فرود و صعود اتوماتیک یک هواپیمای مسافربری

به گزارش وبلاگ اسلیم به نقل از نیواطلس، استفاده از سیستم های نشست و برخاست اتوماتیک در هواپیماهای مسافربری احتمال وقوع خطای انسانی در این دو مرحله حساس را به حداقل می رساند و مدیریت این امور در فرودگاه ها را نیز تسهیل می نماید.

فرود و صعود اتوماتیک یک هواپیمای مسافربری

سیستم یادشده هواپیما را در زمان بلند شدن تا ارتفاع ده هزار پایی راهنمایی می نماید و در زمان تصمیم گیری برای فرود نیز از اولین لحظه کاهش ارتفاع مدیریت پرواز را در دست می گیرد. سیستم مذکور برای مدیریت این فرایندها از سیگنال های جی پی اس، تجهیزات ناوبری و راهنمایی خود هواپیما و غیره استفاده می نماید.

سیستم ایرباس برای نشست و برخاست اتوماتیک هواپیماها به اختصار ATTOL نام گرفته و با توجه به دو برابر شدن ترافیک فرودگاهی دنیا تا سال 2037 می تواند به یاری کادر پرواز و برج مراقبت بیاید.

سیستم یادشده برای افزایش دقت از یک فناوری دید بصری رایانه ای، هوش مصنوعی و مجموعه ای از دوربین ها و رادارها و سیستم لیزری لیدار بهره می گیرد و می تواند بر روی همه ایرباس های ای 350 هزار که بیش از 400 مسافر حمل می نمایند، نصب گردد. ایرباس می گوید در ماه های آینده به کوشش های خود برای افزایش دقت این سیستم ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرود و صعود اتوماتیک یک هواپیمای مسافربری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرود و صعود اتوماتیک یک هواپیمای مسافربری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید