خبرنگاران رسانه ها به کمک طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی مفخم بجنورد بیایند

به گزارش وبلاگ اسلیم، بجنورد- خبرنگاران - مدیرکل دفتر استاندار خراسان شمالی گفت: فعالان رسانه ای استان با ایجاد یک موج فراگیر و همگانی، به کمک مجریان طرح بازآفرینی مجموعه فرهنگی، تاریخی مفخم بجنورد بیایند.

خبرنگاران رسانه ها به کمک طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی مفخم بجنورد بیایند

به گزارش وبلاگ اسلیم محمدرضا اعیان فرد، دوشنبه در نشستی با مدیران و فعالان رسانه ای و شماری از روابط عمومی های دستگاه های اجرایی استان گفت: یقینا همراهی رسانه ها و حرکت منسجم آنها می تواند به اجرای طرح شتاب بخشیده و بسیاری از موانع و مسائل پیش روی این طرح را، که در توسعه گردشگری و اقتصاد استان نقشی بی بدیل ایفا خواهد نمود، رفع سازد.

وی اضافه کرد: توسعه عمارت و مجموعه مفخم، طرحی عظیم برای توسعه استان است و تاکید نماینده عالی دولت در استان بر اجرای آن و معطل نماندن طرح برای معین تکلیف بیمارستان امام رضا (ع) برای الحاق به این مجموعه است.

اعیان فرد گفت: بنا بر این اجرای طرح، در شرایط حاضر با جداسازی عرصه بیمارستان از آن، شروع می گردد که در صورت نتیجه دادن رایزنی های دانشگاه علوم پزشکی استان و جلب موافقت وزارت بهداشت و درمان، در مراحل بعدی فضای کنونی بیمارستان نیز در ادامه به گستره اجرای طرح اضافه نموده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در شرایط حاضر با چشم پوشی از بخش در اختیار بیمارستان، طرح توسعه مجموعه مفخم در عرصه ای افزون بر پنج هکتاری در اختیار میراث فرهنگی و محدوده آزاد شده پیرامونی اجرا می گردد و در صورت جلب موافقت وزارت بهداشت در مرحله بعد 1.7 هکتار فضای بیمارستانی نیز به طرح ملحق خواهد شد.

حبیب یزدان پناه اضافه کرد: علیرغم نگرانی موسسه ملل از مقاومت هایی که در راستا اجرای این طرح ایجاد شد، هنوز مشارکت این موسسه در طرح بازآفرینی مجموعه مفخم منتفی نشده است و رایزنی با آن برای سرمایه گذاری در این طرح ادامه دارد.

کلنگ شروع اجرای طرح احیا و بازآفرینی مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد با مشارکت استانداری و دستگاه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی، اوقاف، شهرداری و شورای اسلامی شهر بجنورد قرار است در دهه فجر به زمین زده گردد.

عمارت مفخم، قدیمی ترین اثر بازمانده از دوران قاجار در بجنورد و بنایی تکرار نشدنی در استان خراسان شمالی است که از مدتی پیش طرح ساماندهی این مجموعه فرهنگی و تاریخی، با هدف دادن نقشی تازه به آن در عرصه گردشگری این استان مطرح شده بود و اکنون با پیگیری های مجدانه استاندار در آستانه اجرا قرار گرفته است.

مجموعه فرهنگی و تاریخی مفخم شامل عمارت و آیینه خانه مفخم با 141 سال قدمت، نگین انگشتری میراث فرهنگی مرکز استان خراسان شمالی است که قرار است نقشی نو در حوزه گردشگری این خطه ایفا نموده و به تعبیری میدان نقش دنیا بجنورد باشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رسانه ها به کمک طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی مفخم بجنورد بیایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه ها به کمک طرح بازآفرینی مجموعه تاریخی مفخم بجنورد بیایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید