شیوه تازه ساماندهی دستفروشان در تهران ، شروع طرح از ابتدای مهر سال جاری ، نصب دروبین روی لباس سراکیپ ها

به گزارش وبلاگ اسلیم، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران به موضوع ساماندهی دستفروشان اشاره نمود و گفت که سامانه دستفروشان طبق قول فاوای شهرداری تهران مهرماه رونمایی می گردد و به بهره برداری می رسد.

شیوه تازه ساماندهی دستفروشان در تهران ، شروع طرح از ابتدای مهر سال جاری ، نصب دروبین روی لباس سراکیپ ها

به گزارش وبلاگ اسلیم، سد معبر براساس ماده 55 قانون شهرداری ها تخلف است و شهرداری طبق همین ماده قانونی موظف و مکلف به برخورد با متخلفان است. مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: بیشترین معضل ما در تهران موضوع اشغال فضا است که می تواند مشکل زا گردد و ترافیک های سنگین ایجاد کند. به طور مثال در خیابان شهرزاد منطقه 15 شهروندان با این مشکل روبرو هستند. از این رو ساماندهی دستفروشان یک ضرورت است که این کار ابعاد مختلفی دارد که بعضی نامشخص است. البته تعاملات خوبی با دولت اجرا شده تا نقطه نظرات شهرداری در ساماندهی دستفروشان لحاظ و اعمال گردد.

رنجبریان اضافه نمود: در شهر تهران فضا و مکانی برای ساماندهی تمام دستفروشان وجود ندارد و دولت باید برای تامین فضا در این مورد به شهرداری یاری کند. بعلاوه در خصوص سد معبر وانتی ها برابر قانون راهور باید خودرو 3 ماه توقیف گردد. در این زمینه سال گذشته در آستانه توافق با راهور فراجا بودیم که بنا به دلایلی کار انجام نشد. بنابراین در موضوع ساماندهی و برخورد با سد معبر وانتی ها که بعضی فاقد پلاک هستند یا پلاک را مخدوش می نمایند، احتیاج هست حتما راهور یاری کند.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران اضافه نمود: براساس قولی که فاوا به شهرداری تهران داده، مهرماه سامانه دستفروشان رونمایی می گردد.

او با بیان اینکه بحث هوشمندسازی در دستورکار است، گفت: قرار است دوربین هایی روی لباس های سراکیپ ها نصب گردد. این طرح به صورت پایلوت در ناحیه 4 منطقه 19 انجام می گردد.

دستفروشان کد یکتا می گیرند

او درباره جزییات این طرح نیز شرح داد: از فردا دستفروشان در سایت ثبت نام می نمایند و کد یکتا می گیرند و شهرداری به این افراد باید جا و مکان دهد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در خصوص ساماندهی دستفروشان محور پژوهش هم مطرح کرد: ساماندهی این محور صورت گرفته است. چرا که قبلا دستفروشان ابتدا در پیاده رو بساط می کردند و سپس به خیابان می آمدند اما در حال حاضر شهرداری طی هماهنگی ها ساماندهی را انجام داده و آنها را منتقل نموده است. بعلاوه بیش از 45 روز است که طرح جمع آوری دستفروشان چهارراه ولیعصر(عج) آغاز شده است.

برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت هایش در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم گفت: حدود 220 پرسنل شهربان و حریم بان داریم که در اختیار منطقه ها بیست و دوگانه هستند. شهرداری تهران به جد دنبال تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز است و با آن برخورد می کنیم. البته ما برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید مجوزهای لازم را بگیریم.

مسعود رنجبریان تاکید نمود: اگر در حریم ساخت و ساز صورت بگیرد، جمعیت پذیری زیاد می گردد و مسائل و مسائل دیگر هم به وجود می آید. از این رو اجازه ساخت و ساز در حریم را نمی دهیم و نیروهای حریم بان به صورت شبانه روز مراقبت های لازم را انجام می دهند.

منبع: همشهری آنلاین

به "شیوه تازه ساماندهی دستفروشان در تهران ، شروع طرح از ابتدای مهر سال جاری ، نصب دروبین روی لباس سراکیپ ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه تازه ساماندهی دستفروشان در تهران ، شروع طرح از ابتدای مهر سال جاری ، نصب دروبین روی لباس سراکیپ ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید