انتقاد مرضیه برومند از شرایط اطراف تئاتر شهر: فضا مسموم است ، حریم تئاتر شهر را جدا کنید

به گزارش وبلاگ اسلیم، مرضیه برومند، کارگردان مطرح ایرانی درباره شرایط محوطه اطراف تئاتر شهر گفت: مسائلی چون فقر، فساد، اعتیاد و ... در کشور وجود دارد که همگی در آلوده شدن فضای تئاتر شهر دست دارند. بنابراین تنها راه و یا حداقل راه موقت حل مسائل، جدا کردن حریم تئاتر شهر از آلودگی هاست.

انتقاد مرضیه برومند از شرایط اطراف تئاتر شهر: فضا مسموم است ، حریم تئاتر شهر را جدا کنید

شرایط موجود، سلامت روانی تئاتر شهر را به خطر انداخته است

برومند در این ملاقات با اشاره به حذف حفاظ مجموعه تئاتر شهر در سال های قبل گفت: اینکه تئاتر در قلب یک پارک و در فضایی آزاد باشد، فکر خوبی است. قطعاً تصمیمی که در سال های قبل برای برداشتن حفاظ های این مجموعه گرفته شد، با نیت درست و بجایی انجام شد.

او ادامه داد: زمانی که شرایط مالی مردم خوب نیست و مسائل فرهنگی زیادی وجود دارد، محوطه باز مجموعه تئاتر شهر تبدیل به پاتوقی برای بعضی افراد و یا فضایی برای حضور دست فروشان می گردد. البته فروشگاه های اطراف مجموعه نیز از حضور دست فروشان ناراحت هستند اما زمانی که اوضاع مالی خوب نیست، نمی توان انتظار داشت دست فروشان دست از کار بکشند.

این کارگردان شرح داد: در طول سه دوره دبیری جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک به علت شرایط بیرونی مجموعه تئاتر شهر و نیز به واسطه زشتی ها و آلودگی های بصری، صوتی و متأسفانه انسانی رنج زیادی متحمل شدم.

برومند اضافه نمود: از نظر من درست نیست که اطراف این مجموعه دیوار داشته باشد زیرا مردم باید به تئاتر نزدیک باشند و بتوانند در این فضا بی واسطه رفت وآمد نمایند و نفس بکشند.

او با بیان اینکه مسئولیت حفظ حریم تئاتر شهر بر عهده اهالی تئاتر نیست، تأکید کرد: متأسفانه تئاتر صدمات زیادی بابت شرایط پیرامون مجموعه تئاتر شهر متحمل می گردد و قطعاً نیروی انتظامی، شهرداری و تمامی ارگان هایی که با شرایط مالی، اجتماعی و فرهنگی مردم سروکار دارند، باید فکری عاجل به حال این شرایط نمایند.

برومند با اشاره به جایگاه منحصر به فرد مجموعه تئاترشهر گفت: مجموعه تئاتر شهر تنها سالن تئاتر کشور است که در طول 40 سال گذشته همانندش در تهران و دیگر شهرهای کشور ساخته نشده است؛ اما شرایط موجود، سلامت روانی اش را به خطر انداخته است.

این بازیگر ادامه داد: هنرمندان و جوانان علاقه مند به هنر و مردم باید بتوانند به راحتی در فضای باز مجموعه تئاتر شهر نفس بکشند اما متأسفانه فضا مسموم است چراکه سازمان ها و ارگان های مرتبط نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.

مدیرعامل خانه سینما تأکید کرد: مسائلی چون فقر، فساد، اعتیاد و ... در کشور وجود دارد که همگی در آلوده شدن فضای تئاتر شهر دست دارند. بنابراین تنها راه و یا حداقل راه موقت حل مسائل، جدا کردن حریم تئاتر شهر از آلودگی هاست.

مرضیه برومند در خاتمه گفت: قطعاً جداسازی فضای مجموعه تئاتر شهر به معنای رها کردن ناهنجاری ها نیست اما حتماً باید تعریف دوباره ای از حریم تئاتر شهر شکل بگیرد و در ادامه به مسائل و ناهنجاری ها هم رسیدگی گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "انتقاد مرضیه برومند از شرایط اطراف تئاتر شهر: فضا مسموم است ، حریم تئاتر شهر را جدا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مرضیه برومند از شرایط اطراف تئاتر شهر: فضا مسموم است ، حریم تئاتر شهر را جدا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید