خبرنگاران بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه تجلیل شدند

به گزارش وبلاگ اسلیم، کرمانشاه- خبرنگاران- بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از بانوان کارآفرین کشور که از طریق ویدئو کنفرانس با حضورمعصومه ابتکار معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار گشت، تجلیل شدند.

خبرنگاران بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه تجلیل شدند

در این مراسم از 2 تن از بانوان کارآفرین برتر استان روژین پژوهنده که در زمینه پرورش طیور با اشتغالزایی 67 نفر به عنوان کارآفرین نمونه و شبنم مرادی که در زمینه ابزار و یراق فعالیت می کنند، به عنوان کارآفرین زن نمونه تجلیل شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ اسلیم گفت: اکنون 56 کارآفرین زن در سطح استان در رسته های مختلف صنعت، کشاورزی و باغبانی، صنایع دستی و تجارت و بازرگانی فعال هستند.

زهره رستمی به تولید پنج محصول ارگانیک کشاورزی توسط کارآفرینان برتر بانوان اشاره کرد و گفت: با شکل گیری صندوق های خرد جهادکشاورزی این کارآفرینان کار خود را شروع کردند و اکنون از تولید خوبی برخوردار هستند.

او همچنین به فعالیت بانوان کارآفرین در حوزه صنایع دستی اشاره کرد و اضافه کرد: وجود مرز مشترک با کشور عراق و داشتن هنرها و صنایع دستی برتر این خطه توانایی حضور در بازار عراق برای استان و کارآفرینان را فراهم کرده اما هنوز شرایط برای حضور کارآفرینان بانو در نمایشگاه های بین المللی عراق تسهیل نشده که به بازار عراق دسترسی داشته باشند، به منظور کمک به تولید و کارآفرینان بانو همانند آقایان این بازار و حضور فراهم شود.

این مقام مسوول امور بانوان استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار هم افزایی کارآفرینان بانو با شرکت های استارتاپ ها شد و گفت: اگر این ارتباط و هم افزایی به وجود بیاید کارآفرینان می توانند از ایده و خلاقیت های نو در امر تولیدات و فعالیت ها بهره بگیرند و در استانداری به دنبال این اتصال هستیم.

رستمی، آموزش بانوان را مهم ترین رکن کارآفرینی و اشتغالزایی دانست و گفت: در طول یک سال گذشته 750 بانوی کرمانشاهی در بخش های مختلف صنایع دستی، کشاورزی و باغبانی و آموزش و مهارت کسب کردند و اگر پشتیبانی شوند اشتغال ایجا کرده ایم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمانشاه بیشترین مشکل بانوان کارآفرین را نداشتن سرمایه در گردش برای توسعه فعالیت و یا حفظ شرایط موجود خاطرنشان کرد و خواستار پشتیبانی مسئوولان ارشد در حمایت از اشتغال بانوان به ویژه کارآفرینان شد.

انجمن زنان کارآفرین کرمانشاه جزء اولین انجمن ها کشور است

مدیر انجمن زنان کارآفرین استان کرمانشاه نیز گفت: انجمن زنان کارافرین کرمانشاه 58 عضور دارد و جزء اولین انجمن های زنان کارآفرین کشور است و سه سال سابقه دارد.

لیلا عسکری با اشاره به بحران های زلزله 7/3 دهم ریشتری آبان 96 و بحران کرونا گفت: این انجمن در زلزله استان توانست 21 کانکس با توان خود بسازد به مناطق زلزله زده اهدا و کند و همچنین در بحران شیوع کرونا با ایجاد 58 اشتغال مستقیم برای تولید ماسک اقدام کنند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: بانوان کارآفرین بیشتر اشتغال خود را در حوزه زنان بی سرپرست بهزیستی ایجاد می کنند و یکی از حوزه های اشتغال آنها در حوزه اشتغال روستایی است.

عسکری در ادامه از فرایند طولانی بروکراسی اداری برای دریافت مجوز فعالیت برای بانوان کارآفرین انتقاد کرد و گفت: این فرایند برای بانوان از آقایان طولانی تر است.

او همچنین مشکل اصلی بانوان کارآفرین را نداشتن سرمایه در گردش مطرح نمود و اضافه کرد: اگر مشکل مالی برخی از بانوان کارآفرین حل شود توانایی اشتغال زایی فراوان خواهند داشت، امیدواریم مسئوولان توجه کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بانوان کارآفرین برتر کرمانشاه تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید