سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی خود یک عکس 616 متری چاپ کرد

به گزارش وبلاگ اسلیم، طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی سامسونگ منتشر شده است. اگرچه هنوز هیچکدام از گوشی ها از این سنسور بهره نمی برند، ولی موتورولا میخواهد به زودی از یک گوشی مبتنی بر این سنسور رونمایی کند. حالا سامسونگ برای اینکه قدرت این سنسور را نشان دهد، یک تیزر تبلیغاتی در خصوص قدرت آن منتشر نموده است.

سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی خود یک عکس 616 متری چاپ کرد

در این تیزر شاهد اتصال دوربین 200 مگاپیکسلی به یک برد هستیم که با استفاده از آن، یک عکس غول پیکر در ابعاد 28 در 22 متر چاپ شده است. این یعنی ابعاد عکس موردنظر حدود 1.5 برابر میزان یک زمین بسکتبال است. یکی از مهندسان ارشد این پروژه گفته:من همواره می خواستم بدانم که با استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی، ابعاد عکس چاپ شده چقدر می تواند بزرگ گردد.

در ادامه می توانید این تیزر را دیدن کنید:

سامسونگ در خصوص فرایند استفاده شده برای ثبت این تصویر نوشته:عکاس ابتدا نمایشگر را آنالیز کرد تا ترکیب بندی مشخصی انتخاب گردد. سپس مهندسان تنظیمات را برای بهینه سازی نوردهی و فوکوس تغییر دادند. پس از مشاهده حرکات گربه، گروه عکاسی از روش های مختلفی برای ثبت یک سری عکس استفاده کردند. در نهایت عکس موردنظر با اتصال 12 بخش جداگانه به یک تصویر چاپ شده غول پیکر تبدیل شده است.

در همین رابطه مقامات ارشد سامسونگ می گویند:مهم ترین مزیت سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی این است که کاربران برای کراپ کردن و زوم کردن نگرانی کمتری خواهند داشت. بعلاوه از سوی دیگر این مقامات بر این باور هستند که چنین سنسوری به زودی برای فیلمبرداری 8K به یک گزینه ایدئال تبدیل خواهد شد.

این سنسور 200 مگاپیکسلی در نهایت قرار است گروه های 4 و 16 تایی پیکسل ها را با هم ترکیب کند تا به صورت مصنوعی میزان پیکسل ها افزایش پیدا نمایند. این یعنی در حالت اول می تواند به عنوان سنسور 50 مگاپیکسلی با پیکسل های 1.28 میکرونی و در حالت دوم به عنوان سنسور 12.5 مگاپیکسلی با پیکسل های 2.56 میکرونی انجام وظیفه کند.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی خود یک عکس 616 متری چاپ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ با دوربین 200 مگاپیکسلی خود یک عکس 616 متری چاپ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید