معرفی برترین اپلیکیشن های سفر

به گزارش وبلاگ اسلیم، با برترین اپلیکیشن های سفر آشنا شوید

با پیشرفت تکنولوژی و در راستای آن ظهور تلفن های هوشمند و اینترنت، بسیاری از برنامه ها و فعالیت افراد از حالت گذشته خود خارج و با روش های بسیار راحت تری جایگزین شده است. در دنیای امروز به لطف فراگیر شدن این تکنولوژی، نرم افزارهای کاربردی متعددی برای گوشی های هوشمند در راستای راحت تر شدن زندگی روزمره طراحی شده است.

معرفی برترین اپلیکیشن های سفر

در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ اسلیم قصد داریم به معرفی برترین اپلیکیشن های سفر برای تلفن همراه بپردازیم تا با نصب و استفاده از این نرم افزارها، سفری آگاهانه و آسان تر را تجربه نمایید. دقت بفرمایید که بعضی از این نرم افزارها احتیاج به ایجاد حساب کاربری دارند، لذا بهتر است که قبل از آغاز سفرتان راجع به این نرم افزارها و طریقه استفاده از آن ها، مطالعه کافی داشته باشید، نرم افزار را بر روی گوشی نصب نموده و برای اجرای برنامه، کارهای اولیه آن را انجام داده باشید.

اپلیکیشن TripIt

یکی از محبوب ترین اپلیکیشن ها میان گردشگران جهت مدیریت سفر و به اشتراک گذاری برنامه خود Tripit است که قابلیت نصب رایگان بر روی سیستم عامل های اندروید، IOS و ویندوز را دارد.

این نرم افزار به صورت اتوماتیک اطلاعات سفر شما را از جمله رزرو هتل، پرواز، تور، رزرو رستوران و… در کنار هم قرار داده و برنامه سفر منظمی را به شما تحویل می دهد. این اپلیکیشن در برنامه ریزی و مدیریت سفر به شما بسیار کمک می نماید. از طریق این برنامه می توانید برنامه سفر خود را با دیگران، به طور مثال با سایر همسفرانتان به اشتراک بگذارید.

این نرم افزار بر اساس مقاصد مورد نظر شما برای بازدید، برترین راستا رفت و آمد و راهنمای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیارتان قرار می دهد.

شایان ذکر است که این اپلیکیشن قابلیت همگام سازی با ایمیل شما را دارد و می تواند به صورت اتوماتیک به اطلاعات بلیط شما دسترسی پیدا کند. بعلاوه درصورت هرگونه تغییر در بلیط مثلا تاخیر و تعجیل در پرواز و یا هر تغییر دیگری به شما اطلاع رسانی می نماید.

اپلیکیشن Airbnb

نرم افزار Airbnb یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های سفر در جهان است که کمک شایانی برای پیداکردن اقامتگاه با قیمت مناسب به گردشگری می نماید. این اپلیکیشن گردشگران و مسافران را به صورت مستقیم با اشخاصی که قصد اجاره دادن اتاق، خانه، آپارتمان و سایر مراکز اقامتی خود را دارند، آشنا می نماید.

اپلیکشن Airbnb شما را با جهانی جدیدی از تجربه مسافرت، اقامتگاه های مختلف و قیمت های متنوع روبه رو می نماید. شما می توانید با مطالعه و مشاهده کامل اطلاعات محل اقامت و بعلاوه آنالیز نظر دیگر کاربران، در خصوص رزرو آن تصمیم بگیرید.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت نرم افزار Airbnb این است که ارزان ترین پیشنهادها را برای اقامت در اختیار مسافران قرار می دهد که در مقایسه با قیمت هتل ها بسیار مالی تر بوده و آزادی عمل بیشتری به گردشگران می دهد. مورد دیگر اینکه به گردشگران این فرصت را می دهد تا از نزدیک فرهنگ کشور مقصد را لمس نموده و با مردمان محلی ارتباطی نزدیک برقرار نمایند.

اپلیکیشن TripAdvisor

یکی از جامع ترین پلتفرم ها در زمینه گردشگری، اپلیکیشن TripAdvisor است که در قالب وبسایت و اپلیکیشن در حال خدمت رسانی به مخاطبان خود می باشد. این نرم افزار اطلاعات بسیار مفیدی در زمینه اقامتگاه های مختلف، رستوران ها و هرچیزی که با سفر مرتبط باشد، در اختیار گردشگران قرار می دهد.

کاربران اپلیکیشن تریپ ادوایزر بیش از 500 میلیون نفر هستند که در این برنامه نظرات خود را در خصوص هرچیزی مرتبط با هتل ها، رستوران، مراکز گردشگری و… با دیگران به اشتراک می گذارند و تجربه شخصی خود را بعضی مواقع با ارائه تصویر در اختیار دیگران قرار می دهند. تریپ ادوایزر به شما کمک می نماید تا در هر زمینه ای برترین و بدترین ها را شناسایی نموده و از طریق همین برنامه هتل، رستوران و… را متناسب با نوع احتیاجتان رزرو کنید.

اپلیکیشن waze

یکی از قوی ترین و پیروز ترین نرم افزارها در زمینه راستایابی، اپلیکیشن Waze است. این نرم افزار بسیار مناسب عزیزانی است که از طریق ماشین شخصی سفر می نمایند. نرم افزار Waze امکانات منحصر به فردی را در راستای تشخیص راستاها در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد و با معین راستاهای پرترافیک، برترین راستا موجود را برای شما انتخاب می نماید. بعلاوه اطلاعات جالبی را به شما نشان می دهد که به طور مثال، دوربین سرعت سنج یا دوربین پلیس قرار گرفته است و بعلاوه سرعت ماشین شما را در حرکت با دقت بالایی می سنجد. این نرم افزار دارای راهنمای صوتی انگلیسی در حین راستایابی است و کمک شایانی به راستایابی شما می نماید.

اپلیکیشن Waze علاوه بر اینکه همراه بسیار خوبی برای رانندگی شما است، مراکزی مانند رستوران، موزه، هتل، پمپ بنزین و … را روی نقشه به شما نمایش می دهد.

اپلیکیشن راهنمای Lonely Planet

با شنیدن نام Lonely Planet احتمالا به یاد کتاب های جامع راهنمای سفر می افتید، چرا که لونلی پلنت عظیم ترین ناشر کتاب های راهنمای سفر در جهان است که اطلاعات کاربردی و دقیقی را در اختیار گردشگران قرار می دهد و از اینرو محبوبیت زیادی میان سفردوستان دارد.

نرم افزار لونلی پلنت (Guides by Lonely Planet) علاوه بر داشتن تمامی اطلاعات مقاصد گردشگری همانند معرفی برترین رستوران و هتل ها، مراکز تفریحی، تاریخی و گردشگری و اطلاعات جامعی که هر گردشگری در بدو ورود به مقصد مورد نظر باید از آن مطلع گردد، فایل های صوتی بخش هایی از کتاب، نقشه آفلاین و.. را هم در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

با شناخت بعضی از برترین اپلیکیشن های سفر در این مقاله، حتما شما هم به این نتیجه رسیدید که به کمک تکنولوژی های جهانی مدرن، سفر رفتن بسیار آسان و راحت تر می گردد. این 5 اپلیکیشن معرفی شده تنها چند برنامه کاربردی هستند که شما را در سفر کمک می نمایند. در کنار این اپلیکیشن های کاربردی، نرم افزارهای جامع و مفید دیگری هم وجود دارد که کمک شایانی به آسوده سفر کردن شما می نماید. با بهره گیری از این اپلیکیشن ها می توانید نهایت استفاده را از سفر خود ببرید.

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی

به "معرفی برترین اپلیکیشن های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین اپلیکیشن های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید