شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز برای نویسنده آخرین وسوسه مسیح ، پل شریدر: ونیز سلطان قلب من است

به گزارش وبلاگ اسلیم، با پیشنهاد دوسالانه جشنواره فیلم ونیز، جایزه شیر طلایی هفتاد و نهمین این رویداد به پل شریدر - Paul Schrader فیلم نامه نویس، کارگردان و منتقد آمریکایی و نویسنده فیلمنامه های مارتین اسکورسیزی - Martin Charles Scorsese تعلق گرفت.

شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز برای نویسنده آخرین وسوسه مسیح ، پل شریدر: ونیز سلطان قلب من است

به گزارش وبلاگ اسلیم، شیر طلایی برای یک عمر دستاورد هفتاد و نهمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز که از 31 اوت شروع به کار نموده و تا دهم سپتامبر ادامه دارد، به کارگردان آمریکایی فیلم هایی چون شمارنده کارت- The Card Counter، نخستین اصلاح شده - First Reformed، مردمان گربه ای - Cat People، ژیگولوی آمریکایی - American Gigolo و نویسنده فیلمنامه های گاو خشمگین - Raging Bull، راننده تاکسی - Taxi Driver، وسواس - Obsession و یاکوزا - The Yakuza تعلق گرفت.

  • شهاب حسینی و جمشید هاشم پور هم بازی می شوند | منتظر 16 شهریور باشید
  • مستندی که قرار بود قهرمان سازی کند اما در توقیف ماند
  • سرانجام تلخ سریال هایی که نیمه کاره ماندند؛ پول و وقت مردم چه شد؟ | از شکست مهران مدیری پس از قهوه تلخ تا شهرک کلیله و دمنه

این تصمیم از سوی هیأت مدیره دو سالانه ونیز گرفته شد که با استقبال آلبرتو باربرا - Alberto Barbera مدیر جشنواره فیلم ونیز روبرو شد.

شریدر در خانواده ای مذهبی و سخت گیر در میشیگان آمریکا به جهان آمد و تا سن 17 سالگی که به صورت پنهانی از خانه درمی رفت فیلمی ندید. او کار سینما را با نوشتن نقد شروع کرد.

شریدر نویسنده تعدادی از فیلمنامه های فیلم های مارتین اسکورسیزی از جمله راننده تاکسی و آخرین وسوسه مسیح است. شریدر در هنگام دریافت جایزه گفت که من عمیقا افتخار می کنم. ونیز سلطان قلب من است.

در طی برگزاری سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، پل شریدر به ایران آمد و بعلاوه در دانشکده سینماتئاتر دانشگاه هنر کارگاه فیلمنامه نویسی برگزار کرد. بعلاوه امروز و در جریان ششمین روز از جشنواره فیلم ونیز، یک کلاس پیشرفته با حضور پل شریدر در ساعت 15 به وقت محلی برگزار می گردد که شرکت عموم در آن آزاد بوده و در تارنمای جشنواره به صورت آنلاین پخش می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز برای نویسنده آخرین وسوسه مسیح ، پل شریدر: ونیز سلطان قلب من است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیر طلایی جشنواره فیلم ونیز برای نویسنده آخرین وسوسه مسیح ، پل شریدر: ونیز سلطان قلب من است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید