برگزاری جشن تولد 100 سالگی یک مادربزرگ در ارتفاع 760 متری ، بلند پرواز ترین آدم های جهان را بشناسید

به گزارش وبلاگ اسلیم، حکایت بلندپروازی های گینسی را باید از زبان زنان و مردانی بشنوید که رکوردشان را روی آسمان کسب نموده اند! کسانی که اگرچه مثل بیشتر مردم جهان عاشق پرواز هستند اما پریدنشان بهانه ای برای مطرح شدن آنها دست و پا نموده است.

برگزاری جشن تولد 100 سالگی یک مادربزرگ در ارتفاع 760 متری ، بلند پرواز ترین آدم های جهان را بشناسید

به گزارش وبلاگ اسلیم، رکوردداران گینسی گاهی با پروازهای بلند و عجیب و غریبشان خود را در تاریخ دنیا ثبت می نمایند.

مادربزرگ چتربازها

پیرترین چترباز دنیا کسی نیست جز پگی مک آلپین که جشن تولد 100سالگی اش را با کسب یک رکورد جالب در دنیای گینس برگزار کرد! پگی به همراه یک فرزندش در ارتفاع 760متری کوهستانی در شمال قبرس به مدت 15دقیقه پرواز کرد تا به عنوان مادربزرگ چتربازها معروف گردد.

البته قبل از پگی، دوریس لانگ هم در سال 2006 یک رکورد بلندپروازانه در گینس ثبت نموده بود. دوریس در 92 سالگی با طناب از یک ساختمان 30متری پایین پرید و رکورددار شد! پگی دو فرزند و چهار نوه و دو نتیجه دارد اما می گوید که هیچ کدام از آنها احتمالا جرات چنین کاری را در این سن نخواهند داشت! پگی می گوید من آن قدر عمر نموده ام که دوران حکومت پنج ملکه و 26 نخست وزیر را در انگلیس تجربه کنم اما چتربازی چیزی بود که همواره آرزوی آن را داشتم!

بر فراز اورست

رکورد بلندترین ارتفاع پرش را سه چترباز به نام های هالی باج، وندی اسمیت و نیل جونز در اختیار دارند. آنها با چترهای خود از ارتفاعات 8800متری اورست پریدند تا برای اولین بار پای چنین رکوردی را به گینس باز نمایند: رکورد پرش از بلندترین قله دنیا!

این ماجراجویان جسور که از سه کشور انگلستان، نیوزلند و کانادا آمده بودند، مجبور بودند در شرایطی پرواز نمایند که دمای هوا در ارتفاعات زیر صفر درجه بود و هرچه به زمین نزدیک می شدند، هوا گرم تر می شد. تنها ده دقیقه طول کشید تا این سه چترباز با هلی کوپتر به بالای اورست برسند! این سه پرنده مجبور بودند از ماسک اکسیژن استفاده نمایند تا تغییر ناگهانی فشار هوا آنها را دچار مسائل تنفسی نکند.

کوچک ترین پرنده

کم سن و سال ترین چترباز دنیا ولنتینا میهانکو از رومانی است که در نه سالگی همراه با مربی اش از ارتفاع 4هزار متری سقوط آزاد کرد و 55 ثانیه در هوا معلق ماند. ولنتینا با این کار توانست جوان ترین رکوردداران گینس لقب بگیرد! ولنتینا از بچگی به طور جدی اسکی، اسکیت و شیرجه کار می نماید و علاوه بر همه اینها، شاگرد اول مدرسه هم هست.

پدر ولنتینا مربی چتربازی است و ولنتینا اولین پروازش را در شش ماهگی انجام داده است؛ البته در آغوش پدر و مادرش! اما در سال های بعد ولنتینا آن قدر خوب پیشرفت کرد که پدرش مجبور شد مربیان حرفه ای تری برای او استخدام کند. برای هم سن و سالان ولنتینا معلق بودن به مدت 55 ثانیه در هوا کار چندان ساده ای نیست.

سریع ترین رکورد

یک گروه از ورزشکاران حرفه ای به نام های پاپسکووالریا، ریتر ایونرت و گریگوری دان، از کلوپ هوایی رومانی، رکورد سریع ترین پرش در دو هزارم ثانیه را به نام خود ثبت کردند. آنها برای ثبت این رکورد از ماه ها قبل برنامه ریزی و تمرین نموده بودند تا اینکه بالاخره توانستند با موفقیت آن را به انجام برسانند.

از آنجایی که این قهرمانان شب را برای رکوردشکنی انتخاب نموده بودند، پایین بودن دمای هوا باعث شد تا رکوردزنی بخارستی ها به یک رکوردشکنی سفت تبدیل گردد.

آویزان از برج

پربیننده ترین برنامه پرش آزاد را ای. جی. هکت انجام داده است. او توانست با یک طناب لاستیکی از برج 61 طبقه ای در مرکز ماکائو آویزان گردد و نگاه تمام مردم شهر را به خود جلب کند. هکت در زمان پرش حداقل 233 متر ارتفاع داشت و از این ارتفاع همه مردم شهر می توانستند او را ببینند.

هکت 51 ساله که پدر بندبازی دنیاست، 20 ثانیه در این شرایط ماند تا رکورددار کتاب گینس در سال 2005 گردد

آسمان سرخ

رکورد بزرگ ترین سقوط آزاد را صلیب سرخ انگلستان در اختیار دارد. تیم این سازمان با حضور 52 زن چترباز که سرتاپا قرمز پوشیده بودند، از ارتفاع 30 هزار متری زمین پریدند و علامت صلیب سرخ را در آسمان ناتینگهام شایر انگلستان به نمایش درآوردند.

این تیم چهار ماه تمام تمرین نموده بودند تا بتوانند به صورت هماهنگ عملیات را انجام دهند. آنها 12 ثانیه به شکل یک صلیب قرمز رنگ در آسمان پرواز کردند. این نمایش که در هفته پژوهش صلیب سرخ انجام شد، نمادی بود از حضور همه جانبه یاری های انسان محبت آمیز در زمان احتیاج. نماینده این تیم می گوید که در زمان تمرینات مستمرشان گاهی مجبور بودند به علت بدی شرایط جوی انگلستان به خارج از کشور سفر نمایند.

نبرد با سرطان

رکورد بزرگ ترین پرواز کاملا زنانه را 181 زن چترباز از 31 کشور دنیا به نام خود ثبت نموده اند. آنها با این کار 900 هزار دلار اعانه برای یاری به بیماران مبتلا به سرطان سینه جمع آوری کردند؛ رقمی که در تاریخ موسسات حمایتی سرطان های زنان بی نظیر بوده است.

شرکت نمایندگان در این پرواز کسانی بودند که قبلا به یکی از انواع سرطان مبتلا شده و خوشبختانه نجات یافته بودند. این زنان از طریق نه هواپیما به ارتفاع 5هزار متری برده شدند تا نمایش بزرگ خود را در آسمان کالیفرنیا اجرا نمایند. این رکورد قبلا در سال های 1999 با حضور 119 نفر، در سال 2002 با حضور 131 نفر و در سال 2005 با حضور 151 نفر به ثبت رسیده بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "برگزاری جشن تولد 100 سالگی یک مادربزرگ در ارتفاع 760 متری ، بلند پرواز ترین آدم های جهان را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشن تولد 100 سالگی یک مادربزرگ در ارتفاع 760 متری ، بلند پرواز ترین آدم های جهان را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید