم باشم اما آیا باز می توانم آن افتخارات را که در فوتبال داشتم در مربیگری هم بگیرم؟ نه، من خودم را می شناسم و می دانم از آن بزرگتر نمی شوم. اینکه پدیده و بهترین گلزن استقلال باشی. لژیونر شوی و هم در استقلال، هم پرسپولیس و هم تراکتور و دیگر تیم ها بهترین باشی. بازیکن ملی و لژیونر باشی. از این بزرگتر نمی شوم. می شوم؟ خدا را شکر به اندازه خودم، خدا بهم لطف کرد و الان کنار خانواده ام دارم عشق می کنم و از زندگی لذت می برم.

الان شمال زندگی می کنید یا تهران؟

- هم شمال هستم و هم تهران. این هفته به خاطر کارهایم به تهران می آیم. اما الان همه خانواده ام شمال است و برای بیزینس به تهران می آیم.

کلاً انگار بیماری کرونا تا حدودی در شما یکسری تغییرات ایجاد کرد.

- واقعاً باید مواظب بود. از مردم می خواهم رعایت نمایند. من نزدیک 40 روز است درگیر هستم و امروز موقع ناهار خوردن واقعاً حس چشایی و بویایی ام را از دست دادم. نمی دانم تا چه زمانی این اتفاقات برایم می افتد ولی اصلاً خوب نیست. من هم در بحث انتخابات درگیر شدم و شب انتخابات شنیدم که در ایران هم کرونا آمده. همه جا در شلوغی ها بودم. در میان جمعیت های 500 و هزار نفره. اگر زودتر اطلاع می دادند شاید دچار مشکل نمی شدم ولی باز هم خدا را شکر که از نوع حادش را نگرفتم. 40 روز است که از قرنطینه گذشته و کوشش می کنم که نه دوباره مبتلا شوم و نه اینکه به کسی انتقال بدهم چون خودم خیلی اذیت شدم.

اما خیلی از مردم ظاهراً چندان رعایت نمی نمایند.

- یکسری از مردم چاره ای ندارند و برای نان باید بیرون بیایند. خیلی ها مثل ما نیستند که 20 سال دویدم و الان به هر حال پولی دارم که بتوانم مخارجم را تأمین کنم.

درست است اما از این نفرات که بگذریم، یکسری یا باور ندارند که کرونا بیماری خطرناکی است یا کلاً بی خیال هستند. مثلاً وقتی به خیابان می روی می بینی خیلی از آنهایی که بیرون هستند نه دستکش دارند و نه ماسک که خیلی عجیب است.

- با این شرایط من قول می دهم حداقل تا یک سال دیگر کرونا میهمان مان است. 15 روز در ووهان چین حتی یک گربه بیرون نبود و کل شهر را ضدعفونی کردند و هزاران تدابیر انجام دادند. با این حال 3 ماه طول کشید که توانستند بیماری را در آنجا کنترل نمایند. حالا که در ایران قرنطینه نداریم حداقل خودمان باید رعایت کنیم که این بیماری زودتر ریشه کن گردد. جا دارد اینجا از کادر درمانی هم تشکر کنم که شبانه روز کوشش می نمایند که جان بیماران را نجات دهند. امیدوارم این بیماری زودتر ریشه کن گردد تا همه جهان به روال عادی برگردد.

-

ZOOM

واکنش AFC به مبتلا شدن بائو به کرونا

ابتلای میثم بائو به ویروس کرونا در AFC بازتاب داشته است. وقتی اعلام شد که میثم بائو بازیکن سابق باشگاه استقلال و پرسپولیس به ویروس کرونا مبتلا و در بیمارستان ساری بستری شده صفحه فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا در فضای مجازی اقدام به بازتاب ابتلای بازیکن ایرانی سرخابی ها به ویروس کرونا نموده است. بازیکن 36 ساله قائمشهری روزهای سخت این بیماری را پشت سر گذاشت اما همچنان برخی روزها دچار مشکل خفیف تنفسی می گردد.

منبع: ایران ورزشی

به "بائو: خدا به من زندگی دوباره داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بائو: خدا به من زندگی دوباره داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید