پنج پایگاه سنجش سلامت در کاشان فعالیت خود را شروع کرد

به گزارش وبلاگ اسلیم، خبرنگاران/اصفهان مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان از شروع به کار پنج پایگاه سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به کلاس اول ابتدایی در شهرستان اطلاع داد.

پنج پایگاه سنجش سلامت در کاشان فعالیت خود را شروع کرد

حسین مقنی در گفت وگو با وبلاگ اسلیم، اظهار کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان از ابتدای مرداد شروع شده و تا نیمه شهریور ادامه دارد که به علت رعایت پروتکل های بهداشتی ابتدا در سایت اینترنتی طرح سنجش ثبت نام شده و به ترتیب کدِ پیگیری، روزانه 20 نفر در هر پایگاه پذیرش می گردد.

وی اضافه کرد: طرح سنجش سلامت کلاس اولی ها در چهار پایگاه شهری در مدرسه های خجسته کیا، صلاحی، خاتم الانبیا و شهید صادقی انجام می گردد و یک پایگاه سیار نیز نو آموزان روستایی را پوشش می دهد.

مقنی توضیح داد: در این طرح 3500 نفر از نوآموزان توسط 25 نفر از عوامل اجرایی در پایگاه های سنجش سلامت در زمینه هایی از جمله شنوایی، بینایی، دید رنگ، قد و وزن، آمادگی جسمانی، آمادگی تحصیلی و... مورد معاینه قرار خواهند گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، پایگاه های سنجش از ساعت 8 تا 13 فعالیت می نمایند که همراه داشتن شناسنامه والدین و نوآموزان، کارت واکسیناسیون و معرفی نامه مدرسه هنگام مراجعه به پایگاه های سنجش سلامت لازم است.

وی اضافه کرد: سنجش سلامت دانش آموزان و مداخله به هنگام برای برطرف نیازهای خاص یکی از ضرورت های موفقیت تحصیلی و عدالت آموزشی است که با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی کاشان انجام می گردد.

مقنی تأکید کرد: شناسایی و تشخیص به موقع بچه ها در معرض خطر و پیشگیری از بروز یا تشدید معلولیت در آن ها، ایجاد فرصت های مناسب یادگیری با توجه به تفاوت های فردی بچه ها از جمله هدف های اجرای طرح سنجش است.

وی اظهار کرد: سال تحصیلی گذشته دو هزار و 500 نفر از بچه ها شهرستان کاشان برای حضور در مراکز پیش دبستانی سنجش شده اند که در مجموع سال تحصیلی آینده شش هزار نفر در کلاس اول ابتدایی به تحصیل مشغول خواهند شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، گفت: فرایند ارزیابی دانش آموزان متقاضی جهش تحصیلی نیز تا 22 مرداد در مدرسه عزیزی کاشان انجام می گردد که بر اساس دستورالعمل، جهش از پایه اول به سوم، دوم به چهارم، سوم به پنجم و چهارم به ششم با رأی کمیسیون خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پنج پایگاه سنجش سلامت در کاشان فعالیت خود را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج پایگاه سنجش سلامت در کاشان فعالیت خود را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید