پیشنهاد نام گذاری 2 ایستگاه مترو و بی آرتی تبریز به نام شیخ محمد خیابانی و سالار ملی

به گزارش وبلاگ اسلیم، مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی از پیشنهاد نام گذاری ایستگاه های مترو و بی آرتی تبریز به نام شیخ محمد خیابانی و سالار ملی، به شهرداری تبریز خبر داد.

پیشنهاد نام گذاری 2 ایستگاه مترو و بی آرتی تبریز به نام شیخ محمد خیابانی و سالار ملی

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز سه شنبه 3 تیرماه 1399 با بیان این مطلب افزود: نام گذاری معابر شهری به نام مشاهیر و مفاخر آذربایجان، فرصتی مغتنم برای آشنایی بیشتر جامعه با بزرگان و افراد مؤثر در تاریخ خواهد بود.

او با اشاره به اینکه هر جامعه ای دارای شخصیت های برجسته ای در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی است که در طول دوران زندگی خود خدمات ارزنده ای به جامعه ارائه داده اند، عنوان نمود: بی شک نام گذاری معابر و موقعیتهای مختلف شهری به نام مشاهیر و مفاخر به دلیل ارتباطات روزمره مردم با موقعیت های مذکور، ضمن ارج نهادن به خدمات شخصیت ها، در معرفی آن ها به مردم نیز بسیار مؤثرخواهد بود.

مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی افزود: به دلیل تطابق موقعیت شهری و مکانی و با عنایت به قرار دریافت خانه موزه شیخ محمد خیابانی در میدان شهید بهشتی و موقعیت تاریخی خانه باقرخان که به استناد روایات تاریخی در کوچه سالار قرار داشته، پیشنهادها و مکاتبات لازم با شهرداری تبریز برای طرح و بررسی موضوع در شورای نام گذاری معابر و اماکن عمومی شهرداری اجرا شده است.

او خاطر نشان کرد: پیشنهاد ارائه شده برای تغییر نام ایستگاه مترو و ایستگاه بی آر تی میدان قطب واقع در نبش کوچه سالارملی به ایستگاه سالارملی و تغییر نام ایستگاه بی آرتی مسجد حاج احمد به ایستگاه شیخ محمد خیابانی است که در صورت تصویب در شورای نام گذاری شهرداری تبریز، محقق خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "پیشنهاد نام گذاری 2 ایستگاه مترو و بی آرتی تبریز به نام شیخ محمد خیابانی و سالار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد نام گذاری 2 ایستگاه مترو و بی آرتی تبریز به نام شیخ محمد خیابانی و سالار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید